Μια από τις πλανεμένες, αντιπατερικές και ανορθόδοξες διδασκαλίες και θεωρίες της παναιρέσεως του Οικουμενισμού που ασπάστηκε η Σύνοδος της Κρήτης είναι ότι, Ανάθεμα- Αιρετικός δεν είναι αυτός που έχει αιρετικό φρόνημα και κηρύττει δημοσίως και φανερώς αιρετικές αντιπατερικές διδασκαλίες, αλλά είναι αυτός που καταδικάστηκε από Ορθόδοξη Σύνοδο γι αυτές.
Αντιθέτως η Χριστιανική διαχρονική διδασκαλία των Θεοδίδακτων Αγίων της Εκκλησίας είναι ότι, Ανάθεμα-Αιρετικός είναι αυτός που έχει αιρετικό φρόνημα και κηρύττει φανερώς και δημοσίως αιρετικές, ανορθόδοξες και αντιπατερικές διδασκαλίες εμμένοντας αμετανόητος εις αυτές.
Η Ιστορία της Εκκλησίας μας έχει διδάξει ότι, όλοι οι αντιαιρετικοί αγώνες των Αγίων Ομολογητών της Εκκλησίας, οι οποίοι απέκοπταν κάθε εκκλησιαστική επικοινωνία με τους Ανάθεμα- Αιρετικούς, κατ ‘όνομα Επισκόπους, έγιναν πριν καταδικαστούνε από Ορθόδοξη Σύνοδο οι Ανάθεμα – Αιρετικοί κατ ’όνομα Επίσκοποι.
Η διασφάλιση της Ορθοδόξου Πίστεως μέχρις αίματος και η καταδίκη και εκδίωξη των καταληψιών Ανάθεμα -Αιρετικών κατ’ όνομα Επισκόπων από τους Επισκοπικούς Ορθόδοξους Θρόνους και η αντικατάσταση τους από κανονικούς Ορθοδόξους Επισκόπους από Ορθόδοξη Σύνοδο, είναι η αιτία όλων των Αντιαιρετικών αγώνων των Αγίων Ομολογητών της Εκκλησίας.
Αν τώρα παρ’όλα αυτά, κάποιος Χριστιανός, κληρικός, μοναχός ή λαϊκός περιμένει να αγωνιστεί, να πολεμήσει την Αίρεση και να διακόψει κάθε εκκλησιαστική επικοινωνία με τους Ανάθεμα- Αιρετικούς, κατ’ όνομα Επισκόπους, όταν καταδικαστούν και εκδιωχθούν αυτοί, όταν τελειώσουν οι αγώνες, παύσει ο πόλεμος και έρθει ειρήνη στην Εκκλησία, τότε να μας συγχωρεί με το συμπάθιο, αλλά κατά την λαϊκή ρήση θα πρέπει να χρωστάει, δεν θα είναι καλά στα μυαλά του!