Νεκροί ανασύρθηκαν χθες Τετάρτη δύο από τους έξι αγνοούμενους μετά την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη στο Μέριλαντ, όταν έπεσε πάνω της γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. «Λίγο μετά τις 10.00 δύτες εντόπισαν κόκκινο ημιφορτηγό σε βάθος περίπου 7,6 μέτρων. Δυο θύματα της τραγωδίας είχαν παγιδευτεί μέσα στο όχημα» εξήγησε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου η αστυνομία της Μέριλαντ, της πολιτείας όπου υπάγεται η Βαλτιμόρη.
Τα πτώματα που ανασύρθηκαν είναι δύο ανδρών 35 και 26 ετών, μελών συνεργείου εργατών οδοποιίας, που επισκεύαζε το οδόστρωμα της γέφυρας Francis Scott Key όταν έγινε το δυστύχημα. Σύμφωνα με τις τοπικές Αρχές, τα πτώματα των υπολοίπων τεσσάρων συναδέλφων τους, που προχθές Τρίτη ανακοινώθηκε ότι πλέον θεωρούνται νεκροί, δεν έχουν εντοπιστεί ακόμη.
Εξαιτίας της ποσότητας του μπετόν και των συντριμμιών στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα, οι δύτες «δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να κινηθούν με ασφάλεια προς αυτά που θεωρούμε πως είναι τα οχήματα που παγιδεύτηκαν», τόνισε ο Ρόλαντ Μπάτλερ της αστυνομίας της Μέριλαντ, διευκρινίζοντας ότι θα χρειαστεί πρώτα να απομακρυνθεί τμήμα της γέφυρας που εμποδίζει, ώστε να επιτραπεί η ασφαλής πρόσβαση των δυτώ.
«Δεν είχε σχεδιαστεί για να αντέξει» τέτοια σύγκρουση
Το φορτηγό πλοίο «Dali», μήκους 300 μέτρων, είναι σταθερό, όπως διαβεβαίωσε χθες ο Πίτερ Γκοτιέ, αξιωματικός της αμερικανικής ακτοφυλακής, προσθέτοντας πως το σκάφος δεν εγείρει κανέναν κίνδυνο ούτε για το περιβάλλον ούτε για τους κατοίκους, μολονότι στο αμπάρια του βρίσκονται 5,6 δισ. λίτρα καυσίμου ντίζελ και στο κατάστρωμα μερικά εμπορευματοκιβώτια με επικίνδυνες ύλες. Μόλις δύο εμπορευματοκιβώτια, από το σύνολο των 4.700, έπεσαν στο νερό. Ο απολογισμός των θυμάτων θα μπορούσε να είναι πολύ βαρύτερος αν το πλήρωμα του πλοίου, που έχασε για κάποια ώρα τον έλεγχο της μηχανής και των συστημάτων πλοήγησης λόγω διακοπής της ηλεκτροδότησης, δεν είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου. Η προειδοποίηση του επέτρεψε στις αρχές να κλείσουν in extremis τμήμα της οδικής γέφυρας.
Ο υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ ανέφερε χαρακτηριστικά: «Αυτού του τύπου η γέφυρα δεν έχει σχεδιαστεί για να αντέξει μετωπική σύγκρουση με κρίσιμο πυλώνα στήριξης».
Από την πλευρά της η Τζένιφερ Χόμεντι, πρόεδρος της ομοσπονδιακής υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών (NTSB), ανέφερε πως ομάδα ανέκτησε τις συσκευές καταγραφής δεδομένων του φορτηγού πλοίου, κρίσιμες για την έρευνα.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν δεσμεύτηκε ότι το ομοσπονδιακό κράτος θα πληρώσει το σύνολο του κόστους της ανοικοδόμησης της γέφυρας, που φέρει το όνομα του στιχουργού του αμερικανικού εθνικού ύμνου. Παραδέχτηκε, ωστόσο, ότι για την αποπεράτωση του έργου θα χρειαστεί αρκετός χρόνος.
Το διακύβευμα είναι πρωτίστως οικονομικό: η γέφυρα τεσσάρων λωρίδων με μήκος 2,6 χιλιομέτρων αποτελεί μέρος οδικού άξονα Βορρά – Νότου κρίσιμου για την οικονομία της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ. Προς το παρόν, οι θαλάσσιες μεταφορές στο λιμάνι της Βαλτιμόρης -το ένατο μεγαλύτερο της χώρας βάσει της δραστηριότητας στο οποίο εργάζονται πάνω από 15.000 άνθρωποι- έχουν ανασταλεί μέχρι νεωτέρας, σύμφωνα με τις Αρχές.