Τα τέρατα της νέας εποχής θα βγαίνουν πλέον απευθείας από τα σχολεία.

Μαθητές στα ελληνικά σχολεία δέχονται σεξουαλική παρενόχληση από άλλους μαθητές; Μαθητές δημοσιοποιούν αρνητικά σχόλια για άλλους συμμαθητές τους στο διαδίκτυο; Μαθητές συκοφαντούν άλλους συμμαθητές τους; Ποιοι μαθητές πέφτουν συνήθως θύματα εκφοβισμού;
Είναι μαθητές από φτωχές οικογένειες, με μαθησιακές δυσκολίες, από οικογένειες μεταναστών, υπέρβαροι, μαθητές που δεν ταιριάζουν με την αναμενόμενη εικόνα ενός αγοριού ή κοριτσιού; Πώς διαχειρίζονται οι μαθητές τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή την ταυτότητα του φύλου τους στο σχολικό περιβάλλον; Πόσο συχνά είναι τα κρούσματα ομοφοβικού και τρανσφοβικού εκφοβισμού στο ελληνικό σχολείο;

Αυτά τα ερωτήματα αναμένεται να απαντήσει -μεταξύ άλλων- έρευνα για τον ομοφοβικό και τρανσφοβικό εκφοβισμό, που διεξάγεται παράλληλα σε Ελλάδα, Κύπρο και Λιθουανία, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «HOMBAT-Combating HOMophoBic And Transphobic bullying in schools».

Στην Ελλάδα, η έρευνα υλοποιείται από το Κέντρο Μέριμνας Οικογένειας και Παιδιού (ΚΜΟΠ), το οποίο είναι και ο συντονιστής του έργου, σε συνεργασία με το «Πολύχρωμο Σχολείο». H έρευνα απευθύνεται στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, ψυχολόγοι).

Σκοπός της είναι η πλήρης καταγραφή του φαινομένου και κυρίως η αναγνώριση των χαρακτηριστικών των διακρίσεων και του εκφοβισμού λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου και χαρακτηριστικών φύλου, από την πρώτη τάξη του δημοτικού έως και την τελευταία του λυκείου.

 

ΠΗΓΗ