Η «επίσημη» πλοκή του παιχνιδιού είναι η εξής:
Το παιχνίδι εξελίσσεται στη Μοντάνα του σήμερα, στην φανταστική Κομητεία Hope (Hope County). Ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο του βοηθού του σερίφη, ο οποίος εμπλέκεται σε μια βίαιη αντιπαράθεση μεταξύ μια αίρεσης που πιστεύει στο τέλος του κόσμου, ονόματι Eden’s Gate, (Πύλη της Εδέμ) με αρχηγό τον “πατέρα” Joseph Seed και τα παιδιά του, και των κατοίκων της κομητείας, οι οποίοι είδαν τους ανθρώπους τους και τις οικογένειές τους να απάγονται ή να δολοφονούνται από την αίρεση.
Far Cry 5: White Guilt Edition, because liberals want to convince you that white Christian's are the real threat to democracy & peace! pic.twitter.com/5XJ4V3tA4k
— Mark Collett (@MarkACollett) June 7, 2017
Δεν έχει σημασία ότι επίσημα θα λένε ότι οι κακοί δεν είναι mainstream χριστιανοί, αλλά οπαδοί μίας “αίρεσης”. Αυτό που θα μείνει στο μυαλό κάθε παίκτη θα είναι ότι α) η αίρεση είναι χριστιανική, (Βίβλοι, εκκλησίες, άμβωνες, βαπτίσεις, εδάφια και σταυροί – έστω ολίγον πειραγμένοι – είναι όλα εκεί, μαζί με την αμερικάνικη σημαία – κι αυτή ολίγον πειραγμένη – πατριώτες γαρ) και β) ότι άρα, η χριστιανική θρησκεία είναι επικίνδυνη. Και φυσικά, δεν χρειάζεται νομίζω να το πούμε, ότι όλοι οι κακοί είναι (για μια ακόμα φορά) λευκοί. Έτσι λειτουργεί η προπαγάνδα – μέσω των συναισθημάτων σας, μέσω της έκθεσης και της επανάληψης.
Και μην πει κανείς «έλα μωρέ, ένα παιχνίδι είναι μόνο», γιατί ας μας πει ότι αφού «ένα παιχνίδι είναι μόνο», γιατί δεν έβαλαν μουσουλμάνους, έστω οπαδούς μιας (μουσουλμανικής) αίρεσης, ή έστω «φανατικούς». Γιατί είδατε ποτέ καμία ταινία να δείχνει κακούς τρομοκράτες μουσουλμάνους; Τι να λέμε τώρα… (δεςεδώ). Μην πιάσουμε το θέμα της φυλής. Στην Αμερική, ως γνωστόν, (όπως μας λέει και το Χόλιγουντ, ντε) όλη η εγκληματικότητα οφείλεται στους… λευκούς.
“Το Far Cry 5, που κυκλοφορεί από την Ubisoft, λέει την ιστορία μιας παραστρατιωτικής χριστιανικής σέκτας”, σύμφωνα με τοgamer site Polygon.
Μια προκλητική διαφημιστική απεικόνιση παρουσιάζει μια ομάδα μουσάτων λευκών rednecks που στέκονται γύρω από ένα τραπέζι που παρουσιάζει ομοιότητα με τον γνωστό πίνακα του “Μυστικού Δείπνου του Χριστού”.
Όλοι οι χαρακτήρες είναι οπλισμένοι με κάθε είδους οπλισμό, πίσω φαίνεται μια εκκλησία, πάνω στο τραπέζι μια ανοιχτή Βίβλος μπροστά στον ηγέτη της σέκτας και κάτω ένας μισόγυμνος δεμένος και κτυπημένος άντρας που έχει χαραγμένη στην πλάτη του την λέξη “SINNER”, αμαρτωλός.
Το Far Cry 5 ξεχωρίζει καθώς είναι το πρώτο της σειράς που επιτρέπει στους gamers να εξολοθρεύσουν Αμερικανούς (αν και φανταστικούς), όχι μεταλλαγμένους ή εξωγήινους.
“Τα προηγούμενα παιχνίδια Far Cry είχαν ως τοποθεσία απομακρυσμένα εξωτικά μέρη με φανταστικούς κακοποιούς και ήταν εύκολο να απαλλαγείς από έναν μακρινό και πλήρως φανταστικό χαρακτήρα”, σημειώνει το PC Gamer.
