Προκαταρκτική συμφωνία ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν η Stellantis και ο κινεζικός γίγαντας μπαταριών EV CATL για τη συνεργασία τους στην κατασκευή μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν στα νέα, αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, στόχο της Stellantis είναι να κατασκευάσει στην Ευρώπη ένα νέο gigafactory για μπαταρίες, που θα καλύψουν τις ανάγκες του ομίλου τα επόμενα χρόνια. Ο όμιλος διευκρίνισε ότι ακόμη δεν έχουν αποφασιστεί το μέγεθος και η ακριβής τοποθεσία του εργοστασίου, αλλά και ότι τα δύο μέρη της συμφωνίας εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας κοινοπραξίας στην οποία και θα συνεισφέρουν εξίσου.
Η Stellantis αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τις φθηνότερες μπαταρίες LFP για τα νέα μοντέλα EV που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη, γιατί με αυτή την επιλογή θα μειώσει σημαντικά το κόστος κατασκευής των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων που σχεδιάζει να λανσάρει τα επόμενα χρόνια. Καθώς η αξία της μπαταρίας των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί έως και το 40% της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων, η μείωση του κόστους θα επιφέρει σημαντική πτώση και στη τελική τιμή πώλησης του αυτοκινήτου.
«Οι μπαταρίες LFP θα επιτρέψουν στη Stellantis να προσφέρει υψηλής ποιότητας, ανθεκτικά και οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα στις κατηγορίες επιβατικών αυτοκινήτων, crossover και μικρού και μεσαίου μεγέθους SUV» ανέφεραν οι δυο εταιρείες σε κοινή δήλωσή τους.
Η Stellantis ανακοίνωσε ότι το νέο Citroen e-C3 θα χρησιμοποιεί μπαταρία LFP για να εξασφαλιστεί η χαμηλή τιμή λιανικής του. Προγραμματίζει να κάνει το λανσάρισμα του το 2024 και η αρχική τιμή να είναι γύρω στα 23.300 ευρώ.
Οι μπαταρίες LFP ενδιαφέρουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες επειδή είναι φθηνότερες από τις μπαταρίες νικελίου που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα. Έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα που μειώνει την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά οι έρευνες δείχνουν πως η απόδοσή τους θα βελτιωθεί σταδιακά με την πρόοδο της τεχνολογίας.
Η CATL, η οποία κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά μπαταριών, καθώς προμηθεύει πολλές μάρκες αυτοκινήτων (Tesla, Volkswagen, Hyundai κ.ά.), προχωρά τα σχέδιά της να κατασκευάσει μια εγκατάσταση στην Ουγγαρία, ενώ τον Ιανουάριο άρχισε την παραγωγή σε ένα εργοστάσιο στη Γερμανία για να προμηθεύει την BMW.