Εάν σύμφωνα με τα ανθρώπινα πρότυπα, η ηλικία των 30 ετών σημαίνει ότι έχετε όλη σας τη ζωή μπροστά, με τα πρότυπα αυτοκινήτων, αυτό σημαίνει ότι είστε είτε ένα κλασικό είτε τίποτα περισσότερο. Εκτός εάν είσαι κάποια ανεκτίμητης αξίας Ferrari…
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ
Η Ferrari F40 είναι φυσικά ένα τέτοιο δείγμα γραφής, τώρα έχουν περάσει 30 χρόνια από τότε που ξεκίνησε επίσημα στις 21 Ιουλίου 1987 στο Μαρανέλο, όπου βρίσκεται σήμερα το Μουσείο της Ferrari. Το τελευταίο δημιουργήθηκε για να γιορτάσει την 40ή επέτειο της Ferrari, η F40 θεωρήθηκε δίκαια αριστούργημα της μηχανικής και του στυλ, που αντιπροσωπεύει ένα είδος γάμου μεταξύ της GTB 308 και του concept GTO Evoluzione 288.
Αυτό το σπορ αυτοκίνητο με τον κινητήρα στο κέντρο και την κίνηση στους πίσω τροχούς, είχε μόλις 5ετή διάρκεια παραγωγής, αν και οι εκδόσεις LM και GTE συνεχίστηκαν μέχρι το 1994 και το 1996 αντίστοιχα. Όσον αφορά τη μονάδα ισχύος του, ήταν ένας κινητήρας V8 με 478 ίππους, που προερχόταν από τη 288 GTO Evoluzione. Παρόλα αυτά, μια σειρά καινοτομιών επέτρεψε στην F40 να γίνει η πρώτη Ferrari που θα ξεπεράσει τα 320 km/h, όπως δήλωσε και ο επικεφαλής των ειδικών κατασκευών της φίρμας Ermanno Bonfiglioli.
«Δώσαμε μέγιστη προσοχή στο βάρος του κινητήρα, χάρη στην εκτεταμένη χρήση μαγνησίου, όπως το κάρτερ λαδιού, τα καλύμματα κεφαλών των κυλίνδρων, τις πολλαπλές εισαγωγής και το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο αποτελούνταν από το υλικό που κόστιζε πέντε φορές περισσότερο από το αλουμίνιο. Αυτό δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ σε τέτοιες ποσότητες σε μεταγενέστερα αυτοκίνητα παραγωγής», τόνισε.
Ο πρώην σχεδιαστής της Pininfarina Leonardo Fioravanti λέει ότι ο σχεδιασμός της F40 κατάφερε να μεταδώσει αμέσως το εξαιρετικό τεχνικό περιεχόμενο: ταχύτητα, μικρό βάρος και απόδοση, ενώ ο έμπειρος δοκιμαστής Dario Benuzzi είπε για τις εκτεταμένες δοκιμές της F40:
«Ο χειρισμός των πρώτων πρωτοτύπων ήταν ελλιπής. Για να εξουδετερώσουμε τη δύναμη του κινητήρα και να τον καταστήσουμε συμβατό με ένα μοντέλο δρόμου, έπρεπε να υποβάλουμε κάθε πτυχή του αυτοκινήτου σε αμέτρητες δοκιμές: από τους υπερσυμπιεστές στο σύστημα πέδησης, από τα αμορτισέρ, αλλά και από τα ελαστικά. Το αποτέλεσμα ήταν ένα εξαιρετικά αεροδυναμικό φορτίο και υψηλή σταθερότητα ακόμη και σε υψηλή ταχύτητα».
«Χωρίς υδραυλικό τιμόνι, φρένα ισχύος ή ηλεκτρονικές συσκευές, απαιτεί την ικανότητα και τη δέσμευση του οδηγού, αλλά το αποδίδει γενναιόδωρα με μοναδική οδηγική εμπειρία. Η ακρίβεια οδήγησης, η ανάγνωση του δρόμου, η δύναμη πέδησης και η ένταση επιτάχυνσης έφτασαν σε ασύγκριτα επίπεδα για ένα αυτοκίνητο δρόμου». Η Ferrari F40 παρουσιάστηκε στο Μουσείο της Ferrari στο Μαρανέλο, μέρος της έκθεσης “Under the Skin”.
Πηγή: http://www.newsauto.gr