Δεν μπορεί κανείς να διαφωνεί με τη διανομή πόρων σε φτωχούς πολίτες. Το ακόμα καλύτερο, βέβαια, είναι να λιγοστέψουν επιτέλους εκείνοι που είναι στην ανάγκη της βοήθειας αυτής. Για να το πετύχει κανείς αυτό, όμως, πρέπει πρώτον να μπορεί και, δεύτερον, να προσπαθεί.

 

Η ΔΙΑΝΟΜΗ μερίσματος διαπνέεται από κοινωνική δικαιοσύνη. Εντάξει: Διαπνέεται και από ανάγκη για δημοσκοπική ανάκαμψη μέσα από μια γενναιόδωρη αδυναμία που δείχνει ποια είναι η αυθεντική φιλολαϊκή δύναμη, έτσι ώστε να υπάρξει ανάχωμα στη φυγή ψηφοφόρων προς τις άλλες παρατάξεις. Αλλά ας μείνουμε στην οικονομική διάσταση του πράγματος.

 

ΤΟ μέρισμα, πέρα από κάποιες αλχημείες, είναι αποτέλεσμα υπεραπόδοσης της φορολογίας. Την οποία, κατά μείζονα λόγο, έχουν επωμιστεί οι πιο εύποροι πολίτες. Με αποτέλεσμα να μην είναι πλέον εύποροι. Ακριβέστερα: Καταφέρνουν με αγώνα να χρηματοδοτούν τις ανάγκες που δημιούργησε το προγενέστερο επίπεδο ζωής τους, καταργώντας όμως τις «πολυτέλειες».

 

ΑΛΛΑ καθώς οι λεγόμενες «πολυτέλειες» έχουν καταργηθεί, και εννοούμε εδώ την ένδυση, την ψυχαγωγία, τις διακοπές, σταματά η διάθεση πόρων στην αγορά μέσω των οποίων συντηρούνταν επιχειρήσεις και θέσεις εργασίες, όπως βέβαια ελλείπει το κίνητρο να επενδύσει κανείς στον τομέα της κατανάλωσης. Ετσι, παραμένει η ανεργία σε ψηλά επίπεδα και διατηρείται, αν δεν αυξάνεται, ο αριθμός των πολιτών που χρειάζονται βοήθειες και μερίσματα για να τα βγάλουν πέρα.

 

Ο ΚΟΣΜΟΣ αυτός, όπως και η κοινωνία στο σύνολό της, έχουν ανάγκη από δημιουργικές λύσεις και όχι να ζουν από την καλοσύνη των κυβερνήσεων. Οι αναδιανεμητικές κινήσεις δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ανασυγκρότηση της οικονομίας. Παραλλήλως, οι κοινωνικές ομάδες που επιβιώνουν με έκτακτες βοήθειες είναι αρκετά πιθανό να προσανατολιστούν στον κρατισμό, ως θεραπευτικό μέσο για το πρόβλημά τους και να τείνουν να εγκαταλείπουν την ιδέα της προσωπικής αντεπίθεσης.

 

ΥΠΑΡΧΕΙ μια διαφορά ανάμεσα στο «ζω» και στο «τρέφομαι». Οι πολιτικές μιας χώρας ασφαλώς πρέπει να διασφαλίζουν το δεύτερο για τους πάντες, κυρίως όμως πρέπει να πασχίζουν ώστε, εξίσου για τους πάντες, να ισχύει το πρώτο.
Πηγή: http://pelop.gr