Το έργο του Δυτικού Διαδρόμου, με το οποίο η Πελοπόννησος διασυνδέεται για πρώτη φορά στο Σύστημα Υπερυψηλής Τάσης, έθεσε σε πλήρη λειτουργία ο ΑΔΜΗΕ μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της δοκιμαστικής περιόδου.

Ο Διαχειριστής παρέδωσε τη νέα γραμμή μεταφοράς στον ταχύτερο δυνατό χρόνο, παρά τα σημαντικά εμπόδια που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής της.

Mε γνώμονα τη θωράκιση της ενεργειακής ασφάλειας των κατοίκων της Πελοποννήσου, ο ΑΔΜΗΕ κατέβαλε από την πρώτη στιγμή κάθε δυνατή προσπάθεια για την απεμπλοκή του σημαντικού αυτού έργου, ωριμάζοντας και προχωρώντας στον συντομότερο δυνατό χρόνο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εναλλακτικής όδευσης της νέας γραμμής στα Καλάβρυτα.

Για να το πετύχει αυτό, χρειάστηκε να διεκπεραιώσει εκ νέου πλήθος σύνθετων και χρονοβόρων διαδικασιών (αδειοδοτήσεις, απαλλοτριώσεις, μελέτες, κατασκευή της νέας όδευσης). Επιπλέον, στη δυσμενή οικονομική συγκυρία που ακολούθησε, κυρίως λόγω της πανδημίας, ο Διαχειριστής επωμίστηκε το αυξημένο κόστος που προκάλεσε η αναγκαστική καθυστέρηση του έργου, χωρίς επιπτώσεις στην υλοποίηση του δεκαετούς επενδυτικού του προγράμματος.

Η νέα γραμμή μεταφοράς 400 kV Μεγαλόπολης – Πάτρας – Δυτικής Στερεάς Ελλάδας είναι μία ιδιαίτερα σημαντική υποδομή για την ασφαλή ηλεκτροδότηση της Πελοποννήσου, με την οποία θα αποσυμφορηθούν τα κορεσμένα δίκτυα της περιοχής και θα δημιουργηθεί ένας ισχυρός διάδρομος τροφοδότησης από και προς την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, μέσω των Κέντρων Υπερυψηλής Τάσης Αχελώου και Διστόμου.

Ο Δυτικός Διάδρομος θα δώσει στις τοπικές θερμικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής (φυσικού αερίου ή λιγνίτη) τη δυνατότητα να λειτουργούν έως και στη μέγιστη ισχύ τους, συμβάλλοντας έτσι στην ευστάθεια του συστήματος και στην αποδοτικότερη λειτουργία της Αγοράς Εξισορρόπησης.

Άλλο ένα σημαντικό όφελος του έργου είναι ότι η νέα γραμμή μεταφοράς 400 kV θα ισχυροποιήσει περαιτέρω και την υφιστάμενη ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με τη Λακωνία.

Το έργο του Δυτικού Διαδρόμου αποτελείται από εναέριες και υπόγειες γραμμές μεταφοράς, ενώ περιλαμβάνει και το πρώτο υποβρύχιο καλώδιο υπερυψηλής τάσης 400 kV που εγκαταστάθηκε μεταξύ Ρίου και Αντιρρίου.

Μέχρι σήμερα, η σύνδεση της Πελοποννήσου με το υπόλοιπο σύστημα γινόταν αποκλειστικά με γραμμές 150 kV, μειωμένης, συνεπώς, ικανότητας μεταφοράς. Η επέκταση και αναβάθμιση του συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο θα ολοκληρωθεί με τον Ανατολικό Διάδρομο που περιλαμβάνει τη διασύνδεση της Μεγαλόπολης με την Κόρινθο και την Αττική, με ορίζοντα το 2025.

Τα δύο έργα θα αυξήσουν δραστικά την ικανότητα μεταφοράς ρεύματος από και προς την Πελοπόννησο, αναβαθμίζοντας συνολικά τη λειτουργία και την ασφάλεια του Νότιου Συστήματος, με άμεσο θετικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.