Η Μαρία Κοσμίδου και οι συνεργάτες της που διαπρέπουν στη Μητρόπολη του κόσμου

«Είναι η απουσία της φαντασίας που μεταβάλλει τον άνθρωπο σε ανάπηρο της πραγματικότητας – κι ας παν να λέν οι πρακτικοί άνθρωποι, που αποχωρούν μια μέρα από τη ζωή χωρίς να την έχουν καν ψελλίσει, δυο φορές αναλφάβητοι» και η «Η ομορφιά πουλιέται αλλά δεν κατατίθεται στις τράπεζες. Ο τόκος θα ήταν μια επιπλέον ζημία στο υποτιθέμενο κεφάλαιο». Πρόκειται για τις αγαπημένες φράσεις της Μαρίας Κοσμίδου, μιας Ελληνίδας που δεν το έβαλε κάτω και διαπρέπει στις ΗΠΑ και μάλιστα στην πλέον απαιτητική αγορά της Νέας Υόρκης.

Γράφει ο Μαρίνος Γκασιάμης

Η κρίση σίγουρα κατέστρεψε πολλούς, ειδικά νέους ανθρώπους που ήταν έτοιμοι να μπουν με τα…«μπούνια» στην παραγωγή, ωστόσο αποτέλεσε και λαμπρή ευκαιρία για όσους είχαν εκείνη την ιδέα που θα ήταν καινοτόμα και σίγουρα αναγκαία για την αγορά.

Η Μαρία Κοσμίδου λοιπόν δεν το έβαλε κάτω σε καμιά περίπτωση και έφτιαξε το Fashion Design Lab. Τι είναι αυτό; θα πείτε…

Σύμφωνα με τα όσα λένε οι ίδιοι οι άνθρωποι του FDL, «πρόκειται για μια εταιρεία με γραφεία και showroom και δυνατή ιστοσελίδα (portal) που σκοπός τους είναι να φέρει ταλαντούχους σχεδιαστές από Ελλάδα και Ευρώπη στην αγορά των ΗΠΑ.

Εμπνευσμένο από το σχέδιο και ακολουθώντας τις Αρχές της επιστήμης το FDL κομίζει, μια εντελώς νέα προσέγγιση στον κόσμο της μόδας και αγκαλιάζει τον πειραματισμό, την θέληση για τον νέο, μαζί με σεβασμό στις διαχρονικές γραμμές.

Στο FDL, όπου η μόδα δεν κοιμάται ποτέ, η αποστολή τους είναι να παρέχει ένα μέσο, μια γέφυρα, για νέους δημιουργικούς σχεδιαστές που θέλουν να μοιραστούν το ταλέντο τους για την μόδα.

Κάθε κομμάτι μοναδικό, προσεγμένο, φτιαγμένο από τα καλύτερα υλικά και με φροντίδα, πάθος και αγάπη. Πάντοτε αναζητούμε το νέα, νεωτεριστικά αλλά και λειτουργικά σχέδια χωρίς να συμβιβαζόμαστε στην ποιότητα και τον τρόπο να φέρνουμε στους πελάτες, μοναδικά και παρά ταύτα προσιτά κομμάτια».

Στην ταυτότητά του το FDL αναφέρει μεταξύ άλλων πως «γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει στη Νέα Υόρκη και ως εκ τούτου είναι επηρεασμένο από την κλασσική ομορφιά της αρχαίας πόλης αλλά πατάει στον μοντέρνο, γρήγορο ρυθμό της Μητρόπολης του κόσμου. Με την ευλυγισία του νέου και την σοφία του παλιού το FDL φέρνει μαζί τα καλύτερα των δύο κόσμων. Η ομάδα μας στο FDL βρίσκεται στο σταυροδρόμι της μόδας, επιστήμης και τεχνολογίας».

Αναζητήσαμε την Μαρία Κοσμίδου προκειμένου να καταλάβουμε πιο είναι το μέχρι τώρα συστατικό της επιτυχίας της αλλά και γιατί φτιάχτηκε το FDL

«Σας ευχαριστώ και πάλι για την τιμή που μου κάνετε και την ευκαιρία που μου δίνετε να σας περιγράψω όχι μόνο τη δική μας προσπάθεια, αλλά την προσπάθεια όλων των ανθρώπων που μας στήριξαν και συνεχίζουν να μας στηρίζουν έως σήμερα» ξεκίνησε να μας λέει τονίζοντας πως: «Θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες ολόκληρες και για το πώς ξεκίνησε η εταιρεία μας – είμαστε τρεις συνεταίροι και μου αρέσει να λέω ότι είμαστε σαν την καρδιά, το μυαλό και την ψυχή στο ανθρώπινο σώμα.

Η εταιρεία μας έχει έδρα την Αμερική. Όπως σας ανέφερα, είμαστε τρεις συνέταιροι – όλοι Έλληνες – η συνέταιρος μου ζει και εργάζεται 25 χρόνια στην Αμερική. Σκοπός και στόχος της εταιρείας μας, είναι να δώσουμε την ευκαιρία σε Έλληνες και σε Ευρωπαίους σχεδιαστές να επεκτείνουν τις επιχειρήσεις τους σε μια από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου. Η εταιρεία αυτή ξεκίνησε με σκοπό να βοηθήσει ταλαντούχους ανθρώπους που έχουν  διάθεση να κυνηγήσουν τα όνειρά τους. Το όραμά μας για το μέλλον είναι να φιλοξενήσουμε στη Fashion Design Lab (FDL), όλο και περισσότερους σχεδιαστές, όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά από όλο τον κόσμο, να τους προσφέρουμε συνεργασίες που θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες για όλους και να μεγαλώνουμε όλοι μαζί».

