Με στόχο την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων αλλά και την επίλυση χρόνιων προβλημάτων είναι σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα σειρά παρεμβάσεων ευρείας κλίμακας στη γραμμή 1 του μετρό Πειραιάς – Κηφισιά. Μεταξύ των παρεμβάσεων που υλοποιούνται είναι η σταδιακή αντικατάσταση όλων των συμβατικών λαμπτήρων και φωτιστικών σωμάτων με αντίστοιχα τύπου LED σε όλους τους σταθμούς και τη σήραγγα της γραμμής 1, έργο προϋπολογισμού 293.800 ευρώ. Η νέα τεχνολογία LED προσδίδει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στα φωτιστικά, η εταιρεία εξοικονομεί ενέργεια λόγω χαμηλού κόστους λειτουργίας και ταυτόχρονα ανθρώπινους πόρους λόγω λιγότερης συντήρησης.
Παράλληλα σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός ύψους 761.000 ευρώ για την αντικατάσταση 5.600 μέτρων της περίφραξης από συρματόπλεγμα με νέα κιγκλιδώματα, κυρίως για λόγους ασφαλείας. Αυτή την περίοδο προχωρά και η αντιολισθητική προστασία των εκτεθειμένων επιφανειών, δαπέδων και κλιμάκων, όπου είχε διαπιστωθεί πρόβλημα ολισθηρότητας, προϋπολογισμού 154.000 ευρώ. Ήδη, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία σε επιλεγμένες επιφάνειες στους σταθμούς Αττική, Φάληρο, Ταύρος, ΚΑΤ και Μοναστηράκι.
Με πρόσφατη απόφασή του, το Δ.Σ. των ΣΤΑ.ΣΥ. αποφάσισε επίσης τη διενέργεια διαγωνισμού για τον χρωματισμό του συνόλου των εγκαταστάσεων και των τριών γραμμών του μετρό, ένα έργο ευρείας κλίμακας, προϋπολογισμού 770.000 ευρώ, που θα αναβαθμίσει συνολικά την εικόνα του δικτύου. Τα τεχνικά συνεργεία της εταιρείας καθημερινά παρεμβαίνουν και αποκαθιστούν φθορές σε σημεία τοιχοποιίας των σταθμών της γραμμής 1 του μετρό, όπου εμφανίζουν συχνά φθορές κυρίως λόγω παλαιότητας και υγρασίας, ενώ σε συνεργασία και με εξωτερικούς συνεργάτες αφαιρούν ανά τακτά διαστήματα γκράφιτι από επιφάνειες των σταθμών, εφαρμόζοντας μάλιστα εξειδικευμένα προϊόντα σε δύσκολες περιπτώσεις επιφανειών, όπως μαρμάρινες.
«Πρόκειται ουσιαστικά για τις αρχικές παρεμβάσεις, ενός ευρύτερου σχεδίου δράσεων της ΣΤΑ.ΣΥ. για την αναβάθμιση και ανασύνταξη συνολικά της γραμμής 1, τόσο των εγκαταστάσεων και του στόλου των συρμών, όσο και της φύλαξης του δικτύου» υπογραμμίζει σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ. Αθανάσιος Κοτταράς και καταλήγει: «Με στοχευμένες παρεμβάσεις, βήμα βήμα προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις στα συσσωρευμένα προβλήματα χρόνων, που αντιμετωπίζει η πλέον ιστορική, αλλά και εξαιρετικά ευάλωτη γραμμή μετρό της Αττικής Πειραιάς – Κηφισιά. Γνωρίζουμε πως έχουμε πολύ ακόμη δρόμο να διανύσουμε, στόχος μας όμως είναι, η πρώτη γραμμή μετρό του δικτύου μας να αποκτήσει και πάλι τις εγκαταστάσεις ενός σύγχρονου δικτύου μετρό και να επανακτήσει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού».