Για μεσοσταθμικές μειώσεις τιμών 15% σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων μετά την εφαρμογή των μέτρων της κυβέρνησης από την 1η Μαρτίου έκανε λόγο ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.
«Είχαμε αποκλιμάκωση των τιμών σε καθαριστικά σπιτιού, απορρυπαντικά, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, βρεφικές πάνες, βρεφικό γάλα, σε 3.912 κωδικούς» είπε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι από 20 Μαρτίου ανάλογο μέτρο θα αφορά και στα προϊόντα εμμήνου ρήσεως.
«Βεβαίως έχουμε προϊόντα στα οποία οι τιμές έχουν μειωθεί περισσότερο και προϊόντα στα οποία οι τιμές έχουν μειωθεί λιγότερο» σημείωσε ο κ. Σκρέκας, ενώ σε ερώτηση για τις μειώσεις στο βρεφικό γάλα απάντησε: «Έχουμε θέσει πλαφόν κέρδους στις εταιρείες που πωλούν το βρεφικό γάλα και είδαμε τις τιμές να μειώνονται κατά 15%, ενώ μία εταιρεία που πωλεί βρεφικό γάλα μόνο στα φαρμακεία έχει μειώσει την τιμή κατά 30%».
Σχετικά με τις προσφορές ο κ. Σκρέκας υπογράμμισε: «Η τρίμηνη απαγόρευση σε προωθητικές ενέργειες, δηλαδή σε προσφορές προϊόντων τα οποία προηγουμένως έχουν ανατιμηθεί, είναι ένα άλλο σημαντικό μέτρο που έχει αποτρέψει χιλιάδες αδικαιολόγητες ανατιμήσεις. Αυτό το μέτρο για τον μήνα Φεβρουάριο έχει μειώσει τα προϊόντα, τα οποία ανατιμήθηκαν κατά 80%».
Όσον αφορά τα νωπά προϊόντα σημείωσε ότι το μέτρο «καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι» -που επίσης εφαρμόζεται από 1η Μαρτίου- είναι ένα μέτρο που θα οδηγήσει και αυτό σε μειώσεις το επόμενο διάστημα. «Υποχρεώσαμε όλους τους μεσάζοντες που αγοράζουν τα προϊόντα από τον παραγωγό μέχρι το σούπερ μάρκετ να πουλάνε στα τιμολόγια σε καθαρές τιμές χωρίς εκπτώσεις ή τιμολόγια παροχής υπηρεσιών που θολώνουν τελικά την εικόνα για να έχουμε διαφάνεια στις τιμές της εφοδιαστικής αλυσίδας και να τους ελέγχουμε πολύ πιο εύκολα για αισχροκέρδεια» τόνισε ο κ. Σκρέκας.
«Δεν εφησυχάζουμε ούτε λέμε ότι λύσαμε το πρόβλημα της ακρίβειας, είναι διαρκής η μάχη κατά της ακρίβειας, αλλά η Ελλάδα έχει πάρει τα πιο πολλά, τα πιο δραστικά μέτρα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα» κατέληξε ο υπουργός.