Όταν την ρωτήσαμε για το πόσο απαιτητική είναι η αγορά στις ΗΠΑ και πόσος αγώνας χρειάζεται για να πετύχει κανείς μας απάντησε τα εξής: «Πράγματι, οι Η.Π.Α είναι από τις πιο δύσκολες αγορές και ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος. Η Αμερική απαιτεί άριστα προϊόντα, απόλυτη συνέπεια στους χρόνους παράδοσης των συλλογών, επιμονή, ευελιξία, υπομονή και άριστο business plan. Το πιο δύσκολο στοιχείο που αντιμετωπίσαμε και αντιμετωπίζουμε ακόμη και σήμερα ως εταιρεία, είναι να πείσουμε σχεδόν κάθε σχεδιαστή που αναλαμβάνουμε, να εναρμονιστεί με τους χρόνους των Η.Π.Α  – εδώ τα πράγματα εξελίσσονται εξαιρετικά γρήγορα, οι δειγματισμοί των συλλογών για παράδειγμα ξεκινούν νωρίτερα από ότι στην Ευρώπη».

Σύμφωνα με τα όσα μας είπε αυτό που χρειάζεται για να πετύχει κανείς στην Αμερική είναι να…μην κοιτάει το ρολόι και φυσικά να είναι team player «φυσικά άπειρες ώρες δουλειές μέχρι σήμερα. Αν κάποιος έχει μια δυνατή ομάδα – χρειάζεται ομάδα η Αμερική- και τολμήσει να κυνηγήσει τα όνειρα του και να εργαστεί για αυτά, τότε αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίες.

Η επιτυχία οφείλεται πάντα σε μια ομάδα και ποτέ σε έναν άνθρωπο ή σε μια εταιρεία. Είμαστε τόσο δυνατοί όσο ο πιο αδύναμος κρίκος στην αλυσίδα που μας συνδέει με τους συνεργάτες μας, με τους πελάτες μας κ.ο.κ.

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αποτυγχάνουν επειδή δεν προσπάθησαν – αποτυγχάνουν επειδή δεν τόλμησαν. Φυσικά ήρθαν στιγμές που αισθανόμουν ότι είχαμε κατακτήσει όλη την Αμερική και στιγμές που φοβόμουν για κάποιες αποφάσεις που έπρεπε να πάρουμε. Και μάλλον αυτό θα ξαναγίνει. Αλλά αν τα όνειρα μας δεν μας τρομάζουν, τότε πρέπει να βρούμε αλλά όνειρα μεγαλύτερα. Έτσι μόνο πάμε μπροστά: Σαν άνθρωποι και σαν εταιρείες».

Πως μετράει κανείς την επιτυχία θα ήταν ένα ρητορικό ερώτημα προς έναν άνθρωπο που έχει να επιδείξει την πορεία της Μαρίας Κοσμίδου.

«Η εταιρεία μας, σε λιγότερο από 2 χρόνια, έχει συνεργασίες με καταστήματα στο SoHo, στο New Jersey, στη Philadephlia, σε Washington DC & στο West Coast, καθώς και ραντεβού με τo Saks, το Barneys & το Neiman Marcus» μας είπε παραθέτοντας τα μέχρι τώρα επιτεύγματα.

Η δυσκολία είναι ότι «χρειάζεται χρόνος, επιμονή, υπομονή και συνέπεια από την πλευρά των σχεδιαστών για 2-3 σεζόν στις συλλογές που παραδίδουν προκειμένου να πραγματοποιηθούν αυτά τα ραντεβού με τα μεγάλα department stores για κάθε έναν σχεδιαστή προσωπικά» πρόσθεσε.

Επειδή υπάρχει όμως και η γνωστή ρήση «ουδείς προφήτης στον τόπο του» την ρωτήσαμε και κατά πόσο έχει αναγνωριστεί και στην Ελλάδα η δουλειά της.

«Η τελευταία σας ερώτηση νομίζω ότι είναι η πιο σημαντική: Με ρωτάτε αν υπάρχει αναγνώριση της επιτυχίας μας από την Ελλάδα. Θα σας απαντήσω μονολεκτικά και αφορά τις εταιρείες που συνεργαζόμαστε: Φυσικά!

Και θα ευχαριστήσω ονομαστικά τις εταιρείες μας, Λιάνα Καμπά, 8clothing, Vanile on the Rock, Sorelle & MY by Maria Yeroula, Natural Greek Fabrics για τη στήριξη από την πρώτη ημέρα της ίδρυσης της εταιρείας μας. Θα ευχαριστήσω ακόμη τη φίλη Μαριλένα Στρατοπούλου από το «Η Μόδα πολεμά τον Καρκίνο του Μαστού» για την υπερατλαντική υποστήριξή της στα event μας».

Η Μαρία Κοσμίδου φαίνεται να έχει βρει το συστατικό της επιτυχίας που συνοψίζεται στην ομαδική εργασία και στην αφοσίωση. Το σίγουρο είναι πως υπάρχει λαμπρό μέλλον ακόμα.

ΠΗΓΗ