Στην κυκλοφορία δίδονται σήμερα Τρίτη το απόγευμα τα δύο τελευταία τμήματα του αυτοκινητόδρομου Ε65 μήκους 136 km που καθιστά πιο εύκολη την κυκλοφορία προς Καρπενήσι, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Μετέωρα και Λίμνη Πλαστήρα. Τα δυο τμήματα που παραδίδονται σήμερα είναι από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, μήκους 18,5 km που περιλαμβάνει και τα τούνελ στο όρος Όρθρυς, και το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα μήκους 25 km, καθιστώντας έτσι τον Ε65 έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο της Κεντρικής Ελλάδας που ξεκινά από το ύψος της Αλαμάνας, λίγο πριν από τη Λαμία όπου συναντά τον ΠΑΘΕ μέχρι τα Μετέωρα, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο της διαδρομής.
Λίγο μετά τις 10 το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος βρέθηκε σε ειδική εκδήλωση κοντά στο τούνελ της Όρθρυος ενημερώθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα για τα χαρακτηριστικά του έργου, όπως επίσης και για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του τελευταίου τμήματος από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία οδό μήκους 46 km.
Κ. Μητσοτάκης: «Σήμερα είναι μία σπουδαία μέρα για τη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο»
«Σήμερα είναι πράγματι μία σπουδαία μέρα για τη Στερεά Ελλάδα, για τη Θεσσαλία, για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο καθώς παραδίδουμε στην κυκλοφορία το τμήμα ενός πολύ σημαντικού δρόμου» ανέφερε ο πρωθυπουργός, μιλώντας στην εκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία – Καλαμπάκα, επισημαίνοντας ότι πλέον θα απαιτούνται δυόμισι ώρες για να πάει κανείς από την Αθήνα στην Καρδίτσα, τρεις για να πάει στα Τρίκαλα και ότι ο νέος δρόμος θα προσφέρει μια μεγάλη διευκόλυνση για περιοχές που έχουν σκληρά δοκιμαστεί.
«Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας, ένα έργο που πέρασε από σαράντα κύματα, δοκιμάστηκε μέσα στην οικονομική κρίση, το νότιο τμήμα αντιμετώπιζε πολύ σημαντικά προβλήματα ενώ το βόρειο βρισκόταν σε χρηματοδοτικό κενό» είπε ο πρωθυπουργός, συμπληρώνοντας ότι ήταν καταλυτική η επιμονή της κυβέρνησης και χρειάστηκε μια σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση και του βόρειου τμήματος που επίκειται.
«Να προσθέσω στη σημαντική αναπτυξιακή διάσταση του έργου και ζητήματα που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια» είπε επίσης ο πρωθυπουργός και συνέχισε: «Θα ήθελα να επαναλάβω ότι τα έργα αυτά, αυτό και πολλά άλλα, δεν θα είχαν ποτέ πραγματοποιηθεί χωρίς τη χρηματοδοτική υποστήριξη της Ε.Ε. Η ΝΔ είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα, διεκδικώντας χρηματοδοτικούς πόρους και μεταφράζοντας αυτή τη σχέση μας με την ευρωπαϊκή οικογένεια σε απτά έργα προς όφελος κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα»,.
Όπως υπογράμμισε, στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι δύο τα χρηματοδοτικά εργαλεία, το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης. Παράλληλα, αναφέρθηκε στη σημασία του Ταμείου και τη συμβολή της Ελλάδας στη δημιουργία του και τόνισε ότι το βόρειο τμήμα θα ολοκληρωθεί με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
«Το 2019 είχαμε δεσμευτεί όταν οι Έλληνες πολίτες μάς εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Σήμερα τα εργοτάξια πια δίνουν σταδιακά τη θέση τους σε έτοιμα έργα προς όφελος όλων των τοπικών κοινωνιών, αλλά φυσικά ο σχεδιασμός και η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων είναι μία διαρκής διαδικασία η οποία συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Κλείνουμε σιγά-σιγά τις εκκρεμότητές μας με το παρελθόν ως προς την ολοκλήρωση μεγάλων αυτοκινητοδρόμων εθνικής εμβέλειας. Ο δρόμος Πάτρας – Πύργου βαίνει κι αυτός προς ολοκλήρωση και η μεγάλη εκκρεμότητα του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης έχει πια δρομολογηθεί… Ταυτόχρονα και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας δρομολογούνται: η σύνδεση της Λαμίας με το Καρπενήσι, το κομμάτι του βόρειου άξονα της Εύβοιας ώστε η βόρεια Εύβοια να γίνει προσβάσιμη με έναν σύγχρονο και ασφαλή δρόμο, ο δρόμος Γιάννενα-Κακαβιά» είπε ακόμη ο Κ. Μητσοτάκης και κατέληξε: «Ανυπομονώ να διατρέξω, όπως είμαι σίγουρος όλες και όλοι, για πρώτη φορά αυτόν τον δρόμο, να αιφνιδιαστούμε ευχάριστα από την ταχύτητα με την οποία θα φθάνουμε στον προορισμό μας αλλά και από το πόσο εντυπωσιακά είναι αυτά τα μεγάλα έργα υποδομής».
Χρ. Σταϊκούρας: «Έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις»
«Παραδίδουμε σήμερα ένα άρτιο τεχνικά έργο που κατασκευάστηκε με πόρους του ΕΣΠΑ, έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις στην ενδοχώρα με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες» υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν μέχρι την ολοκλήρωσή του, ενώ χαρακτήρισε τον Ε65 «θρυαλλίδα ανάπτυξης για μία περιοχή της Θεσσαλίας που δοκιμάστηκε σκληρά», κάνοντας αναφορά στις ζημιές από τις πλημμύρες στις πόλεις της Θεσσαλίας.
Το έργο
Ο Ε65 διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και επιπλέον μία λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, ενώ σε 24ωρη βάση βρίσκονται στη διάθεση κάθε οδηγού υπηρεσίες οδικής ασφάλειας.
Στον Ε65 θα λειτουργούν τρεις μετωπικοί σταθμοί διοδίων. Πρόκειται για τους σταθμούς Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ., λίγα χλμ. βόρεια του κόμβου προς Καρπενήσι, με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ στα 1,85 ευρώ, Σοφάδων στο 66,2 χλμ. με κόστος 3,40 ευρώ και Τρικάλων στο 105,7 χλμ με κόστος 2,95 ευρώ. Έτσι το κόστος για έναν οδηγό που θα εισέλθει στην αρχή του Ε65 και θέλει να φθάσει έως την Καλαμπάκα είναι 8,2 ευρώ. Ακόμα σε λειτουργία είναι επίσης οι πλευρικοί σταθμοί Ανάβρας με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ τα 2 ευρώ, Προαστίου με 1,15 ευρώ, Τρικάλων με 0,80 ευρώ και Καλαμπάκας με 0,90 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, όταν ολοκληρωθεί ο Ε65, η διαδρομή από τη Λαμία έως την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά που απαιτούνταν πριν από την κατασκευή του.