Η ελληνική «αναβάπτιση» μέσω Ιστορίας και ποιότητας
Η Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι δεν κέρδισε περισσότερους επισκέπτες εξαιτίας της επιδείνωσης των σχέσεων της Τουρκίας με τη Γερμανία, αλλά και εξαιτίας της τρομοκρατικής απειλής που συγκλονίζει την Ευρώπη. Η Ελλάδα αυτή τη σεζόν δεν αύξησε απλώς τα έσοδα του Προϋπολογισμού της και τις καταθέσεις των τραπεζών της. Ούτε βεβαίως γιόρτασε την άνοδο της Μυκόνου, της Σαντορίνης και άλλων νησιών του Αιγαίου και του Ιονίου στην κορυφή των επιλογών διάσημων ηθοποιών. Αυτή είναι η προφανής ανάλυση. Στην πραγματικότητα, αυτό το καλοκαίρι συνέβη κάτι πολύ ευρύτερο:
Η πατρίδα μας κέρδισε ξανά το όνομά της. Ανέκτησε τη φήμη της, που τόσο πολύ πληγώθηκε μετά το 2010, όταν ημέτεροι πρωθυπουργοί κατηγορούσαν τον λαό μας ως διεφθαρμένο, πυρομανείς έκαιγαν την Αθήνα, ξένοι δυνάστες είχαν καραμέλα στο στόμα το τσιτάτο για τους τεμπέληδες Ελληνες. Η πατρίδα μας έχει ξανά πρόσωπο. Οι Ελληνες, που ντρεπόμασταν να ομολογήσουμε την εθνική καταγωγή μας όταν βγαίναμε από τα σύνορα, έχουμε πάλι μέτωπο. Καθαρό μέτωπο. Το εθνικό μας brand, αυτή η άυλη αξία που αντικατοπτρίζει τις δυνατότητες μιας χώρας και ενός λαού, η αξία που στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 είχε εκτοξευθεί στα ουράνια, ισχυροποιείται εκ νέου. Φεύγει από πάνω μας η ρετσινιά του χρεοκοπημένου, του διεφθαρμένου, του τεμπέλη. Τελειώνει ο διεθνής διασυρμός του Ελληνα.
Μη νομίζει κανείς ότι αυτή τη μάχη την κέρδισε καμιά κυβέρνηση. Τη μάχη αυτή την κέρδισαν μόνοι τους εκατομμύρια Ελληνες, οι οποίοι με τη συμπεριφορά τους απέναντι στα εκατομμύρια των επισκεπτών συντρίβουν κάθε λεπτό τα αρνητικά στερεότυπα, που έχτισαν τα παλιόπαιδα της «Βild», του «Focus» και λοιποί παγκόσμιοι κιτρινιάρηδες. Εως και η καγκελάριος Μέρκελ αναγκάστηκε να ζητήσει από τους συμπατριώτες της να σταματήσουν να μας βλέπουν μέσα από την οπτική γωνία των λαϊκιστικών εντύπων της πατρίδας της.
Γιατί η Ελλάδα κερδίζει ξανά; Νομίζω ότι δύο στοιχεία παίζουν ισχυρότατο ρόλο. Το πρώτο είναι η σημαντική αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από τον ιδιωτικό τομέα, σε συνδυασμό με τις ανεκτές υπηρεσίες του δημόσιου τομέα (θυμίζω πόσο δυναμικά αντέδρασε με μηνύσεις η διοίκηση του Νοσοκομείου Ρόδου, όταν Αγγλος τουρίστας επιχείρησε να το δυσφημίσει).
Το δεύτερο στοιχείο είναι η Ιστορία. Αυτό το καλοκαίρι ζήσαμε στην Ακρόπολη, στην Κνωσσό, στην Επίδαυρο, στο Ηρώδειο, στους Φιλίππους, στη Θεσσαλονίκη το «κίνημα» των μνημείων, των μουσείων, των θεάτρων. Τα έθνη με κουλτούρα, Ιστορία και πολιτισμό αποτελούν μαγνήτη για τους επισκέπτες στον νέο, παγκοσμιοποιημένο κόσμο της ισοπέδωσης. Αλλά γι’ αυτό το υπουργείο Πολιτισμού πρέπει να διορθώσει πολλά – θα επανέλθω.
Μανώλης Κοττάκης
Πηγή: http://www.dimokratianews.gr