Κοπεγχάγη – Ιωάννινα, με ανεφοδιασμό στα… Σκόπια, προγραμματίζει η δανέζικη αεροπορική εταιρεία DAT που εγκαινιάζει από την ερχόμενη Δευτέρα εβδομαδιαίες πτήσεις από την πρωτεύουσα της Δανίας προς το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, με τις οποίες θα μεταφέρονται εκατοντάδες τουρίστες στα θέρετρα της Ηπείρου (Πάργα, Σύβοτα κ.λπ.), αλλά και στους… Αγίους Σαράντα της Αλβανίας.

Το αεροδρομίο Ιωαννίνων δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ανάγκες ανεφοδιασμού αεροπλάνων από τα τέλη του 2015, όταν λύθηκε η σχετική σύμβαση με εταιρεία που ήταν επιφορτισμένη με αυτήν την υπηρεσία
Το αεροδρομίο Ιωαννίνων δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ανάγκες ανεφοδιασμού αεροπλάνων από τα τέλη του 2015, όταν λύθηκε η σχετική σύμβαση με εταιρεία που ήταν επιφορτισμένη με αυτήν την υπηρεσία
Να σημειωθεί ότι το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων δεν περιλαμβάνεται στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν παραχωρηθεί στη FRAPORT.
Η σύναψη της συμφωνίας με τον τουριστικό όμιλο Apollo, που έγινε από τους τοπικούς φορείς της περιοχής, έκρυβε εκπλήξεις για τους Σκανδιναβούς, καθώς δεν είχε ληφθεί υπόψη η αδυναμία του αεροδρομίου Ιωαννίνων να εξυπηρετήσει ανάγκες ανεφοδιασμού αεροσκαφών με καύσιμα. Η μισθώτρια εταιρεία καυσίμων, που είχε αναλάβει το έργο, έλυσε τη σύμβασή της με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ήδη από τα τέλη του 2015, λόγω έλλειψης επαρκούς κίνησης, κι από τότε δεν λειτουργεί στον αερολιμένα σταθμός ανεφοδιασμού. Η μοναδική πτήση που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο είναι αυτή από και προς το «Ελευθέριος Βενιζέλος», την οποία εκτελούν τα αεροσκάφη χωρίς να υπάρχει ανάγκη ανεφοδιασμού, κάτι που όμως δεν μπορεί να γίνει για τις πτήσεις από τη Δανία, βάσει των διεθνών κανονισμών.
Η εξέλιξη, που εκθέτει την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, προκάλεσε «πυρετό» στους τουριστικούς και αυτοδιοικητικούς φορείς της Ηπείρου, αλλά και έναν «πόλεμο» ανακοινώσεων με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με εκατέρωθεν βολές για το ποιος φέρει την ευθύνη. Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Αθανάσιος Βούρδας, κατηγόρησε ευθέως την Ενωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων, που έκανε τη συμφωνία με τους Σκανδιναβούς, αλλά και συνολικά τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων, για «άσκηση πολιτικής παλαιάς κοπής» και σε αυστηρό τόνο συνέστησε υπευθυνότητα σε θέματα που άπτονται της διεθνούς εικόνας της χώρας. «Δεν μπορώ να κατανοήσω πώς συνάφθηκε η όποια συμφωνία χωρίς να έχει πρώτα εξασφαλιστεί η δυνατότητα ανεφοδιασμού του οποιουδήποτε αεροσκάφους στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων. Αδυνατώ να πιστέψω πώς οι αρμόδιοι φορείς της περιοχής δεν γνώριζαν, εφόσον συνεισέφεραν στο κλείσιμο αυτής της συμφωνίας, πως από την 18/12/2015 η μισθώτρια εταιρεία που ανεφοδιάζει τα αεροσκάφη ζήτησε να λυθεί η σύμβασή της με την ΥΠΑ, για λόγους έλλειψης επιχειρησιακού ενδιαφέροντος», αναφέρει χαρακτηριστικά σε απαντητική του επιστολή προς την Περιφέρεια Ηπείρου και τον Δήμο Ιωαννιτών, που του είχαν ζητήσει να συνεισφέρει στην εξεύρεση λύσης.
Οξείς τόνοι
Ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης και ο δήμαρχος Θ. Μπέγκας ανταπάντησαν σε εξίσου οξείς τόνους, χαρακτηρίζοντας τις υποδείξεις του γ.γ. του υπουργείου Υποδομών ως «άστοχες και προσβλητικές προς τον θεσμό της Αυτοδιοίκησης». Ως λύση στο αδιέξοδο, και προκειμένου να μην ακυρωθούν οι συμφωνημένες πτήσεις, το υπουργείο πρότεινε τον ανεφοδιασμό του δανέζικου αεροσκάφους στο αεροδρόμιο του Ακτίου. Ωστόσο, πληροφορίες έφεραν τους Σκανδιναβούς να εξετάζουν σοβαρά -και άλλες να έχουν ήδη συμφωνήσει- αυτό να γίνεται στα Σκόπια. Αλλες εναλλακτικές λύσεις που είχαν εξεταστεί ήταν τα Τίρανα, αλλά και η ενδιάμεση στάση στη Σλοβενία.
Η πρώτη προγραμματισμένη πτήση είναι τη Δευτέρα, 5 Ιουνίου, και θα γίνει κανονικά, με τους τοπικούς φορείς να ετοιμάζουν σχετική υποδοχή, ενώ σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα γίνεται μία πτήση κάθε εβδομάδα μέχρι και τον Οκτώβριο.
Βασίλης Ιγνατιάδης

Πηγή