Σύμφωνα με την Ατζέντα 2030, η γεωργία πρέπει να γίνει «βιώσιμη»!

Όλο και περισσότεροι αγρότες και όχι μόνο «συνωστίζονται» στις περιβόητες «κοινωνικές επιχειρήσεις», και εκεί τους τροφοδοτούν με εξελιγμένα τεχνολογικά μέσα, τα οποία δύσκολα μπορούν πλέον να αγοράσουν από μόνοι τους.

Στην Ελλάδα, αν και τα βήµατα γίνονται µε πιο αργούς ρυθµούς, ένα µικρό χωριό στην Πέλλα έχει δηµιουργήσει το πρώτο «προϊόν κοινωνικής ευθύνης» στην Ελλάδα.

Η πρωτοβουλία για τα παραπάνω ανήκει στην πολυεθνική εταιρεία McCain, η οποία σε συνεργασία µε τους παραγωγούς του χωριού, αλλά και εταιρείες και οργανισµούς που ειδικεύονται στον αγροτικό τοµέα, τόσο στον κλάδο των εισροών όσο και της αγροτικής εκπαίδευσης, έχουν δηµιουργήσει ελληνικές φρέσκες πατάτες µε λιγότερα φυτοφάρµακα, µειωµένες… εκποµπές διοξειδίου του άνθρακα, µε µειωµένη κατανάλωση νερού, ενέργειας και αποβλήτων και, όπως λένε, καλύτερο εισόδημα.

Με άλλα λόγια πολυεθνικές εταιρείες μπαίνουν επικεφαλής στην αγροτική παραγωγή της Ελλάδας.

Ο «Καρπός Φροντίδας», όπως ονοµάζεται το προϊόν, αποτελεί το πρώτο κοινωνικό προϊόν στην κατηγορία των φρέσκων λαχανικών.

Στο πρόγραµµα συµµετέχουν 27 καλλιεργητές πατάτας µε µικρό κλήρο, όταν σε όλο το χωριό κατοικούν 400 άτοµα.

 

ΠΗΓΗ