Το τελευταίο Far Cry ακολουθεί μια αυξανόμενη τάση στα βιντεοπαιχνίδια να παρουσιάζει τους (Λευκούς) (και “συντηρητικούς”) Αμερικανούς ως εχθρό, σύμφωνα με το TheVerge:
“Το Resident Evil 7 θέτει τον ήρωα του εναντίον μιας ψευδο-ζόμπι λευκής οικογένειας στο αμερικανικό μπαγιού, ενώ το Outlast 2 προξενεί τον τρόμο από μια αμερικανική θρησκευτική(χριστιανική) σέκτα, (πάντα λευκών – φώτο). Το Mafia 3 ακολουθεί τον Lincoln Clay, έναν μιγά (εμ, βέβαια) βετεράνο του Βιετνάμ, ο οποίος εκδικείται έναν όχλο Ιταλών στη Λουιζιάνα το 1970 που δολοφόνησαν τον πατέρα του, τον ηγέτη του μαύρου όχλου. Και ένα επεισόδιο του Hitman, που ονομάζεται «Αγωνιστές της Ελευθερίας», έχει τον κύριο δολοφόνο να δολοφονεί ανθρώπινους στόχους σε ένα συγκρότημα κτιρίων του Κολοράντο που φαίνεται να έχει πάρει τουλάχιστον κάποια έμπνευση από το πραγματικό περιστατικό στην Κομητεία Harney (του Όρεγκον, όπου στις αρχές του 2016, ένοπλοι Λευκοί Αμερικάνοι πολίτες προχώρησαν σε κατάληψη κυβερνητικού κτιρίου σε ένδειξη συμπαράστασης για την καταδίκη δύο ιδιοκτητών ράντσου -δες εδώ)».
Για να δημιουργηθεί ένα ρεαλιστικό περιβάλλον, η ομάδα ανάπτυξης του παιχνιδιού επισκέφθηκε τη Μοντάνα για δεκατέσσερις ημέρες για να συλλέξει πληροφορίες σχετικά με τις βιολογίες, το περιβάλλον και τον αυτοσυντηρούμενο χαρακτήρα των ντόπιων, οι οποίοι δεν επιθυμούν καμία εξουσία ή ξένο να παρεμβαίνει στη ζωή τους. Ζητούν να τους αφήσουν ήσυχους.
Team FC 5! pic.twitter.com/RqCpqZErv8
— dan hay (@danhaynow) June 14, 2017
Σύμφωνα με τον Dan Hay, τον δημιουργό του παιχνιδιού, όταν ήταν νέος, αισθανόταν συχνά ανασφαλής εξαιτίας των συγκρούσεων μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου και των συχνών τρομοκρατικών επιθέσεων όπως οι επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου και των οικονομικών προβλημάτων, όπως η κρίση των ενυπόθηκων στεγαστικών δανείων, που ώθησε τους ανθρώπους να αμφισβητήσουν την κυβέρνηση και η έννοια του “παγκόσμιου χωριού” άρχισε να καταρρέει.
Οι άνθρωποι γίνονται όλο και πιο προστατευτικοί και αρχίζουν να μισούν την κυβέρνηση. Αυτό θέτει το θέμα του παιχνιδιού και ώθησε την ομάδα να γράψει μια ιστορία που χαρακτηρίζει μια χριστιανική σέκτα του τέλους του κόσμου ως τον κύριο ανταγωνιστή του παιχνιδιού.
Ο Hay άρχισε να γράφει την ιστορία στα τέλη του 2014 και μετά το 2016 άρχισε να συλλέγει στοιχεία για αυτήν τα άνοδο του «απομονωτισμού» (separatism).
Έτσι, ο τύπος που έγραψε την ιστορία είναι επικριτικός σε ολόκληρη την ιδέα της Αμερικής με τις περιορισμένες κυβερνητικά πολιτείες, επικρίνοντας τους ανθρώπους που αμφισβητούν την κεντρική κυβέρνηση, επικρίνοντας τους ανθρώπους που αμφισβητούν την παγκοσμιοποίηση, επικρίνοντας τους ανθρώπους που μισούν την κυβέρνηση.
Αν νομίζετε ότι αυτό «απλά είναι μόνο ένα παιχνίδι» που «τυχαίνει να σκοτώνουμε λευκούς ανθρώπους», είστε εντελώς αφελείς.