Η πιο γρήγορη κίνηση των οδικών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας είναι ένα από τα αποτελέσματα της πρόσφατης εφαρμογής του δακτυλίου.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία από τη βάση δεδομένων του συστήματος τηλεματικής του ΟΑΣΑ, συγκρίνοντας την περίοδο πριν και μετά την έναρξη ισχύος του δακτυλίου, τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται αύξηση της μέσης ταχύτητας των λεωφορείων και τρόλεϊ που ξεπερνά το 10 % σε αρκετούς κεντρικούς οδικούς άξονες, όπως η Κηφισίας, η Βασιλέως Κωνσταντίνου, η Μεσογείων, η Ιερά Οδός και η Βουλιαγμένης, τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες αιχμής. Η αύξηση αυτή συνεπάγεται μείωση χρονοαποστάσεων των διαδρομών.
Ειδικότερα, στις πρωινές ώρες αιχμής (07.00 – 10.00) 5 κεντρικοί οδικοί άξονες παρουσιάζουν αύξηση ταχύτητας μετά την εφαρμογή του μέτρου:
- Κηφισίας, από Φάρο Ψυχικού μέχρι Αμπελόκηπους (12,2%),
- Βασιλέως Κωνσταντίνου, από Εθνική Πινακοθήκη έως Παναθηναϊκό Στάδιο (10,8%)
- Ιερά Οδός, από Ελαιώνα έως Παλαιά Αγορά στον Πειραιά (10,4%)
- Βουλιαγμένης, από Υμηττό μέχρι Καλιρρόης (6,7%)
- Συγγρού, από ‘Αγιο Σώστη μέχρι Στύλους Ολυμπίου Διός (6,5%)
- Βασιλίσσης Σοφίας, από Λ. Αλεξάνδρας έως Σύνταγμα (3,3%)
Στις μεσημεριανές ώρες αιχμής (14.00 – 17.00) 11 κεντρικοί οδικοί άξονες παρουσιάζουν αύξηση ταχύτητας μετά την εφαρμογή του Δακτυλίου:
- Αλεξάνδρας, από Αμπελόκηπους μέχρι Πεδίον του Άρεως (4,3%)
- Ακαδημίας, από Πλατεία Κάνιγγος έως Ακαδημίας (8,3%)
- Σταδίου, από Ομόνοια έως Πλατεία Κλαυθμώνος (9,2%)
- Πατησίων, από Αλεξάνδρας μέχρι Πλατεία Αμερικής (7,3%)
- Κηφισίας, από Αλεξάνδρας μέχρι Φάρο Ψυχικού (8,8%)
- Μεσογείων, από Μιχαλακοπούλου μέχρι Στ. Εθνικής Άμυνας (11,9%)
- Βασιλίσσης Σοφίας, από Αλεξάνδρας έως Σύνταγμα (8,1%)
- Βασιλέως Κωνσταντίνου, από Χίλτον μέχρι Παναθηναϊκό Στάδιο (34,3%)
- Βουλιαγμένης, από Υμηττό έως Καλλιρρόης (10,4%)
- Ιερά Οδός, από Ελαιώνα μέχρι Παλαιά Αγορά στον Πειραιά (2,5%)
- Πειραιώς, από Ομόνοια μέχρι Χαμοστέρνας (5%)
Σύμφωνα με τα στοιχεία της τηλεματικής του Οργανισμού, την ίδια περίοδο εντοπίζονται και ορισμένα σημεία σε οδικές αρτηρίες, όπου παρατηρείται μείωση της μέσης ταχύτητας των οδικών ΜΜΜ, στις πρωινές ώρες αιχμής, όπως είναι στη Λ. Αλεξάνδρας, από Πάρκο έως Στ. Αμπελοκήπων (-3,1%) και στην Πατησίων, από Πλ. Αμερικής μέχρι Πεδίον του Άρεως (-1,9%). Στις δε μεσημεριανές ώρες αιχμής, μείωση μέσης ταχύτητας καταγράφηκε στη Βασ. Σοφίας, από Ακαδημίας μέχρι Ιπποκράτειο (-1,5%), στην Πανεπιστημίου, από Σύνταγμα μέχρι Ρεξ (-5,2%), στην Πατησίων, από Πλατεία Αμερικής έως Πεδίον του Άρεως (-1,3%).
Ωστόσο, παρά τη μείωση της μέσης ταχύτητας των ΜΜΜ σε ορισμένα τμήματα, το πρόσημο -στο συνολικό οδικό δίκτυο της Αθήνας- είναι θετικό.
Μάλιστα, στην περαιτέρω αύξηση της μέσης ταχύτητας των οδικών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αναμένεται να συνδράμουν και οι νέες ψηφιακές κάμερες, που εγκαταστάθηκαν στις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων, για τη διευκόλυνση της επιτήρησής τους από την Τροχαία.
Το σύστημα ελέγχου (ραντάρ – φωτογραφικής κάμερα) λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως τοποθετημένο σε στύλο-καμπίνα (θάλαμος) και ελέγχει την κυκλοφορία των οχημάτων. Το όχημα που παραβιάζει την ΑΛΛ θα καταγράφεται με κρυπτογράφηση σε φωτογραφία, η οποία θα αξιοποιείται από την Τροχαία για διαπίστωση της παράβασης.