Του Καθηγητή Γ.Ζουγανέλη


ΠΟΣΑ ΠΛΟΙΑ ΜΟΝΟΥ ΤΟΙΧΩΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ;

Άφησα λίγο για να δώ, που θα εστιασθεί το πρόβλημα απο τη κυβέρνηση των εφοπλιστών. Τελικά όλα είναι σαν να μη έγινε τίποτα…

Το υπουργείο Ναυτιλίας απορώ γιατί έχει δώσει άδεια πλεύσης σε ένα πλοίο που εκτός απο παληό, ήταν και μονού τοιχώματος. Τα πλοία μονού τοιχώματος εδώ και πολλά χρόνια δεν είναι ασφαλή ως μεταφορικά πλοία καυσίμων και διεθνώς αντικαθίστανται απο πλοία διπλού τοιχώματος για να περιορίζονται τα ατυχήματα απο διαρροές καυσίμων, αφού η συντήρηση μεπορεί να γίνεται μέσω του χώρου που υπάρχει ανάμεσα στο εξωτερικό και στο εσωτερικό τοίχωμα με διάφορες τεχνικές, ακόμη και εν πλώ!

Στη φωτογραφία ένα πλοίο διπλού τοιχώματος που εξασφαλίζει περισσότερη ασφάλεια στη μεταφορά καυσίμων, όπως και ταχύτερη διαχείριση του έρματος (νερό) στη περιοχή του διπλού τοιχώματος αντί στο χώρο των δεξαμενών (για να έχει το πλοίο μεγαλύτερη ευστάθεια).

Εγκληματική η στάση του υπουργείου εμπορικής ναυτιλίας που επιτρέπει σε πλοία αρχαίας τεχνολογίας να κυκλοφορούν στο Αιγαίο, γεμάτα με μπαλώματα που προφανώς άνοιξαν, αφού ήταν μονού τοιχώματος.

Εγκληματική είναι και διαχρονικά η στάση του υπουργείου στο θέμα της προστασίας των θαλασσών απο ατυχήματα.

Το υπουργείο έπρεπε να είχε βάλει γρήγορα φράχτες σε διάφορες αποστάσεις στη περιοχή που βούλιαζε το πλοίο, ώστε να μη διαδοθεί η πετρελαιοκηλίδα στις ακτές δημιουργώντας παρατράγουδα στον τουρισμό εν μέσω περιόδου. Δώδεκα ώρες μετά είναι πολύ αργά. Πάααααρα πολύ αργά. Το πετρέλαιο βγαίνει πάντα στην επιφάνεια ως ελαφρότερο του νερού.

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΖΟΥΤ ΠΟΥ “ΑΝΕΒΟΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ”

Η λέξη “ειδικός” στην Ελλάδα δεν έχει νόημα. Aς δούμε το “γιατί” άλλη μια φορά με τη βοήθεια του επόμενου διαγράμματος.

Το μαζούτ έχει πυκνότητα το πολύ 890 kg/m3 στους 15 βαθμούς Κελσίου (σημείο Α). Στους -21 βαθμούς Κελσίου που το νερό της θάλασσας γίνεται πάγος, το μαζούτ έχει πυκνότητα 930 kg/m3 το πολύ (σημείο Β).

Αν δεν είναι κατανοητό κάτι σε όσα λέω, οφείλεται στο γεγονός ότι στην Ελλάδα οι “εδικοί” δεν ξέρουν πώς και πότε ξεκινάει η οικολογική καταστροφή. Στο εξωτερικό γελάνε συχνά με τα τρελλά που ακούγονται στην Ελλάδα. Η ασχετοσύνη είναι ο κανόνας. Ξέρουν οι “εδικοί” ας πούμε π.χ. πως διαλύεται μια πετρελαιοκηλίδα με φυσικό τρόπο;

ΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΟ ΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΑΣΘΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Τα ποτάμια της θάλασσας παρασύρουν ότι βρεθεί στη ροή τους. Λογικό ήταν η ρύπανση απο το πλοίο να φτάσει στις παραλίες της Αττικής. Aυτό το δίδαξα απο τηλεόρασης το 2013. Δεν το μάθανε στη κυβέρνηση; Ήταν και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στο μάθημα. Δεν ήταν μόνο ο Αυγενάκης της ΝΔ, που είναι και εύστροφος…

Όλα εδώ πληρώνονται…  Άς πάνε στη Βουλή να κλάψουν πάλι, όπως τότε με τα Χημικά απο τη Συρία.

ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΑΤΗ

Η στήριξη του υπουργείου στον εφοπλιστή και η ανικανότητα του να αντιμετωπίζει κρίσεις είναι προφανής. Αμφιβάλω ότι μέσα στο πλοίο είχε κάποιος δίπλωμα ή ότι το πετρέλαιο που μετέφερε δεν ήταν λαθραίο. Το λιμενικό είναι για άλλες δουλειές και ο Κουρουμπλής επίσης. Πολλά δεν βλέπουν.

Στο βυθισμένο πλοίο υπάρχει ακόμη πετρέλαιο για να αφαιρεθεί; Δεν είμαι σίγουρος… Το φορτίο ήταν ασφαλισμένο; Γιατί αυτή η διαδικασία δεν έχει ξεκινήσει τόσες ημέρες; Πότε ασφαλίστηκε το πλοίο για θαλάσσια ρύπανση;

Η Στοά Μακαντάση να προσέχει ποιούς προωθεί σε υπουργεία. Μπορεί να προκαλέσουν μεγάλες οικολογικές καταστροφές και να κρύβουν απατεώνες.

Με την “αργοπορία” Κουρουμπλή πήραν δουλίτσες και εταιρείες τύπου Αχόρταγος που ρούφαγαν νερό απο τις παραλίες… Μήπως ήταν απο αυτές που μεταφέρουν και τα λαθραία καύσιμα στην Αττική;