ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΙ ΑΥΤΟ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΑΓΟΡΑΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ 20 ΣΤΑΘΜΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ;;;
ΚΛΙΚ ΕΔΩ:
http://www.kinima-ypervasi.gr/2017/02/20_28.html
http://www.kinima-ypervasi.gr/2017/06/20.html
Σημαντική αύξηση κατέγραψαν οι καθαρές ζημιές στην υπό αποκρατικοποίηση Εγνατία Οδό το 2016 σε σχέση με το 2015, με τον κύκλο εργασιών να αυξάνεται κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, η εταιρεία πέτυχε τους τελευταίους 19 μήνες να αποπληρώσει σημαντικό τμήμα του δανεισμού της στην τράπεζα Πειραιώς.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τις δημοσιοποιημένες οικονομικές καταστάσεις, ο κύκλος εργασιών, που προέρχεται, κατά βάση, από διόδια, ανήλθε σε 61,7 εκατ. ευρώ από 55,7 εκατ. ευρώ (+10,7%).
Οι ζημιές μετά από φόρους αυξήθηκαν, κατά 20,2 εκατ. ευρώ, στα 87,3 εκατ. ευρώ και δεν σχετίζονται, σύμφωνα με την εταιρεία, με την λειτουργία και εκμετάλλευση του οδικού άξονα από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Έβρου, μήκους 670 χλμ. Αποδίδονται, δηλαδή, στις αποσβέσεις του παγίου και τις προβλέψεις για την επιστροφή του μη επιλέξιμου ΦΠΑ από συγχρηματοδοτούμενα έργα.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (ebitda) διπλασιάστηκαν σε περίπου 20 εκατ. ευρώ, γεγονός που σηματοδοτεί, κατά τη διοίκηση της εταιρείας, τη βιωσιμότητά της.
Επίσης, η Εγνατία Οδός εμφάνισε το 2016 εκροές από λειτουργικές δραστηριότητες ύψους 32,2 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 είχε εισροές ύψους 25,8 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι εκροές από επενδυτική δραστηριότητα μειώθηκαν σε 5,8 εκατ. ευρώ από 50,5 εκατ.
Εξοφλείται το δάνειο στην Πειραιώς
Λαμβάνοντας υπόψη το ρυθμό αποπληρωμής του δανείου, η διοίκηση της Εγνατίας Οδού προβλέπει ότι έως το τέλος του 2017-το αργότερο μέχρι το τέλος του 2018 το ομολογιακό δάνειο θα μπορούσε να αποπληρωθεί. Και αυτό με δεδομένο ότι προγραμματίζεται η τοποθέτηση νέων σταθμών διοδίων φέτος και το 2018, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση Σπίρτζη-Τσακαλώτου. Βέβαια, μετά δυσκολίας υλοποιούνται και οι νέοι σταθμοί διοδίων που προβλέπει η υπουργική απόφαση, λόγω αντιδράσεων των εργαζομένων.
Σημειώνεται ότι η ημερομηνία αποπληρωμής του ομολογιακού δανείου εκπνέει τον Οκτώβριο του 2022, καθώς η σύμβαση, που υπογράφηκε στις 12 Οκτωβρίου 2006, έχει διάρκεια δεκαέξι χρόνων και τετραετή περίοδο χάριτος. Για την εξασφάλιση του ομολογιακού δανείου, η εταιρεία εκχώρησε στην τράπεζα τις ημερήσιες εισπράξεις, μέχρι 310 εκατ. ευρώ, από τους σταθμούς διοδίων, που πρόκειται να λειτουργήσουν.
Ωστόσο, οι νέοι σταθμοί διοδίων δεν αναπτύχθηκαν έως το 2010, όπως είχε, αρχικά, προβλεφθεί.
Για αυτό η τράπεζα Πειραιώς κατήγγειλε τη δανειακή σύμβαση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η τράπεζα στο τέλος κάθε μήνα εκταμιεύει το υπόλοιπο του δεσμευμένου λογαριασμού για την εξυπηρέτηση του δανείου.
Η δικαστική διαμάχη
Η Εγνατία Οδός κατέθεσε τον Απρίλιο του 2010 αγωγή αναγνώρισης της ακυρότητας της καταγγελίας του δανείου από την τράπεζα και ασφαλιστικά μέτρα. Ωστόσο, η συζήτηση της έχει αναβληθεί ωσότου το Συμβούλιο της Επικρατείας εκδώσει την απόφασή του.
Επίσης, η τράπεζα Πειραιώς έχει καταθέσει αγωγή κατά του ΤΑΙΠΕΔ, της Εγνατίας Οδού και του Δημοσίου για την μεταβίβαση του συνόλου των δικαιωμάτων οικονομικής εκμετάλλευσης του οδικού άξονα Εγνατία Οδός στο ΤΑΙΠΕΔ και την συνταγματικότητα του άρθρου 2 παρ.12 Ν.3986/2011. Ωστόσο, η συζήτησή της αναβλήθηκε ωσότου εκδοθεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Αργεί ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση
To αρχικό χρονοδιάγραμμα πάντως, προβλέπει ότι οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, θα κατατεθούν τον Νοέμβριο του 2017.