Να σημειώσουμε ότι ολοκληρώνεται ουσιαστικά η μεταβίβαση της μηχανής αναζήτησης, της υπηρεσίας ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και της διαδικτυακής πύλης στη Verizon Communications αντί του ποσού των 4,83 δισεκατομμυρίων δολαρίων!
Στην Ελλάδα, λοιπόν, όπου η Yahoo διαθέτει περίπου 600.000 διαδικτυακούς φίλους, πρώην στέλεχός της καταγγέλλεται ότι, εκμεταλλευόμενο αυτή τη θολή και μεταβατική κατάσταση και προφανώς εν αγνοία της ίδιας της εταιρίας, κάνει διάφορες κινήσεις προς όφελός του.
Εχει καταρχάς τη δυνατότητα να αναπαράγει στην εγχώρια σελίδα της Yahoo επιλεκτικά ειδήσεις από τα sites που προτιμά ο ίδιος. Οπως υποστηρίζει, μάλιστα, ένα από τα μεγαλύτερα ανεξάρτητα sites, το kourdistoportocali.com, η αναπαραγωγή και η προώθηση αυτή συνοδεύονται από σημαντικά οικονομικά ανταλλάγματα σε μηνιαία βάση!
Εκτός από την ελληνική σελίδα της Yahoo, μεγάλο παιχνίδι με τις επισκεψιμότητες αναφέρεται ότι γίνεται παράλληλα, από τους ίδιους ανθρώπους, μέσω και του facebook. Συγκεκριμένα, έχουν δημιουργηθεί μερικές σελίδες στις οποίες προστίθεται με ψεύτικα προφίλ-ρομπότ πολύ μεγάλος αριθμός «φίλων», οι οποίοι όμως είναι εικονικοί και επί της ουσίας ανύπαρκτοι.
Τα λεγόμενα «προφίλ» τους είναι πανομοιότυπα, περιλαμβάνοντας απλώς λίγες φωτογραφίες και τίποτε άλλο. Ομως χρησιμοποιούνται ώστε μέσω αυτών να αναπαράγονται και να διαχέονται στον χώρο του διαδικτύου τα sites που έχουν επιλεγεί, φουσκώνοντας την επισκεψιμότητά τους.
Με αυτό το ντοπάρισμα αλλοιώνεται η πραγματική εικόνα, επιτρέποντας ωστόσο στους ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων sites -που εμφανίζονται ως δήθεν μεγάλα και κυρίαρχα- να πηγαίνουν στις διαφημιστικές εταιρίες και να αποσπούν διαφημίσεις που όμως δεν αντιστοιχούν στα αληθινά μεγέθη της επισκεψιμότητάς τους!
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, της τεχνητής αλλοίωσης, επηρεάζεται και η σειρά κατάταξης των ιστοσελίδων στη γνωστή μηχανή ALEXA, με αποτέλεσμα η λίστα που παρουσιάζει να καθίσταται εκ των πραγμάτων εντελώς αναξιόπιστη ως εργαλείο. Εκτός από τους αναγνώστες, έως τώρα έχουν άγνοια και οι πιο πολλοί διαφημιζόμενοι για τις μεθοδεύσεις αυτές, οι οποίες καταλήγουν εις βάρος τους, αφού πληρώνουν μεν, πιστεύοντας ότι προβάλλονται από ιστοσελίδες με ισχυρή απήχηση στο κοινό του διαδικτύου, αλλά τελικά οι διαφημίσεις τους καταλήγουν άχρηστες, αφού δεν τις βλέπει σχεδόν κανείς.
Οι πελάτες των διαφημιστικών εταιριών που αποδέχονται τέτοιες εισηγήσεις για να διαφημιστούν σε sites που δεν διαβάζονται πιάνονται θύματα πετώντας τα χρήματά τους σε πηγάδι χωρίς πάτο. Για τους ειδικούς, μάλιστα, η απάτη είναι εύκολο να διακριβωθεί, αφού υπάρχει ένα αρκετά ασφαλές κριτήριο.
Από τα αναλυτικά -και όχι τα πρόχειρα- στατιστικά στοιχεία για κάθε site προκύπτει ο χρόνος παραμονής κάθε αναγνώστη σε αυτό. Και όσο περισσότερο «μαϊμού» είναι η επισκεψιμότητα τόσο ελαχιστοποιείται ο χρόνος παραμονής…
ΠΗΓΗ: δημοκρατία