Καταργεί το υπουργείο Παιδείας το Προεδρικό Διάταγμα 152 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που θεσπίστηκε το 2013 και φέρνει στις σχολικές τάξεις «αυτοαξιολόγηση» των σχολείων από τον σύλλογο μάλιστα των εκπαιδευτικών τους.

Άρα, οι εκπαιδευτικοί των σχολείων δεν θα αξιολογούνται με συντονισμό από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά από τους ίδιους του εκπαιδευτικούς του εκάστοτε σχολείου.

Χωρίς να αναφερθούμε εκτενώς στο θέμα, σε αυτή την φάση, αναρωτιόμαστε τι θα γίνει με σχολεία στην Θράκη, όπου επικρατεί η μουσουλμανική μειονότητα, την οποία η Τουρκία βλέπει ως τουρκική; Τι θα γίνει αν σχολεία αυτονομηθούν και εξαρτώνται από τουρκόφρονες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα αποφασίζουν για την «πολιτική» του ιδρύματος;

Η πρόσφατη επίσκεψη του Χακάν Τσαβούσογλου στην Θράκη αποτελεί μήνυμα των προθέσεων του σουλτάνου της Άγκυρας Ερντογάν σχετικά με την ελεύθερη Θράκη.

Ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας έκανε λόγο για «τουρκική μειονότητα» και «μητέρα πατρίδα» των μουσουλμάνων της Θράκης εννοώντας την Τουρκία.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός πως ο Τσαβούσογλου έγινε δεκτός με πολλά χειροκροτήματα από την ονομαζόμενη ως “τουρκική νεολαία”, την οποία κι επισκέφτηκε το πρωί της Παρασκευής 3 Νοεμβρίου, ενώ έγινε και επίσκεψη στο σχολείο της Ροδόπης.

Στον λόγο του ο Χακάν Τσαβούσογλου απευθύνθηκε με δυναμισμό στην μειονότητα και διατράνωσε την στήριξη της Τουρκίας προς αυτή.

Η Παιδεία γίνεται όπλο στα χέρια της Τουρκίας

Η επίσκεψη του τούρκου ΥΠΕΞ στην Ελλάδα δεν περιορίσθηκε μόνο στην κλασσική έγερση μειονοτικού ζητήματος στην Θράκη που έγινε με προκλητικό και αλαζονικό τρόπο, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες ο τούρκος αξιωματούχος ζήτησε από την Αθήνα να δώσει άδειες για ίδρυση γραφείου του περίφημου Ινστιτούτου Yunus Emre στην Ελλάδα.

Το θέμα αναμένεται να βρεθεί ψηλά στην ατζέντα της επίσκεψης του Tayyip Erdogan στην Ελλάδα στις 7-8 Δεκεμβρίου.

Ο Τσαβούσογλου μάλιστα δήλωσε ότι εφόσον δοθεί αυτή η άδεια, το Ινστιτούτο θα μπορέσει να αρχίσει την λειτουργία τμημάτων εκμάθησης της τουρκικής γλώσσας, ενώ ρόλο στην Ελλάδα θα έχει και η ΤΙΚΑ, ο πανίσχυρος κρατικός οργανισμός της Τουρκίας που προωθεί μέσω ανθρωπιστικής βοήθειας συντήρησης και αναστήλωσης οθωμανικών μνημείων κ.α. με προϋπολογισμό εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά και η επίσης γνωστή ως όργανο αλυτρωτισμού και του νεοοθωμανισμού, Διεύθυνση Ιδρυμάτων και Τούρκων εξωτερικού και Συγγενών Κοινοτήτων (ΥΤΒ).

Το Ινστιτούτο Yunus Emre δεν είναι ένα απλό ινστιτούτο διδασκαλίας της τουρκικής γλώσσας.

Ο ίδιος ο επικεφαλής του Yunes Emre (ΥΕΕ), Seref Ates σε συνέντευξη του τον Ιούλιο περιέγραφε το Ινστιτούτο, ως σημαιοφόρο της, της soft power της Τουρκίας για την προώθηση σε όλο τον κόσμο των Αρχών της και την διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας σε έθνη που βρίσκονται ιστορικά κοντά στην Τουρκία, αλλά και σε άλλες περιοχές του κόσμου σύμφωνα με τα στρατηγικά συμφέροντα και στόχους της Τουρκίας.

Άραγε οι Τούρκοι θα αξιοποιήσουν την αυτονόμηση των ελληνικών σχολείων, προκειμένου να περάσουν τις δικές τους γραμμές όπου χρειάζεται σε Θράκη αλλά και Δωδεκάνησα, παρακάμπτοντας με τις «ευλογίες» της κυβέρνησης  την κεντρική γραμμή της ελληνικής παιδείας;

Του Κίμωνα Χαραλάμπους

ΠΗΓΗ