Κανένα πρόβλημα στην έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν εντόπισε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με τον Κώστα Γαβρόγλου να ευλογεί τα γένια του και τον Αλέξη Τσίπρα να συγχαίρει το σύστημα που άλλα λέει και άλλα γίνονται.
Απόδειξη αυτού ή μάλλον ακόμη μία απόδειξη πέραν των πανελλαδικών που θα καταργούνταν ενώ τελικώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν και θα δίδονται μάλιστα και δύο φορές το χρόνο είναι το γεγονός ότι δεκάδες αναπληρωτές δάσκαλοι και καθηγητές δεν βρήκαν δωμάτια να μείνουν στα νησιά που τοποθετήθηκαν και αναγκάστηκαν να βγάλουν τη νύχτα στα… παγκάκια.
Το πρόβλημα καταγράφηκε σε μεγάλο βαθμό στα κοσμικά νησιά, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, που ακόμη η παρουσία των τουριστών είναι μεγάλη. Έτσι οι εκπαιδευτικοί αναγκάστηκαν να διανυκτερεύσουν σε sleeping bags, στα αυτοκίνητά τους ή στις παραλίες των νησιών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα εφημερίδας αιτία ήταν η έλλειψη ξενοδοχείων και δωματίων που ήταν νοικιασμένα, αλλά και το γεγονός ότι για να βρουν ελεύθερο δωμάτιο έπρεπε να πληρώσουν δυσθεώρητα-για τα οικονομικά τους δεδομένα-ποσά.
Σημειώνεται πως το υπουργείο Παιδείας προσέλαβε 15.000 άτομα μέσα σε 2 μέρες. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, δεν υπήρξε συνεννόηση της πολιτείας με τις τοπικές αρχές για τη φιλοξενία των ανθρώπων που έμαθαν σε ποια πόλη θα διδάξουν 3 ημέρες πριν τον διορισμό τους.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες καταγγέλλουν ότι σε περιοχές με υψηλό κόστος ζωής εκπαιδευτικοί καλούνται να πληρώσουν υπέρογκα ποσά για κατοικία χωρίς να έχουν καμία επιδότηση από το κράτος.
Τα προβλήματα όμως δεν εντοπίστηκαν μόνο στη Μύκονο ή την Σαντορίνη, αλλά και σε άλλη νησιά, όπως η Κώς και η Μυτιλήνη. Στις περιοχές αυτές επίσης δεν βρέθηκαν πολλά καταλύματα για τους εκπαιδευτικούς ή αυτά που ήταν διαθέσιμα ήταν υψηλού κόστους.
Η κυβέρνηση έχει μεριμνήσει για τους “μετανάστες” και τους “πρόσφυγες”, αλλά δεν μπορεί να βρει καταλύματα για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που θα μάθουν γράμματα τα Ελληνόπουλα των ακριτικών μας νησιών και όχι μόνο.
Ενώ βρίσκει χρήματα για τη στέγαση των “μεταναστών” δεν μπορεί να βρει ένα επίδομα για τους εκπαιδευτικούς που επιτελούν όχι εκπαιδευτικό έργο μόνο, αλλά και εθνικό όταν πρόκειται για περιοχές που είναι ακριτικές.