Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Τέσσερα χρόνια και περίπου τρεις μήνες μετά την έναρξη αξιοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ΤΑΙΠΕΔ, η πώληση του 100% της κρατικής εταιρείας στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane ολοκληρώνεται την επόμενη Πέμπτη οπότε ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τον Ιταλό ομόλογό του Πάολο Τζεντιλόνι θα επικυρώσουν τη συμφωνία μεταβίβασης μετοχών.
Οι τελικές υπογραφές για την ιδιωτικοποίηση θα πέσουν στο πλαίσιο του πρώτου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας στην Κέρκυρα, η οποία, πρόσφατα, βρέθηκε στο προσκήνιο για το “μπλόκο” στην έναρξη μίας άλλης ιδιωτικοποίησης, της ανάπλασης της έκτασης στην Κασσιώπη.
Τι θα αλλάξει
Την πρώτη άμεση αλλαγή θα δει το προσωπικό της εταιρείας.
Σύμφωνα με απόφαση της γενικής συνέλευσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (04/08/2016), η οποία είχε εγκρίνει τη συλλογική σύμβαση εργασίας 2016-2018, θα καταβληθούν σε κάθε εργαζόμενο 1.000 ευρώ, ως εφάπαξ ποσό, με τη μεταβίβαση των μετοχών στη Ferrovie. Η συγκεκριμένη κίνηση έχει συμβάλει, σε μεγάλο βαθμό, στην εξασφάλιση της εργασιακής ειρήνης ως προς την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Όσον αφορά τον πρόεδρο του Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το διευθύνοντα σύμβουλο Παναγιώτη Θεοχάρη και Φίλιππο Τσαλίδη, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, εκτιμάται ότι, βραχυπρόθεσμα, θα αντικατασταθούν.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από εννέα μήνες, κατά τον αποκλεισμό 300 επιβατών, για 17 ώρες στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα, σε βαγόνια χωρίς θέρμανση, νερό και τροφή, ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Βόρειας Ελλάδας ζητούσε την παραίτησή τους, θεωρώντας ότι φέρουν σοβαρές ευθύνες.
Για τη Ferrovie η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιτρέπει την περαιτέρω διεθνοποίηση της δραστηριότητάς της, με την ιταλική εταιρεία να περιλαμβάνει το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη στις πιο ελκυστικές ευρωπαϊκές διαδρομές, μεταξύ των οποίων Παρίσι-Βρυξέλλες, Παρίσι – Μπορντώ, Αμβούργο – Κολωνία, Μιλάνο – Ζυρίχη – Φρανκφούρτη.
Σε επίπεδο υποδομών, η πλήρης ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του προαστιακού σιδηροδρόμου από τον Ιανουάριο του 2018, που θα αυξήσει τη συχνότητα των δρομολογίων από το αεροδρόμιο προς την Αθήνα και θα επιτρέψει την απευθείας σύνδεση του Πειραιά με το αεροδρόμιο, εκτιμάται ότι θα ενισχύσει τις χρηματοροές (του Προαστιακού) για τους Ιταλούς.
Επίσης, σύμφωνα με όσα ανέφερε πρόσφατα, ο κ. Τσαλίδης, η παράδοση του νέου τμήματος της γραμμής, ανάμεσα σε Τιθορέα και Λιανοκλάδι, που τοποθετείται για τα μέσα Νοεμβρίου, θα οδηγήσει στην μείωση της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη κατά μία ώρα, με το συνολικό χρόνο να υπολογίζεται σε τεσσεράμισι ώρες.
Την άνοιξη του 2018, σύμφωνα με όσα πρόσφατα είπε ο κ. Θεοχάρης, αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη.
Επίσης, η αποκατάσταση της καθίζησης της σιδηροδρομικής γέφυρας στο Γαλλικό Ποταμό, θα οδηγήσει στην αύξηση της εμπορευματικής κίνησης από τη Θεσσαλονίκη προς την πΓΔΜ.
Ακόμη, από σήμερα τα δρομολόγια των εμπορικών τρένων δεν θα διέρχονται από τον αστικό ιστό της Αθήνας- θα έχουν αφετηρία και τερματικό σταθμό απευθείας το Θριάσιο- γεγονός που επιτρέπει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξεκινήσει τα δρομολόγια του Προσστιακου Αθήνας έως το σταθμό Άνω Λιοσίων.
Συνολικά, η θυγατρική του ομίλου Trenitalia θα επενδύσει, μέσα στα επόμενα χρόνια, περίπου 500 εκατ. ευρώ, για την υλοποίηση των απαιτούμενων έργων εκσυγχρονισμού.
Σημειώνεται ότι το τίμημα εξαγοράς διαμορφώνεται σε 45 εκατ. ευρώ.
Πηγή: http://www.capital.gr