Αυξημένη όσο ποτέ είναι η πίεση στη λιμενική ζώνη προς τους λιμενικούς που κάνουν βάρδιες. Κάθε φορά που πρόκειται να αποπλεύσει ένα πλοίο, περίπου 100 μετανάστες εισβάλλουν από διαφορετικά σημεία μέσα στο λιμάνι επιδιώκοντας να μπουν σε κάποιο φορτηγό με προορισμό την Ιταλία. Την κατάσταση που έχει καταγραφεί τους τελευταίους μήνες περιγράφει στη συνέντευξή του στην «ΠτK» ο Μιχάλης Κωστάκης, πρόεδρος στην Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Νοτιοδυτικής Ελλάδας. Ο ίδιος αποκαλύπτει ότι από το 2015 με έγγραφο της Ένωσης είχε επισημανθεί πόσο επικίνδυνο ήταν το στέγαστρο που κατέρρευσε στο παλιό λιμάνι, όμως κανείς ουσιαστικά δεν ενδιαφέρθηκε. Τους τελευταίους μήνες ακούμε για αύξηση των μεταναστευτικών ροών προς την περιοχή μας. Ποια είναι η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο λιμάνι; Υπάρχει μια συνεχόμενη αύξηση των μεταναστών το τελευταίο διάστημα στο λιμάνι. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο που έχουν κλείσει τα σύνορα, οι μετανάστες έμειναν εγκλωβισμένοι και προσπαθούν να βρουν διεξόδους και διόδους για να μπορέσουν να περάσουν στην υπόλοιπη Ευρώπη. Το λιμάνι της Πάτρας είναι μια δίοδος γι’ αυτούς. Το καλοκαίρι του 2015 ο αριθμός των μεταναστών ήταν σαφώς λιγότερος, γιατί τότε έφευγαν από την Ει- δομένη. Σήμερα, με τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί, σας αποκαλύπτω ότι κατά τη διάρκεια της φόρτωσης των φορτηγών εφορμούν 100 μετανάστες από διαφορετικά σημεία του λιμανιού για να μπουν σε φορτηγά. Πριν δύο χρόνια ο αριθμός τέτοιων εισβολών δεν θα ξεπερνούσε τα 20 άτομα. Συλλήψεις μέσα στη λιμενική ζώνη γίνονται μόνο για τους μετανάστες που εισέρχονται μέσα στον χώρο του ISPS. Είναι ένας χώρος υψηλής ασφαλείας. Στον υπόλοιπο χώρο του λιμανιού δεν έχεις πολλά περιθώρια. Οι περισσότεροι μετανάστες δια- θέτουν κάρτες παραμονής, οπότε ακόμα και εάν συλληφθούν θα αφεθούν ελεύθεροι. Το προσωπικό επαρκεί για να αντιμετωπίσει τέτοιες καθημερινές πολιορκίες; Ενισχυθήκαμε με μεταθέσεις κα- τά 20 άτομα. Το οξύμωρο είναι ότι έχουμε φθάσει στο μέγιστο αριθμό των οργανικών θέσεων, γύρω στα 120 άτομα, στο νέο λιμάνι. Πιστέψτε με, είναι μικρός αυτός ο αριθμός. Μόνο στα χαρτιά φαινόμαστε πολλοί. Το λέω αυτό γιατί πριν τρία χρόνια, το 2014, είχε γίνει «Καλλικράτης» στο Λιμενικό και συνολικά χάθηκαν 2000 θέσεις από όλες τις υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος. Ουσιαστικά μειώθηκαν οι θέσεις του Κεντρικού Λιμεναρχείου κατά 30 θέσεις εξαιτίας αυτών των μειώσεων. Φθάνεις στον μέγιστο αριθμό υπαλλήλων, αλλά ουσιαστικά έχεις κενά.