έριο και Τρένο συζητήθηκαν εξαντλητικά κατά την 5ωρη συνεδρία «ποταμό» που είχε με θέμα «Ενέργεια, Υποδομές, Περιβάλλον και Δημόσια Περιουσία» και τις ομιλίες των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Σταθάκη και Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζης όμως. Η «Π» στο χθεσινό ρεπορτάζ μετέφερε το «α’ μέρος» τις βασικές τοποθετήσεις επί των θεμάτων αιχμής. Υπήρξε όμως και β’ μέρος, που είχε πολύ ζουμί. Μια προσεκτική ανάγνωση των συζητήσεων αφήνει μια «γεύση» μεν γλυκιά για την περιοχή αλλά και κάποια αναπάντητα ερωτηματικά.

ΣΤΑΘΑΚΗΣ: «Η τροφοδοσία θα γίνεται μέσω θαλάσσης, σε υγρή μορφή, ενώ βασικό στοιχείο θα είναι η λειτουργία εγκατάστασης υποδοχής και αποθήκευσης στην περιοχή του λιμανιού της Πάτρας» είπε προχθές ο κ. Σταθάκης. Στην ξεκάθαρη όμως διαφωνία του δήμου στην αποθήκευση του φυσικού αερίου στο λιμάνι σχολίασε πως «λαμβάνουμε υπόψη τις εύλογες ανησυχίες του Δήμου και εξασφαλίζουμε τις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας».

Παρών στην ομιλία Σταθάκη, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, Βασίλης Αϊβαλής, εκφράζει με την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για την συμφωνία Περιφέρειας – ΔΕΠΑ- ΤΕΕ/ΤΔΕ για το Αέριο, αλλά επισημαίνει στους δύο υπουργούς ότι η πρόταση έχει ως προτεινόμενη χωροθέτηση των τριών σταθμών αποθήκευσης για τις μεγάλες πόλεις, Πάτρα, Πύργο, Αγρίνιο, εκτός του πυκνοκατοικημένου αστικού ιστού.

ΟΛΠΑ: «Φιλοδοξούμε να καμφθούν υπερβολικές ανησυχίες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Η εγκατάσταση θα βάλει το λιμάνι στην πρωτοπορία του εφοδιασμού των πλοίων με οικονομικά και φιλικά στο περιβάλλον καύσιμα» ξεκαθαρίζει στην δική του παρέμβαση ενώπιον των δύο υπουργών ο πρόεδρος του ΟΛ- ΠΑ Νίκος Κοντοές.

▶ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ (στην ομιλία του): «Λόγω μεγάλης απόστασης από τα υφιστάμενα δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου, η τροφοδοσία των τριών πόλεων είναι εφικτή -κυρίως- με τη μεταφορά διά θαλάσσης σε υγρή μορφή (LNG)» ανέφερε στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός, δείχνοντας προς τη λύση της αποθήκευσης στο λιμάνι για την οποία διαφωνούν Δήμος, Περιφέρεια και τεχνικό επιμελητήριο!

ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: Ο αντιπεριφερειάρχης της ΠΕ Αχαΐας ως συντονιστής της Συνεδρίας, προκλήθηκε αρκετές φορές καθώς, στην 50λεπτη ομιλία του ο Χρήστος Σπίρτζης άφησε πολλές αιχμές για «παλαιοκομματικές αντιλήψεις», σχετικά με την τύχη του Προαστιακού που έθιξε ο αντιπεριφειάρχης.

Η διπλή επίσκεψη Σπίρτζη- Βούρδα στην Πάτρα, σε Ρίο και Καστελλόκαμπο αλλά και η ανακοίνωση για την προσωρινή διακοπή της εργολαβίας από Ρίο προς Κανελλοπούλου, θα έχει ως αποτέλεσμα να σταματήσει το ξήλωμα της γραμμής, επιτρέποντας τη συνέχιση της λειτουργίας του Προαστιακού μέχρι το καλοκαίρι.

Το ζήτημα είναι τώρα ποιος αναλαμβάνει την πιθανότατα ανατροπής του σχεδιασμού για την ταχεία έλευση του τρένου στην Πάτρα…