Με πολύ σκληρή γλώσσα απάντησε ο Χρήστος Σπίρτζης στον τομεάρχη Περιβάλλοντος της Ν.Δ. και τα όσα είπε χθες σχετικά με την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport.

Από τη συχνότητα του «Real FM», ο Κώστας Σκρέκας κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αμέλησε να ανανεώσει τους περιβαλλοντικούς όρους, καθυστερώντας έτσι την παράδοση των περιφερειακών αεροδρομίων και την καταβολή του κατ’ αποκοπή τιμήματος του 1,23 δισ. ευρώ.

«Γίνεται ο υπερασπιστής και ο νομικός σύμβουλος της Fraport», απάντησε λίγο αργότερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, που πρόσθεσε μάλιστα ότι «ούτε η Fraport δεν ζητάει αυτά που είπε ο κ. Σκρέκας».

Παρατήρησε δε ότι οι δηλώσεις του αρμόδιου τομεάρχη της Ν.Δ. γίνονται σε ημέρες που ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται στο Βερολίνο.

Επί της ουσίας, ο αρμόδιος υπουργός διαβεβαίωσε ότι όλα τα αεροδρόμια διαθέτουν ανανεωμένες αποφάσεις περιβαλλοντικών όρων.

Αποκάλυψε, όμως, ότι δύο αεροδρόμια, της Κέρκυρας και του Αραξου, λειτουργούσαν χωρίς αδειοδότηση!

Το ΤΑΙΠΕΔ, που έχει την ευθύνη του διαγωνισμού, φρόντισε να εκπονηθούν οι μελέτες, ενώ οι σχετικές αποφάσεις έχουν ολοκληρωθεί και επίκειται η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο Χρήστος Σπίρτζης δεν παρέλειψε να κατηγορήσει τη Ν.Δ. για την απουσία περιβαλλοντικών όρων στα συγκεκριμένα αεροδρόμια και σημείωσε ότι ουδέποτε η Fraport επικαλέστηκε αυτή την έλλειψη, που τη χαρακτήρισε «τυπική αλλά και ουσιαστική» για να μην παραλάβει τις εγκαταστάσεις.

Εχει πάντως ενδιαφέρον ότι ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε πως η Fraport έχει ζητήσει τον Νοέμβριο και τον Ιανουάριο την αναβολή της παραλαβής των αεροδρομίων, σημείωσε ότι η διαδικασία μεταβίβασης είναι σύνθετη και είπε χαρακτηριστικά:

«Δεν είναι ώριμη κατά τη γνώμη μου η Fraport. Δεν είχε το απαραίτητο προσωπικό. Υπήρχαν διαδικασίες, υπήρχαν κάποιες συμβάσεις που έπρεπε να ολοκληρώσουν και με τα τραπεζικά ιδρύματα που συνεργάζονται».

Εμμέσως επιβεβαίωσε τις δυσκολίες που είχαν οι Γερμανοί για να εξασφαλίσουν τραπεζικά δάνεια για το κατ’ αποκοπή τίμημα και τις επενδύσεις που προβλέπονται την πρώτη τετραετία.

Η νέα ημερομηνία μεταβίβασης έχει προγραμματιστεί για τις 15 Μαρτίου, ενώ από ορισμένες πλευρές επισημαίνεται ότι δεν αποκλείεται νέα αναβολή.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τον νόμο λειτουργίας του ΤΑΙΠΕΔ, το κονδύλι του 1,23 δισ. κατατίθεται σε λογαριασμό στο εξωτερικό και διατίθεται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους, ενώ η ελληνική οικονομία θα ωφεληθεί μόνον από τα έργα ανακαίνισης των αεροδρομίων, με προϋπολογισμό 330 εκατ. ευρώ, που οι Γερμανοί έκαναν γνωστό ότι θα αυξηθούν στα 400 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ: Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