Ευτυχώς, υπάρχουν ακόμα αντιδράσεις, καθώς αυτοί οι απείθαρχοι Έλληνες αρνούνται, με τις όσες γνώσεις κατέχουν, να αποδεχθούν αμαχητί την όποια παρέμβαση στο τελευταίο που μας έμεινε: την ανάμνηση του παρελθόντος, η οποία μας δίνει δύναμη για να αντέξουμε την φουρτούνα!
Όλους αυτούς, καθώς και τους «απερίσκεπτους φοιτητές» που τους εισακούν θα κυνηγάει η τεχνητή νοημοσύνη!
Ναι καλά διαβάσατε! Η τεχνητή νοημοσύνη επιστρατεύεται για να εντοπίσει τους απρόσεκτους μαθητές και φοιτητές. Το λογισμικό που ονομάζεται Nestor θα καταγράφει το επίπεδο συγκέντρωσης και προσοχής κατά την διάρκεια μιας διάλεξης ή ενός μαθήματος και γιατί όχι και τις απόψεις των φοιτητών.
Θα χρησιμοποιηθεί κατ’ αρχάς σε δύο online τάξεις της γαλλικής οικονομικής σχολής ESG από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, και εφόσον οι ιθύνοντες του προγράμματος μείνουν ικανοποιημένοι θα αξιοποιηθεί και στις φυσικές τάξεις της σχολής και μετά, ποιος θα εμποδίσει, για παράδειγμα, το ελλαδικό Κράτος, να το εφαρμόσει σε όλη την επικράτεια;
Το λογισμικό αναπτύσσεται από την εταιρεία LCA Learning και παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του –ποιου άλλου- ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη.
Ακόμα και μεγάλα μέσα ενημέρωσης αναφέρουν πως η είδηση «είναι ιδιαίτερα ανησυχητική και παραπέμπει στις πιο δυσοίωνες προβλέψεις περί οργουελικής κοινωνίας».
Ωστόσο, ο δημιουργός της εφαρμογής Marcel Saucet, τους ηρεμεί, διαβεβαιώνοντας πως δεν πρόκειται για μια απόπειρα διαρκούς παρακολούθησης και καταγραφής.
«Στόχος του Nestor δεν είναι η παρακολούθηση των φοιτητών, αλλά η βελτίωση των επιδόσεων τους». Παράλληλα ισχυρίζεται ότι θα βελτιωθούν και οι καθηγητές, όπως και η ίδια η διδακτική διαδικασία.
Όλα έτσι αρχίζουν, μας διδάσκει όμως η ιστορία! Μελιστάλακτα και καταλήγουν να αποτελούν τους χειρότερους εφιάλτες μας.
Σίγουρα δεν υποβαθμίζουμε την προσπάθεια ειδικών να αναπτύσσουν τέτοια προγράμματα. Τους από πάνω δεν εμπιστευόμαστε! Τα μεγάλα κεφάλια.
Πώς λειτουργεί το Nestor; Σύμφωνα με το Liberal, η εφαρμογή αξιοποιεί τις δυνατότητες της ανάλυσης προσώπου και της μηχανικής μάθησης προκειμένου να καθορίζει κατά πόσο προσέχουν οι μαθητές και οι φοιτητές στις παραδόσεις.
Σε πρώτη φάση θα χρησιμοποιηθεί σε εξ αποστάσεως τάξεις του ESG και «πηγή» του υλικού θα είναι οι web-cameras των φοιτητών. Οι εικόνες που θα λαμβάνει θα αναλύονται σε πραγματικό χρόνο (κυρίως οι κινήσεις των ματιών και οι εκφράσεις του προσώπου τους). Στην συνέχεια είτε θα τους επαναφέρει στην τάξη (μεταφορικά και κυριολεκτικά), είτε θα διατυπώνει κουίζ με βάση το περιεχόμενο που καλύπτεται κατά τη διάρκεια των διαστημάτων που επέδειξαν αδιαφορία.
Ενδεχόμενα και οι ερωτήσεις να είναι αργότερα ιδεολογικού περιεχομένου, προκειμένου να ελέγχονται οι πεποιθήσεις!
Όπως καταλήγει το άρθρο, η «πλήρης εξατομίκευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα μπορεί να υλοποιηθεί με τη βοήθεια της AI, αλλά είναι βέβαιο ότι θα γνωρίσει ιδιαίτερες αντιδράσεις, τόσο για την αποτελεσματικότητα της, όσο και για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων. Αυτό όμως είναι ένα συνολικό, διαρκές στοίχημα που καλείται να κερδίσει η τεχνολογική κοινότητα».
Η αντιμετώπιση δηλαδή των αντιδράσεων είναι το μεγάλο στοίχημα της επιστήμης! Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.