|
Φεβρουάριος 2018
ΓΙΑΝΝΗΣ Σ. ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ (επιμέλεια)
Ερμηνευτικές προσεγγίσεις
Εικόνα εξωφύλλου: Ίρις Σαμαρτζή Σελίδες: 192 · Σχήμα: 14,5Χ20,5 ΙSBN: 978-960-569-790-7 · Τιμή: 12,99 € |
Λογοτεχνικά κείμενα όλων των ειδών, απευθυνόμενα σε παιδιά και εφήβους, τα οποία δεν έχουν ευτυχισμένο τέλος (happy end) συναντώνται τα τελευταία χρόνια αρκετά συχνά στη σύγχρονη λογοτεχνία, ελληνική και ξένη. Ο τόμος αυτός περιέχει μελέτες σχετικές με το εν λόγω θέμα, οι οποίες κατατάσσονται σε τρεις ενότητες
Στην πρώτη, οι μελέτες εστιάζουν, μέσω θεωρητικών δεδομένων, σε συγγραφείς και κείμενα ποικίλων θεματικών της σύγχρονης ελληνικής αλλά και ξένης μεταφρασμένης λογοτεχνίας για παιδιά και εφήβους. Στη δεύτερη, οι εργασίες εξετάζουν κείμενα τα οποία αποτυπώνουν ειδικές θεματικές κατηγορίες της ελληνικής και της μεταφρασμένης παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας. Τέλος, στην τρίτη ενότητα περιέχονται μελέτες βιωματικού περιεχομένου, για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα, με κείμενα της παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας που αποτυπώνουν μη αίσιο τέλος
Οι συγγραφείς των μελετών είναι πανεπιστημιακοί και εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το βιβλίο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε ερευνητές/ερευνήτριες, σε εκπαιδευτικούς και σε φοιτητές/φοιτήτριες.
Ο επιμελητής της έκδοση
Ο Γιάννης Σ. Παπαδάτος κατάγεται από την Κεφαλονιά. Είναι επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΤΕΠΑΕΣ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει σπουδάσει Παιδαγωγικά και Πολιτικές Επιστήμες. Έχει υπηρετήσει ως δάσκαλος και σχολικός σύμβουλος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη θεωρία και την κριτική της λογοτεχνίας για παιδιά και εφήβους, τη «διδακτική» προσέγγιση της ποίησης και τη φιλαναγνωσία. Έχει διδάξει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης μαθήματα σχετικά με το παιδικό βιβλίο, καθώς και δημιουργική γραφή και δραστηριότητες φιλαναγνωσίας. Επίσης, έχει διδάξει σε φροντιστηριακούς κύκλους του μαθήματος Παιδική Λογοτεχνία στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, στα ΠΕΚ και στην εξομοίωση των πτυχίων των δασκάλων στα Πανεπιστήμια Αιγαίου και Αθηνών αντικείμενα σχετικά με το παιδικό βιβλίο και την παιδική λογοτεχνία και σε εργαστήρια του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου μαθήματα σχετικά με το παιδικό βιβλίο, τη φιλαναγνωσία και τη δημιουργική γραφή στο πλαίσιο των προγραμμάτων «Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης» και «Καινοτόμες δράσεις Φιλαναγνωσίας».
Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια ελληνικά και διεθνή. Έχει αρθρογραφήσει επί σειρά ετών στα τριμηνιαία περιοδικά «Λέσχη των Εκπαιδευτικών» και «UNICEF και Κόσμος» και ήταν συνεργάτης για θέματα παιδικού βιβλίου του μηνιαίου περιοδικού «Διαβάζω». Επίσης ήταν μέλος της συντακτικής επιτροπής του ετήσιου περιοδικού «Επιθεώρηση Παιδικής Λογοτεχνίας».
Εργασίες του έχουν δημοσιευτεί σε συλλογικούς τόμους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και σε πολλά έντυπα. Επίσης έχει συμμετάσχει σε ομάδες συγγραφής των σχολικών Ανθολογίων του Δημοτικού. Άλλα βιβλία και φυλλάδια: Διδακτικό Υλικό Γλώσσας, τόμοι Α΄ και Β΄. Αθήνα, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2000, Προτάσεις βιβλίων παιδικής λογοτεχνίας με διαπολιτισμικό περιεχόμενο (έκδοση του ΕΚΕΒΙ), Ενημερωτικό φυλλάδιο Σκυταλοδρομίας Ανάγνωσης. Αθήνα, ΟΕΔΒ/ΕΚΕΒΙ, 2002-2003 και 2003-2004 (συλλογικό), Βιβλιογραφικός Οδηγός Σκυταλοδρομίας Ανάγνωσης. Αθήνα, ΟΕΔΒ/ΕΚΕΒΙ, 2002-2003 και 2003-2004 (συλλογικό), Παιδικό βιβλίο και φιλαναγνωσία. Θεωρητικές αναφορές και προσεγγίσεις-Δραστηριότητες. Αθήνα, Πατάκης, 2009.
Χορηγός Έκδοση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΜΠΟΥΓΑ