ΤΟΡΟΝΤΟ – Μια εκστρατεία υπό την ηγεσία γονέων για να κρατήσει τα παιδιά στο σπίτι από την τάξη σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το νέο αναλυτικό πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής του Οντάριο απέκτησε από νωρίς δημοτικότητα τη Δευτέρα, καθώς το σχολικό συμβούλιο της επαρχίας ανέφερε χιλιάδες απουσιών.
Ο Ryan Bird, ένας εκπρόσωπος με το Σχολικό Συμβούλιο του Τορόντο, είπε ότι 34,762 μαθητές του δημοτικού ήταν απόντες από την πρώτη ημέρα της εκστρατείας, η οποία σε μεγάλο βαθμό οργανώθηκε μέσω του Facebook. Αυτό είναι περισσότερο από το διπλάσιο των 14.191 απουσιών που σημειώθηκαν την περασμένη Δευτέρα.
Τουλάχιστον ένα από τα δημοτικά σχολεία της πόλης είχαν ποσοστό απουσιών περισσότερο από 90%, δήλωσε ο Bird. Το σχολείο του Thorncliffe Park ανέφερε ότι 1220 φοιτητές από τους 1350 δεν ήταν στην τάξη, προσθέτοντας ότι περίπου 100 γονείς είχαν συγκεντρωθεί για να πραγματοποιήσουν διαδήλωση έξω από το κτίριο.
“Let kids be KIDS” (=αφήστε τα παιδιά να είναι παιδιά) |
Πολλές από τις αντιρρήσεις για το νέο πρόγραμμα σπουδών ήταν για θρησκευτικούς λόγους. Οι αντίπαλοι υποστηρίζουν ότι το νέο πρόγραμμα, το οποίο θα διδάξει τους μαθητές σχετικά με έννοιες συμπεριλαμβανομένης της ταυτότητας φύλου, του σεξουαλικού προσανατολισμού και τον αυνανισμό, δεν ευθυγραμμίζεται με τις αρχές τους και δεν είναι κατάλληλο για παιδιά σχολικής ηλικίας.
“Parents are the forst educators, NOT politicians” (=οι γονείς είναι οι πρώτοι δάσκαλοι και όχι οι πολιτικοί) |
Η Sihu Yahaira, η οποία έχει αποσύρει τα τρία παιδιά της από το σχολείο για την εβδομάδα, είπε ότι τα θέματα ισότητας των φύλων είναι ιδιαίτερα αντίθετα με την χριστιανική της πίστη.
Ο John Cassels, του οποίου τα παιδιά παρακολουθούν το δημοτικό σχολείο στο Georgina του Οντάριο, φοβάται ότι το νέο πρόγραμμα σπουδών θα έχει καταστρεπτική επίδραση στις μελλοντικές γενιές.
“Θα προωθήσει την πρώιμη σεξουαλικοποίηση των παιδιών. Θα
προωθήσει στάσεις και συμπεριφορές που θεωρούμε απαράδεκτες,”. Ο Cassels είπε για το νέο πρόγραμμα. “Ζούμε σε μια δημοκρατική κοινωνία. Εμείς απλά θέλουμε η φωνή μας να ακουστεί.”
προωθήσει στάσεις και συμπεριφορές που θεωρούμε απαράδεκτες,”. Ο Cassels είπε για το νέο πρόγραμμα. “Ζούμε σε μια δημοκρατική κοινωνία. Εμείς απλά θέλουμε η φωνή μας να ακουστεί.”
Υποστηρικτές του προγράμματος σπουδών, πάντως, υποστηρίζουν ότι οι επικαιροποιημένες κατευθυντήριες γραμμές έχουν φέρει το Οντάριο στις ίδιες γραμμές με τις υπόλοιπες επαρχίες του Καναδά, καθώς και με διάφορες δικαιοδοσίες στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο Alex McKay, εκτελεστικός διευθυντής της Πληροφορίας Φύλου και Συμβουλίου Εκπαίδευσης του Καναδά, λέει ότι το πρόγραμμα σπουδών είναι για απόλυτα ενδεδειγμένη ηλικία.
«Για τη σεξουαλική εκπαίδευση σε θέματα υγείας για να είναι αποτελεσματική, οι νέοι πρέπει να είναι οπλισμένοι με αυτές τις πληροφορίες, καθώς πλησιάζουν τις ηλικίες όπου ένα σημαντικό ποσοστό από αυτούς θα αρχίσουν να γίνονται σεξουαλικά ενεργοί», δήλωσε ο McKay. «Η παροχή βασικών πληροφοριών … καθώς τα παιδιά πλησιάζουν στην ήβη είναι εξελικτικά κατάλληλη.”
