Την περασμένη Τρίτη δικάστηκε και αθωώθηκε στην Κομοτηνή ο Αστέριος Χάμος, πρόεδρος της Πατριωτικής Κίνησης Λάρισας, για κάποια φυλλάδια που είχε πετάξει στην Κομοτηνή κατά της δράσης του Τουρκικού Προξενείου της πόλης, όπου ανέφερε τον “εκτουρκισμό” της Θράκης. Πέρα από την δίκη, έχει σημασία αν ο ισχυρισμός είναι στέρεος και τι αφορά.
Όπως επανειλημμένως γράψαμε, ο προξενικός μηχανισμός εκτουρκίζει το φρόνημα και το φαίνεσθαι όλων των μουσουλμανικών πληθυσμών της ελληνικής Θράκης και σήμερα παρουσιάζουμε ένα ακόμη στοιχείο για την τεκμηρίωση αυτής της δράσης στον χώρο των μουσουλμάνων Τσιγγάνων (Ρομά). Οι δυο φωτογραφίες που βλέπετε κατωτέρω αναρτήθηκαν από τον πρόεδρο του τουρκόψυχου συλλόγου Διδυμοτείχου Σουλεϊμάν Ματζίρ (νάτος στη φωτογραφία να βγαίνει – από πού αλλού; από το τουρκικό Προξενείο!) και είναι ο “έλεγχος” σχετικά με την πορεία που έχει ο γιος του στα μαθήματα Κορανίου που ακολουθεί στο Διδυμότειχο. Το έγγραφο αυτό φυσικά είναι ακριβώς το ίδιο με το αντίστοιχο στην Τουρκία. Θα σχολιάσουμε δύο πράγματα, τη μορφή και το περιεχόμενό του.
Τι βλέπουμε λοιπόν πάνω πάνω; Ο φορέας που το εκδίδει είναι η “GUMULCINE S. MUFTULUGU”. Πέρα από το ότι η Κομοτηνή αναφέρεται παντού και πάντα από τους τουρκόφρονες έτσι, δηλαδή με την οθωμανική παραφθορά της βυζαντινής ονομασίας Κουμουτζηνά, είναι κι αυτή η κοροϊδία με τον τουρκομουφτή: υποτίθεται ότι αναγνωρίζεται ως μουφτής “όσων τον δέχονται ως τέτοιον” και πήρε τον τίτλο του Secilmis Muftusu, δηλαδή “εκλεγμένος μουφτής” αντί του διορισμένου (ήτοι του κανονικού). Τώρα λοιπόν βάζει απλώς παντού αυτό το S. καί …καθάρισε! Υπάρχει άραγε ΕΝΑΣ χωρικός που να ξεχωρίζει τον ρόλο αυτού του πούστικου γράμματος εκεί στη μέση;
Και πάμε στο περιεχόμενο. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι ότι (όπως διακρίνεται) δεν αξιολογείται μόνο η επίδοση του μαθητή ως μαθητή Κορανίου αλλά ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ και οι εξής παράμετροι που αναφέρονται πάνω δεξιά: Σεβασμός έναντι των μεγαλυτέρων – Εφαρμογή των κανόνων – Οργανωμένη και σχεδιασμένη εργασία – Εκπλήρωση των καθηκόντων που του δίνονται – Ικανότητα συνύπαρξης με τους φίλους του.
Είναι προφανές πως το κρατικό τουρκικό σύστημα εκπαίδευσης (έκφανση του οποίου είναι και τα μαθήματα Κορανίου) οδηγεί στην δημιουργία ενός ατόμου – στρατιώτη. Όμως για ποιαν πατρίδα; Αν αναλογιστεί κανείς το περιεχόμενο των εγχειριδίων στα Κοράν κουρσού, όπως το ξαναδείξαμε (εθνικός ύμνος Τουρκίας, οθωμανικά εμβατήρια κτλ), η απάντηση είναι εύκολη. Από κει και πέρα, το λεγόμενο και “ελληνικό κράτος” τι έχει να πει;
Μ.Κ.