Η Tesla Inc. προχώρησε σε ανάκληση περισσότερων από 2 εκατομμυρίων οχημάτων της, αφού η κορυφαία ρυθμιστική αρχή των ΗΠΑ για την ασφάλεια των αυτοκινήτων διαπίστωσε ότι το σύστημα αυτόματης υποβοήθησης του οδηγού με το όνομα Autopilot είναι ελαττωματικό.
Σύμφωνα με έγγραφα που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή ασφάλειας των Ηνωμένων Πολιτειών, η εταιρεία έχει αποστείλει μια αναβάθμιση λογισμικού προκειμένου να αποκαταστήσει το πρόβλημα.
Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας σημειώνει πως από τους ελέγχους της διαπιστώθηκε πως η λειτουργία του Autopilot που διασφαλίζει ότι οι οδηγοί εξακολουθούν να προσέχουν τον δρόμο και την οδήγηση, ενδέχεται να είναι ανεπαρκής και «μπορεί να οδηγήσει σε προβλέψιμη κατάχρηση του συστήματος».
Η ανάκληση αφορά σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που πούλησε στις Ηνωμένες Πολιτείες η Tesla από τη στιγμή ενεργοποίησης του συστήματος Autopilot, στα τέλη του 2015. Σημειώνεται πως η λειτουργία του συστήματος υποβοήθησης οδηγού Autopilot μπορεί να κατευθύνει, να επιταχύνει και να φρενάρει αυτόματα στη λωρίδα κίνησης, αλλά δεν πρόκειται για σύστημα αυτόνομης οδήγησης ή υποκατάστασης του οδηγού. Από ανεξάρτητες οδικές δοκιμές έχει διαπιστωθεί πως το σύστημα παρακολούθησης είναι εύκολο να ξεγελαστεί, σε τέτοιο βαθμό ώστε έχει συμβεί να συλληφθούν οδηγοί καθισμένοι ακόμη και στο πίσω κάθισμα.
Σημειωτέον ότι αυτή είναι η δεύτερη ανάκληση φέτος, μετά από δύο χρόνια έρευνας των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών που αφορά τα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης της Tesla, τα οποία έχουν τεθεί υπό αυξημένο έλεγχο μετά από εκατοντάδες ατυχήματα, ορισμένα από τα οποία ήταν θανατηφόρα. Παρότι ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανία, Elon Musk, έχει προβλέψει εδώ και χρόνια ότι η Tesla βρίσκεται βρίσκεται κοντά στο να προσφέρει πλήρη αυτονομία, τόσο το Autopilot όσο και τα beta χαρακτηριστικά που η Tesla εμπορεύεται ως για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, απαιτούν έναν πολύ προσεκτικό οδηγό στο τιμόνι.