Οι προσπάθειες της αντιπολίτευσης έγιναν πιο έντονες τις τελευταίες εβδομάδες με την έλευση της ομάδας του Facebook που ονομάζεται «Γονείς & Φοιτητές σε απεργία: Μία εβδομάδα χωρίς σχολείο». Το γκρουπ ενθάρρυνε τους γονείς οι οποίοι αντιτίθενται στην διδακτέα ύλη να κρατήσουν τα παιδιά τους στο σπίτι, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, ακόμα προσφέροντας ένα πρότυπο επιστολής για να δικαιολογήσουν την απουσία των παιδιών τους.
Το Σχολικό Συμβούλιο του Τορόντο ανέφερε ότι οποιεσδήποτε απουσίες που σχετίζονται με τη διαμαρτυρία θα αντιμετωπίζονται ακριβώς όπως οποιεσδήποτε άλλες και οι μαθητές ήταν υπεύθυνοι για να αναπληρώσουν οποιαδήποτε χαμένη εργασία στην τάξη.
Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών, οι μαθητές τρίτης τάξης θα μάθουν για τις σχέσεις του ιδίου φύλου, τα παιδιά στην τέταρτη τάξη και πάνω θα μάθουν περισσότερα σχετικά με τους κινδύνους του online εκφοβισμού, ενώ οι κίνδυνοι του sexting θα έρθουν στην έβδομη τάξη.
Τα μαθήματα για την εφηβεία θα μεταφερθούν από την πέμπτη στην τέταρτη τάξη, ενώ ο αυνανισμός και η ”έκφραση φύλου” αναφέρονται στο πρόγραμμα σπουδών της έκτης τάξης. Το πρωκτικό σεξ είναι μέρος του προγράμματος της έβδομης τάξης, στο πλαίσιο του να επιλέγουν να απέχουν απ’ αυτό ή να καθυστερήσουν ορισμένες δραστηριότητες για να αποφύγουν τις σεξουαλικά μεταδιδόμενες λοιμώξεις.
Σημείωση: Υπενθυμίζουμε ότι ο πρώην Υπουργός Παιδείας του Καναδά Benjamin Levin ο οποίος και αρχικά συνέταξε αυτό το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής, καταδικάστηκε με τρείς κατηγορίες παιδικής πορνογραφίας.
Πηγή: ctvnews.ca, Huffington Post,
Πηγή (στα ελληνικά)
Ὡς Συντονιστικό ὄργανο τῶν Ὀρθοδόξων Σωματείων τῆς ἁγιοτόκου πόλεως Θεσσαλονίκης καλοῦμε:
• τή διοίκηση τῆς Ἐκκλησίας νά ἀντιδράσει συστηματικά, διαφωτίζοντας τούς πιστούς καί ἀναδεικνύοντας τόν δόλιο σκοπό πού ἐπιχειρεῖται μέσα ἀπό τή θεματική ἑβδομάδα.
• τά κόμματα νά τοποθετηθοῦν ξεκάθαρα στό ζήτημα αὐτό
• τούς ἐκπαιδευτικούς νά ἀκυρώσουν στήν πράξη τό ἐπιχειρούμενο ἀτόπημα
• τούς γονεῖς νά διαμαρτυρηθοῦν (γιά τό γεγονός πώς δέν ζητεῖται ἡ ἔγκρισή τους γιά τή συμμετοχή τῶν παιδιῶν τους στό πρόγραμμα) καί νά ἐνεργήσουν ἔγκαιρα καί ἀποφασιστικά.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
Α. ΩΣ ΓΟΝΕΙΣ
1. Ἐκφράζουμε ἄμεσα – γιατί τά χρονικά περιθώρια εἶναι πολύ στενά – τόν προβληματισμό μας γιά τόν τρίτο θεματικό ἄξονα τῆς ἐγκυκλίου στόν διευθυντή τοῦ σχολείου καί σέ ἕναν τουλάχιστον ἀκόμη καθηγητή τοῦ παιδιοῦ μας, ἀπό τόν ὁποῖο ἔχουμε τήν ἄνεση νά ζητοῦμε ἐνημέρωση .
2. Ζητοῦμε νά μήν περιληφθοῦν οἱ ἐπίμαχες ὑποενότητες («Βιολογικό καί κοινωνικό φῦλο», «Ἀποδομώντας τά ἔμφυλα στερεότυπα» καί «Ὁμοφοβία καί τρανφοβία στήν κοινωνία καί στό σχολεῖο») στόν προγραμματισμό τῶν δράσεων τῆς θεματικῆς ἑβδομάδας.
