Τη συμφωνία για μίσθωση τεσσάρων μηχανών (δύο ηλεκτράμαξες και δύο ντιζελάμαξες) για δύο συν τρία χρόνια από τη ΓΑΙΑΟΣΕ αναμένεται να υπογράψει το αμέσως προσεχές διάστημα η Rail Cargo Logistics Goldair.

Το βήμα αυτό είναι απαραίτητο προκειμένου να ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία η Rail Cargo Logistics, η πρώτη ιδιωτική εταιρεία στην Ελλάδα που με δικά της μέσα κάνει χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Υπενθυμίζεται ότι η Rail Cargo – Goldair δημιουργήθηκε από την Goldair, η οποία είναι μια αμιγώς ελληνική επιχείρηση, από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφορών και logistics, και τους Αυστριακούς Σιδηροδρόμους.

Πρόκειται για την κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Αυστρίας, η οποία ιδρύθηκε το 1837 και σήμερα συγκαταλέγεται στους σιδηροδρομικούς κολοσσούς της Ευρώπης, εκτεινόμενη σε 16 χώρες της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης με 1.100 λοκομοτίβες, 26.000 βαγόνια, 39.000 εργαζομένους και 5,5 δισ. ευρώ τζίρο.

Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της Rail Cargo – Goldair, η οποία ξεκινά τη λειτουργία της από τη Θεσσαλονίκη, η Ελλάδα επιλέχθηκε ως βάση της εταιρείας κυρίως για πέντε λόγους:

Μόνο στη Γερμανία, υπάρχουν 306 ιδιωτικές εταιρείες, ακολουθούν η Πολωνία με 63, η Σλοβακία με 43, η Αγγλία με 35 και οι Σουηδία και Αυστρία με 30
Μόνο στη Γερμανία, υπάρχουν 306 ιδιωτικές εταιρείες, ακολουθούν η Πολωνία με 63, η Σλοβακία με 43, η Αγγλία με 35 και οι Σουηδία και Αυστρία με 30

– Τη γεωγραφική θέση της χώρας, η οποία με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης μετατρέπεται σιγά σιγά από τέρμα της Ευρώπης σε πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευματικών ροών της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης.

– Τις επενδύσεις που πραγματοποιούνται ήδη ή πρόκειται να πραγματοποιηθούν το προσεχές διάστημα στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

– Την ολοκλήρωση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων υποδομής στον άξονα Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Βόρειων Συνόρων, ο οποίος θα διαθέτει πλέον διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή με τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση.

Η πλήρης λειτουργία του συγκεκριμένου άξονα θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους των σιδηροδρομικών μεταφορών, την αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου και τη δυνατότητα παροχής αξιόπιστων, ανταγωνιστικότερων και ασφαλέστερων μεταφορών.

– Την απόφαση της Ε.Ε. για τη συστηματική ανάπτυξη των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη, προκειμένου να αυξηθούν η ανταγωνιστικότητα και το μερίδιο αγοράς τους.

– Την ανάπτυξη του Εμπορευματικού και Σιδηροδρομικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, που εκτιμάται ότι θα αυξήσει ακόμα περισσότερο τον όγκο των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα, καταλαμβάνοντας σύντομα το 6%-10% του συνόλου των χερσαίων μεταφορών.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον το επιχειρηματικό πλάνο της Rail Cargo Logistics θα αναπτύσσεται παράλληλα με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής. Ειδικότερα, στην τελική του μορφή το σχέδιο της εταιρείας θα περιλαμβάνει:

–  καθημερινά δρομολόγια στον σιδηροδρομικό άξονα Ειδομένης – Θεσσαλονίκης
– καθημερινά δρομολόγια μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με σκοπό την εμπορευματική σιδηροδρομική διασύνδεση των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων της χώρας μας και παράλληλα των δύο μεγαλύτερων λιμανιών
– τακτικά δρομολόγια στο δίκτυο Προμαχώνας – Θεσσαλονίκη – Ασπρόπυργος.

