Την υπογραφή υποχρεωτικά από τους γονείς ή τους κηδεμόνες κάθε μαθητή και κάθε μαθήτριας του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου που φοιτούν τα παιδιά τους, στον οποίο θα περιλαμβάνονται αναλυτικά υποχρεώσεις και δικαιώματα του/της μαθητή/τριας αλλά και των γονέων του, πρόταξε ως το σημαντικότερο από τα μέτρα που αναλυτικά παρουσιάστηκαν χθες Τρίτη από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον ίδιο στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας σήμερα Τετάρτη στον ΣΚΑΪ.

Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη η μη υπογραφή του Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου σημαίνει αυτόματα πως ο μαθητής δεν θα μπορεί να εγγραφεί και να φοιτήσει σε κανένα σχολείο.

Στον ίδιο Κανονισμό θα περιλαμβάνονται και οι υποχρεώσεις των γονέων να αποζημιώνουν οι ίδιοι το ελληνικό Δημόσιο για τυχόν αποδεδειγμένες ζημιές που θα προκληθούν από τη δράση ή τη συμπεριφορά του παιδιού τους εντός του σχολείου, όπως και η δυνατότητα του συλλόγου διδασκόντων να αποκλείουν με αιτιολογημένη απόφαση έναν μαθητή από το να συμμετέχει στην ετήσια εκδρομή, όταν κρίνεται ότι μπορεί με τη συμπεριφορά του να προκαλέσει επεισόδια.

Τα παραπάνω προστίθενται στις ήδη ανακοινωμένες ποινές που αφορούν την αύξηση των ημερών αποβολής από μια σε πέντε με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, αλλά και στον διαχωρισμό των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες, όπως και στην απαγόρευση (πλην σοβαρών λόγων, ιατρικών κ.λπ.) δικαιολόγησης απουσιών στο τέλος της χρονιάς.

Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι από την ετήσια αξιολόγηση της PISA προκύπτει πως ο αριθμός των επεισοδίων ενδοσχολικής βίας έχει μειωθεί από το 2019, αλλά έχει διπλασιαστεί η ένταση των επεισοδίων, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την κυβερνητική παρέμβαση για να ελεγχθεί η κατάσταση και να αντιμετωπιστεί η ακραία παραβατικότητα.

Για το θέμα της χρήσης των κινητών τηλεφώνων διευκρίνισε: «Σήμερα απαγορεύεται και η κατοχή τους στο σχολείο, πολύ δε περισσότερο η χρήση τους. Τροποποιούμε το πλαίσιο ποινών για την παραβατική χρήση του κινητού, κυρίως όταν αυτή οδηγεί σε βίαιες παραβιάσεις των προσωπικών δεδομένων τρίτων προσώπων με την δημοσιοποίηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εικόνων ή γεγονότων που είναι καταφανώς παράνομα». Στο σημείο αυτό συνέδεσε ευθέως ανάλογα περιστατικά με την αυτόματη αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τον παραβάτη μαθητή ή μαθήτρια με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.

Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στην απάντηση της επιτρόπου Εσωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε. κυρίας Ιβάνοβα στην ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ για την ίδρυση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα, την οποία χαρακτήρισε πρόκριμα για την εκδίκαση τυχόν προσφυγών που θα κατατεθούν κατά του νόμου στο ΣτΕ, ενώ επανέλαβε: «Οι αποφάσεις των ευρωπαϊκών δικαστηρίων και η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι που επιτρέπουν στην κυβέρνηση να προχωρήσει στην ίδρυση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων, καθώς στην περίπτωση αυτή δεν μιλάμε για νέα σύσταση, αλλά για ίδρυση παραρτήματος ιδρύματος που ήδη λειτουργεί στο εξωτερικό. Για τον λόγο αυτό είμαστε βέβαιοι για την ασφάλεια νόμου της νομοθετικής μας παρέμβασης και προχωρήσαμε».

Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας αποκάλυψε ότι το υπουργείο είναι ήδη σε συζητήσεις με ξένα πανεπιστημιακά ιδρύματα τόσο για την ίδρυση κοινών μεταπτυχιακών σπουδών με ελληνικά ΑΕΙ όσο και για την ίδρυση παραρτημάτων τους. «Υπάρχει ήδη ενδιαφέρον από αμερικανικά πανεπιστήμια, πρώτα για τα κοινά μεταπτυχιακά με δικά μας ιδρύματα και στη συνέχεια και για την ίδρυση παραρτημάτων, άλλωστε τα μεταπτυχιακά είναι άμεσης υλοποίησης, ενώ τα παραρτήματα προβλέπονται για τον Σεπτέμβριο 2025… Σε κάθε περίπτωση το ζητούμενο είναι η διεθνοποίηση του ελληνικού πανεπιστημίου με τον ένα ή τον άλλο τρόπο για να γίνει η Ελλάδα αυτό που μπορεί, ένα περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο».