ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΝΕΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΙ ΕΝΑ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΑΥΤΗΣ…
Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΠΙΕΖΟΥΝ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΑΖΟΥΝ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ…
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΜΩΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ ΠΑΡΑΒΛΕΠΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΟΡΙΣΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΠΡΟΒΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ. ΠΡΟΦΑΝΩΣ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΔΕΝ ΕΙΔΕ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΕ ΔΕΝ ΕΛΕΓΞΕ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ
ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ ΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΘΕΜΑ
Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,
με υπηρεσιακό σημείωμα της Τράπεζας, έχει κοινοποιηθεί στο προσωπικό η έναρξη της διαδικασίας ετήσιας αξιολόγησης, με καταληκτική ημερομηνία 03.03.2017.
Εισαγωγικά, και ενόψει της σχετικής διαδικασίας, επαναλαμβάνουμε ότι:
§ και η παρούσα αξιολόγηση πραγματοποιείται σε συνθήκες παρατεινόμενης κρίσης, γεγονός που από μόνο του έχει άμεσες επιπτώσεις στην ίδια τη φύση της τραπεζικής εργασίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Επιπλέον, οφείλουμε να λάβουμε υπ’ όψιν μας ότι:
§ η έννοια της αξιολόγησης συνδέεται, όπως άλλωστε αποτυπώνεται και στο εισαγωγικό σκεπτικό του κανονισμού αξιολόγησης, με το συνολικό πλαίσιο της στρατηγικής του Ομίλου για διαρκή παρακίνηση, περαιτέρω ανάπτυξη των δεξιοτήτων και αντιμετώπιση τυχόν ελλείψεων από πλευράς των εργαζομένων.
Ως εκ τούτου, η ορθή αξιολόγηση οφείλει σε κάθε περίπτωση να εστιάζει στον πραγματικό σκοπό, για τον οποίο υλοποιείται, ο οποίος δεν είναι άλλος από:
- την αναγνώριση της πραγματικής συνεισφοράς των εργαζομένων,
- τη βελτίωση επιμέρους πτυχών, στις οποίες εντοπίζονται τυχόν αδυναμίες,
- τον καθορισμό συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, προσαρμοσμένων στις ανάγκες των εργαζομένων και, βεβαίως,
- την περαιτέρω εργασιακή τους εξέλιξη, μέσα από ισότιμες εργασιακές ευκαιρίες, με παράλληλη ενεργοποίηση του πλαισίου προαγωγών και βαθμολογικών εξελίξεων, με έμφαση στην εμπέδωση του αισθήματος δικαιοσύνης και αξιοκρατίας μεταξύ των εργαζομένων.
§ η αξιολόγηση οφείλει να αποτελεί συνέχεια της διαρκούς επικοινωνίας και καθοδήγησης των εργαζομένων από τους φυσικούς προϊσταμένους τους, και όχι να αποτελεί μια αποσπασματική ετήσια διαδικασία.
§ επ΄ ουδενί δε, με βάση και τα παραπάνω, δεν θα πρέπει να έχει έναν χαρακτήρα τιμωρητικό, στην περίπτωση επισήμανσης τυχόν αδυναμιών, αλλά να εστιάζει στην υπέρβασή τους, μέσα από την αξιοποίηση κατάλληλων εκπαιδευτικών εργαλείων και στην αναζήτηση τρόπων και διεξόδων θετικής παρακίνησης των εργαζομένων.
§ η αξιολόγηση οφείλει να λαμβάνει υπ’ όψιν της τυχόν αστάθμητους παράγοντες, που ενδεχομένως επηρεάζουν τη συνολική απόδοση και επίδοση του εργαζόμενου (π.χ. προσωπικά ή οικογενειακά ζητήματα, θέματα υγείας, επιστροφή μετά από πολύμηνη απουσία λόγω λοχείας, οικονομικές υποχρεώσεις, που επιβαρύνονται ακόμη περισσότερο στην παρούσα συγκυρία λόγω ανεργίας του / της συζύγου κ.α).
§ η αξιολόγηση προϋποθέτει, και δεν θα πρέπει να το λησμονούμε, κατάλληλη εκπαίδευση των αξιολογητών για την εξαγωγή ορθών και κατά το δυνατόν αντικειμενικών παρατηρήσεων και κρίσεων και την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων.
§ επειδή από μόνη της η έννοια της αξιολόγησης είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση, οφείλουν οι αξιολογητές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί στο να μην επιτρέψουν κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας να παρεισφρήσουν προσωπικές αντιλήψεις, ακόμη και προκαταλήψεις, που επηρεάζουν ωστόσο το αποτέλεσμα της αξιολόγησης.
§ προκειμένου να είναι πλήρης η αξιολόγηση, θα πρέπει να αξιολογούνται και οι επικεφαλής καταστημάτων και κεντρικών υπηρεσιών από τους υφισταμένους τους, με συγκεκριμένη και αδιάβλητη διαδικασία, που θα διασφαλίζει την ανωνυμία των εργαζομένων.
§ η αξιολόγηση δεν είναι δυνατόν και δεν θα επιτρέψουμε να επικεντρωθεί στις πωλήσεις ασφαλιστικών προϊόντων, σε ό,τι αφορά τους συναδέλφους μας από το δίκτυο των καταστημάτων. Αυτό άλλωστε αποτελεί και θέση της Διοίκησης τής Τράπεζας, όπως έχει αποτυπωθεί σε υπογεγραμμένο Πρακτικό τριμερούς Συμφιλιωτικής Σύσκεψης, που διενεργήθηκε στο Υπουργείο Εργασίας.
Υπενθυμίζουμε ότι στη σύσκεψη αυτή, οι εκπρόσωποι της ΔΑΔ δεσμεύθηκαν ότι:
- 1. δεν υπάρχει ατομική στοχοθεσία, αλλά τίθεται σε επίπεδο τμήματος,
- 2. η αξιολόγηση συνδέεται με την ευρύτερη απόδοση του εργαζόμενου και όχι με την πώληση αποκλειστικά,
- 3. οι πωλήσεις ασφαλιστικών προϊόντων γίνονται μόνο από πιστοποιημένα στελέχη.
Επομένως, κάθε άλλη θεώρηση από υπηρεσιακά στελέχη, που ενδεχομένως θελήσουν, ενόψει της διαδικασίας αξιολόγησης, να επικεντρωθούν αποκλειστικά στο θέμα των πωλήσεων είναι παράτυπη, αντίκειται στη θέση της Διοίκησης ενώπιον του Υπουργείου, και θα μας βρει κάθετα αντίθετους, με αξιοποίηση μάλιστα όλων των πρόσφορων μέσων.
Επαναλαμβάνουμε με την ευκαιρία, για ακόμη μία φορά, ότι είμαστε τραπεζοϋπάλληλοι και όχι ασφαλιστές και σε όλα τα στάδια της αξιολόγησης θεωρούμε την αρχή αυτή ως αυτονόητη και αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση.
Κλείνοντας, καλούμε του συναδέλφους μας να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί σε όλα τα στάδια της διαδικασίας αξιολόγησης, και στην περίπτωση που θεωρούν ότι η συνολική αξιολόγηση της επίδοσής τουςδεν αντικατοπτρίζει την παρεχόμενη εργασία και προσφορά τους ή είναι αδικαιολόγητα χαμηλή, να επικοινωνούν οπωσδήποτε με τα γραφεία του Συλλόγου μας, πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση στα τηλ. του Συλλόγου μας 216 4001691 – 3 (εσ. 81691 – 3), 216 4001974 (εσ. 81974), 210 3288141 (εσ. 28141) & 216 9001245.
. Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Μπεμπένης Εμμανουήλ Γοίλιας Ισίδωρος
ΠΗΓΗ