Έγγραφα που πιστοποιούν τα χιλιόμετρα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τα ΚΤΕΟ άλλων κρατών-μελών, βεβαιώσεις από τους εγχώριους εισαγωγείς και νέα βαριά πρόστιμα σε περίπτωση διαπίστωσης «πλαστών» πιστοποιητικών προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Πρακτικά ο έμπορος ή ο ιδιώτης που θα εισάγει κάποιο αυτοκίνητο στην Ελλάδα θα πρέπει να έχει φροντίσει να έχει μαζί του έγγραφο από το ΚΤΕΟ της χώρας που κινούνταν το όχημα στο οποίο θα αναγράφονται όλοι οι έλεγχοι, οι παρατηρήσεις αλλά και τα χιλιόμετρα στα οποία πραγματοποιήθηκαν οι έλεγχοι.
Ωστόσο στο νομοσχέδιο δεν ξεκαθαρίζεται πως θα λαμβάνεται το συγκεκριμένο έγγραφο και τι γίνεται στην περίπτωση που το όχημα πριν εισαχθεί στην Ελλάδα τον είχαν δύο ή περισσότεροι ιδιοκτήτες διαφορετικών κρατών-μελών!
Παράλληλα αν η αγοραπωλησία πραγματοποιείται μεταξύ εμπόρων που ουσιαστικά δεν υπάρχει ιδιώτης κάτοχος τότε είναι πολύ πιθανό τα ΚΤΕΟ των άλλων κρατών-μελών να μην δίνουν τα στοιχεία των προηγούμενων ελέγχων.
Κατόπιν οι έλληνες εισαγωγείς θα πρέπει να δίνουν κάποια βεβαίωση στον έμπορο ή ιδιώτη που εισάγει κάποιο μεταχειρισμένο στην οποία να αναγράφονται όλες οι ανακλήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αν έχουν γίνει και ποια ήταν τα χιλιόμετρα που είχε όταν έγιναν. Επίσης θα πρέπει να αναγράφεται αν δεν έχει επισκεφθεί το αυτοκίνητο κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο για τις ανακλήσεις.
Παράλληλα τα πρόστιμα που προβλέπονται σε περίπτωση προσκόμισης πλαστών βεβαιώσεων είναι υπέρογκα και μπορεί να ανέλθουν έως και σε 5 φορές την αξία κάποιου οχήματος!

Πηγή: http://pelop.gr/