ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΤΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ

Της Μαρίας Μόσχου

Στην τελική ευθεία μπαίνει η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σήραγγας Παναγοπούλας, μήκους 4,5 χλμ ανά κλάδο, η οποία κατατάσσεται στις πέντε μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες της χώρας.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας, ενώ αποτελεί και τη μεγαλύτερη σήραγγα στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Πάτρα.

Χθες ολοκληρώθηκαν οι εργασίες διάνοιξης της σήραγγας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Δέδε και του διευθύνοντος σύμβουλου της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνου Βούρδα.

Η σήραγγα αποτελεί μέρος του έργου της κατασκευής της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων από τη Ροδοδάφνη έως τον Ψαθόπυργο, που εκτελεί η ΕΡΓΟΣΕ. Η σήραγγα Παναγοπούλας αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου έξι μήνες, καθώς έχει κατασκευασθεί άνω του 50% της τελικής επένδυσής της.

Tο ευρύτερο έργο χρηματοδοτείται από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility-CEF), 2014-2020.

Το συνολικό έργο από την Ροδοδάφνη έως τον Ψαθόπυργό έχει μήκος 21,5 χλμ (ΧΘ 91,550-ΧΘ113,00) ενώ συμπεριλαμβάνονται και οι σταθμοί σε Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα.

Σημειώνουμε ότι για να λειτουργήσει το τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος θα χρειαστεί μία επιπλέον εργολαβία για την επιδομή (γραμμές), ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τους σταθμούς και θα φέρει τον σύγχρονο σιδηρόδρομο μόλις 20 χιλιόμετρα από την πόλη της Πάτρας. Το συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου θεωρείται σημαντικό για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα, καθώς με την ολοκλήρωσή του η διαδρομή Αθήνα-Αίγιο θα πραγματοποιείται μόλις σε 1 ώρα και 35 λεπτά, από δύο ώρες και 53 λεπτά που είναι σήμερα. Επίσης η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα θα διανύεται με τρένο σε μία ώρα και 55 λεπτά, από 3 ώρες και 25 λεπτά που είναι σήμερα.

Επίσης αποσκοπεί στην επέκταση του εκσυγχρονισμού του υπάρχοντος δικτύου σε μεγάλο μήκος του, πέραν του Κιάτου όπου σήμερα λειτουργεί ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος, καθώς και στην εξασφάλιση της διαλειτουργικότητάς του (ενιαίο εύρος γραμμής) με το βορείως της Αθήνας σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σύνδεση με Πάτρα
Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών προωθεί την επέκταση και ολοκλήρωση του νέου υψηλών προδιαγραφών σιδηροδρομικού δικτύου ΠΑΘΕ, με την ανάπτυξη της σχετικής υποδομής στην περιοχή της Πάτρας. Πρόκειται για ένα έργο, που εντάσσει και αναβαθμίζει την Πάτρα, ως πύλη της Δυτικής Ελλάδας, στο σύγχρονο διευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρομικών μεταφορών. Προς το παρόν υπάρχουν τρεις προτάσεις για το θέμα αυτό, ενώ η τελική χάραξη θα ληφθεί, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Στις εκθέσεις του ΟΣΕ περιλαμβάνονται αναλυτικά κόστη με την περίπτωση της περιφερειακής διέλευσης να υπερβαίνει τα 750 εκατ. ευρώ, ενώ οι άλλες δύο που εξετάζονται κινούνται κάτω από τα 250 εκατ. ευρώ.

Το ένα από τα σενάρια της υπογειοποίησης (που σύμφωνα με πληροφορίες δείχνει να παίρνει προβάδισμα από τον ΟΣΕ) προβλέπει την ανάδυση της γραμμής στην Παπαφλέσσα και συνέχισή της μέσω της παραλιακής ζώνης (νότιο πάρκο) έως το νέο λιμάνι ενώ η άλλη την ανάδυσή της στον υπάρχοντα σταθμό, του προαστιακού στον Άγ. Ανδρέα και συνέχιση στην υφιστάμενη γραμμή του τρένου.

Πηγή: http://www.imerisia.gr