3. Τονίζουμε εὐγενικά ὅτι δέν ἔχουμε στόχο νά παρέμβουμε στήν ἐκπαιδευτική διαδικασία, ἀλλά νά προστατέψουμε, ὅπως δικαιούμαστε, τή σωματική καί ψυχική ὑγεία τῶν παιδιῶν μας καί ζητοῦμε σ’ αὐτό ἀρωγούς τούς καθηγητές τοῦ σχολείου.
4. Παραδίδουμε τή σχετική ὑπεύθυνη δήλωση ἀπαλλαγῆς, ζητώντας νά ἔχουμε ἐνημέρωση τόσο γιά τόν προγραμματισμό καί τό τελικό σχέδιο ὑλοποίησης ὅσο καί γιά τή γενικότερη ἐξέλιξη τοῦ θέματος (ἀπό τόν Διευθυντή ἤ τόν ὑπεύθυνο καθηγητή τοῦ τμήματος τοῦ παιδιοῦ).
5. Κινητοποιοῦμε τόν Σύλλογο Γονέων καί Κηδεμόνων τοῦ Σχολείου μας, ὥστε νά
κατανοήσουν τό μέγεθος τοῦ ἀτοπήματος πού ἐπιχειρεῖται. Προκαλοῦμε συζήτηση καί ἐκθέτουμε εὐθαρσῶς τίς ἀπόψεις μας
κατανοήσουν τό μέγεθος τοῦ ἀτοπήματος πού ἐπιχειρεῖται. Προκαλοῦμε συζήτηση καί ἐκθέτουμε εὐθαρσῶς τίς ἀπόψεις μας
Β. ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
1. Ζητοῦμε νά συμμετέχουμε στή συντονιστική ὁμάδα – ἄν δέν ἔχει ἤδη συγκροτηθεῖ – ὥστε νά ἔχουμε λόγο στόν προγραμματισμό.
2. Ἐνημερώνουμε τούς συναδέλφους μας ἐκτενέστερα γιά τίς ἀπόψεις μας καί ζητοῦμε ὅσο τό δυνατόν περισσότερες ὧρες ἀπό τή θεματική ἑβδομάδα νά μᾶς διατεθοῦν ἀτομικά, ὥστε νά δώσουμε ἐμεῖς τίς προεκτάσεις πού θέλουμε στά τμήματά μας. Τό δικαίωμα αὐτό μᾶς παρέχεται ἀπό τήν ἐγκύκλιο. (Ἀνατρέχουμε στό Φάκελο Ἐκπαιδευτικοῦ Ὑλικοῦ στή σελίδα τοῦ ΙΕΠ)
3. Προτείνουμε δράσεις καί ὁμιλητές πού θά σχετίζονται μέ τούς ἄξονες «Διατροφή» καί «Πρόληψη ἐθισμοῦ καί ἐξαρτήσεων» καί οἱ ὁποῖες θά καλύψουν ὅσο τό δυνατόν περισσότερες ὧρες.
4. Ὅταν κρίνουμε ὅτι κάποιοι συνάδελφοι ἐπιμένουν σέ λανθασμένη πρόταση, ὑποβάλλουμε ἄμεσα ἄλλη πρόταση καί ζητοῦμε ψηφοφορία ἀπό τόν σύλλογο. Τό πρόγραμμα δέν ὑλοποιεῖται, ἄν δέν ἐγκριθεῖ ἀπό τόν σύλλογο διδασκόντων!
5. Τό πιό βασικό: κάνουμε ΠΡΟΣΕΥΧΗ!
Σχόλιο:
Θα ταν ενδιαφέρον να μάθουμε πόσοι Ελληνορθόδοξοι γονείς (από τους δεκάδες χιλιάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες που συχνάζουν σε μοναστήρια και ενορίες), υπέβαλαν τελικά αίτηση προς το σχολείο για να ΜΗΝ παρακολουθήσει το παιδί τους το αντίστοιχο πρόγραμμα του Ελλαδικού Υπουργείου Παιδείας. Κι αν δεν γίνει τίποτε με τα έγγραφα, πόσοι θα προτιμήσουν να προτρέψουν τα παιδιά τους να ΑΠΕΧΟΥΝ από το συγκεκριμένο μάθημα;
Έφτασε η ώρα να μετρηθούμε.
Οι υπόλοιποι, είναι άξιοι της μοίρας τους.
Να βλέπουν μελλοντικά στα πρόσωπα των παιδιών τους, την ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΟΥΣ.
Ομάδα Εκπαιδευτικών “Ο Παιδαγωγός”