Επίσης, η εταιρεία προγραμματίζει τη δραστηριοποίησή της με πλήρεις συρμούς στη μεταφορά χημικών προϊόντων και πετρελαιοειδών.

Με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνητης γραμμής Πατρών – Αθήνας, η εταιρεία θα ξεκινήσει τακτικό δρομολόγιο για τη σιδηροδρομική διασύνδεση της δυτικής Ευρώπης με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου.

Επίσης, στα σχέδια της εταιρείας είναι η εισαγωγή στην ελληνική αγορά της πατενταρισμένης από τη Rail Cargo λύσης innovative semi-trailer transfer (ISU system) για τη μεταφορά επικαθήμενων trailers πάνω σε βαγόνια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. Αρωγός στο έργο αυτό είναι οι Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι, με εμπειρία σε αντίστοιχες διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που έχουν υλοποιήσει σε οκτώ χώρες εκτός της Αυστρίας, οι οποίες είναι οι: Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Τσεχία, Κροατία, Ιταλία και Γερμανία.

Άλλες τρεις ανεξάρτητες σιδηροδρομικές εταιρείες

Νέα άδεια σιδηροδρομικής επιχείρησης στην Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD πρόκειται, σύμφωνα με πληροφορίες, να χορηγήσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηρόδρομων (ΡΑΣ) για την εκτέλεση εθνικών και διεθνών εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών με παροχή έλξης ή και πλήρων συρμών στο σύνολο του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Η Piraeus Europe Asia Rail Logistics θα γίνει έτσι η τέταρτη εταιρεία που θα μπορεί πλέον να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και η δεύτερη ιδιωτική εμπορευματικών μεταφορών μετά τη Rail Cargo Logistics Goldair, κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηρόδρομων (Rail Cargo Logistics GmbH) με την ελληνική εταιρεία διαμεταφορών Goldair (51%), η οποία αδειοδοτήθηκε νωρίτερα εφέτος.

Η Piraeus Europe Asia Rail Logistics θα γίνει η τέταρτη εταιρεία που θα μπορεί πλέον να δραστηριοποιείται στην ΕλλάδαΟι άλλες δύο, κρατικές εταιρείες αυτές που συμμετέχουν στην ελληνική αγορά είναι η υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εκτελεί και επιβατικό έργο και οι Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) Α.Ε. που συστάθηκαν το 2011 με τη συνένωση των εταιρειών Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος Αθηνών Πειραιώς (ΗΣΑΠ) Α.Ε., Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ) Α.Ε. και ΤΡΑΜ Α.Ε. Υπενθυμίζεται πως ο ΟΣΕ ασκεί πλέον μόνον καθήκοντα διαχειριστή της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής.

Η Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD ιδρύθηκε πριν από ένα έτος στο Ηνωμένο Βασίλειο και εδρεύει στο Λονδίνο. Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, στοχεύει στην εξασφάλιση σημαντικότατου μεριδίου της αγοράς των ελληνικών εμπορευματικών μεταφορών.

Και κατά προτεραιότητα σε εκείνες που προέρχονται από τη συνεχή ανάπτυξη των λιμενικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά καθώς και στα εκ της Ασίας εισαγόμενα φορτία που έχουν τελικό προορισμό την κεντρική Ευρώπη.

Μόδα στην Ευρώπη τα ιδιωτικά τρένα

Εκατοντάδες είναι πλέον οι ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ανεξάρτητων Σιδηροδρομικών Ρυθμιστικών Αρχών Σιδηροδρόμων.

Μόνο στη Γερμανία υπάρχουν 306 ιδιωτικές εταιρείες, ακολουθούν η Πολωνία με 63, η Σλοβακία με 43, η Αγγλία με 35 και οι Σουηδία και Αυστρία με 30.

ΠΗΓΗ