Στα 428 έχουν φτάσει τα προϊόντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία της μείωσης τιμής τουλάχιστον κατά 5% και για διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών, ενώ ο στόχος είναι να ξεπεράσουν τα 500, όπως ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας κατά την επίσκεψή του σήμερα Παρασκευή σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Σκλαβενίτης στο Μαρούσι, προκειμένου να διαπιστώσει πώς υλοποιείται η πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τις μόνιμες μειώσεις τιμών.
Όπως υπενθύμισε ο υπουργός, από την ώρα που οι εταιρείες θα ενημερώσουν ότι συμμετέχουν στην πρωτοβουλία για τις μειώσεις τιμών έχουν ένα χρονικό περιθώριο για τη σηματοδότηση των προϊόντων στο ράφι, ενώ ταυτόχρονα εξακολουθούν να υπάρχουν τα προωθητικά πακέτα και δεν αποκλείεται να συμμετάσχουν τα ίδια προϊόντα και στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Ο υπουργός σημείωσε ότι οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης, δηλαδή η μόνιμη μείωση τιμής με ειδική σήμανση στο ράφι και το «καλάθι του νοικοκυριού», συμβάλλουν στη σταδιακή μείωση των τιμών.
Σχετικά με τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν χθες σε δυο πολυεθνικές εταιρείες ο Κ. Σκρέκας σημείωσε: «Οι έλεγχοι συνεχίζονται. Η απόφασή μας είναι όσοι παραβιάζουν τον νόμο για αθέμιτη κερδοφορία, θα το πληρώσουν ακριβά. Χθες υποχρεωθήκαμε να επιβάλουμε τα ανώτατα πρόστιμα σε δυο πολυεθνικές εταιρείες και περιμένουμε να διορθώσουν άμεσα τις τιμές στο ράφι για τα προϊόντα, για τα οποία τους επιβλήθηκε το πρόστιμο, ενώ θα είναι σημαντικό να συμμετάσχουν και στην πρωτοβουλία μόνιμης μείωσης τιμής. Η μία ήδη γνωστοποίησε ότι συμμετέχει και περιμένουμε κι από τη άλλη να συμμετάσχει. Στόχος είναι υπάρξει άμεσα συμμόρφωση και να καταλάβουν οι μεγάλες εταιρείες ότι είναι θέμα κοινωνικής ευθύνης και βιωσιμότητας των ίδιων ότι πρέπει να μειωθούν οι τιμές, αφού μειώνονται οι παράγοντες κόστους».
Τις επόμενες μέρες, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός, θα συναντήσει τους εκπροσώπους των εταιρειών και θα συζητήσει μαζί τους, ενώ ανέφερε ότι ήταν αρκετοί οι κωδικοί για τους οποίους επιβλήθηκαν αυτά τα πρόστιμα, συγκεκριμένα επρόκειτο για απορρυπαντικά και είδη προσωπικής φροντίδας.
Ο υπουργός σημείωσε ότι στόχος είναι να ενδυναμωθεί και ο ρόλος του ίδιου του καταναλωτή στην αγορά, όπως με την αξιοποίηση της εφαρμογής e-Katanalotis για να συγκρίνει και να επιλέγει τις συμφέρουσες τιμές.
«Η προσπάθεια μείωσης του πληθωρισμού είναι συνεχής. Οι καταναλωτές βλέπουν ακριβά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ κι αυτό δεν θα αλλάξει άμεσα, αλλά με τον διαρκή έλεγχο της αγοράς ώστε να επιβάλλονται πρόστιμα σε όσους καταστρατηγούν τη νομοθεσία και με την ειδική ταμπέλα για την έκπτωση τουλάχιστον 5% για τουλάχιστον έξι μήνες, σταδιακά θα σταθεροποιηθούν και θα μειωθούν οι τιμές. Αυτό επιδιώκουμε να επεκταθεί σε όσα περισσότερα προϊόντα γίνεται» πρόσθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης.