Mε πρόσφατο νόμο είχε μειωθεί ο αριθμός των μαθημάτων στα οποία οι μαθητές του λυκείου εξετάζονται γραπτώς.
Χαμηλώνει ο πήχυς απόλυσης των μαθητών λυκείου. Το υπουργείο Παιδείας έκανε δεκτή την τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων του Σώματος και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αθανάσιος Μιχελής, στην οποία διευκρινίζεται ότι για το απολυτήριο μετρούν και οι επιδόσεις στα ενδοσχολικά εξεταζόμενα μαθήματα και όχι μόνο τα πανελλαδικά.
Συγκεκριμένα, με την τροπολογία που αφορά τα ημερήσια και εσπερινά γενικά λύκεια, ο βαθμός απολυτηρίου πρέπει να είναι τουλάχιστον 9,5 αλλά να εξάγεται όχι μόνο από τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστεί ο μαθητής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, αλλά και από τα υπόλοιπα μαθήματα γενικής παιδείας της τάξης στα οποία δεν εξετάζεται για να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Από τα μαθήματα αυτά εξαιρείται η Φυσική Αγωγή.
Επίσης, για τους μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων του Ημερησίου ΓΕΛ και των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Εσπερινού ΓΕΛ, που δεν επιτυγχάνουν το γενικό Μ.Ο. 9,5, η τροπολογία ορίζει ότι παραπέμπονται για να εξεταστούν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από 9,5. Η αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας αναφέρει ότι η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία, καθώς η εξαγωγή του γενικού μέσου όρου απόλυσης των μαθητών γενικού λυκείου πραγματοποιείται με μειωμένο αριθμό των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων στις εξετάσεις Ιουνίου, μετά την ψήφιση του ν. 4521/2018. Συνεπώς, πρέπει να περιγραφεί ο υπολογισμός των υπολοίπων (μη γραπτώς εξεταζόμενων) μαθημάτων και η συμβολή τους στον γενικό μέσο όρο. Επιπλέον, ορίζονται τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται οι μαθητές στις ειδικές εξεταστικές περιόδους και καθορίζεται η συγκρότηση της επιτροπής που διενεργεί την προφορική εξέταση. Ουσιαστικά, με τον πρόσφατο ν. 4521/2018 τροποποιήθηκε, κατ’ ακρίβεια μειώθηκε, ο αριθμός των μαθημάτων που εξετάζονται γραπτώς, και ήταν αναγκαία μία τροπολογία που θα προσαρμόσει το ισχύον Προεδρικό Διάταγμα στον νέο νόμο. Πίσω από την κανονιστική διαδικασία κρύβεται και η ολιγωρία του υπουργείου Παιδείας να ξεκαθαρίσει τι ισχύει με τον τρόπο υπολογισμού του μέσου όρου, καθώς θεωρείται ότι η διατύπωση του νόμου αφήνει το περιθώριο σε κάποιον να θεωρήσει ότι ο βαθμός του απολυτηρίου προκύπτει μόνο από τις επιδόσεις στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Εάν ίσχυε αυτό, περίπου το 25% θα κινδύνευε να «μείνει» στην ίδια τάξη. Αρα με την τροπολογία τα πράγματα γίνονται ευκολότερα. Ετσι, η τροπολογία διορθώνει λίγο πριν από την έναρξη των εξετάσεων και μια γκάφα του υπουργείου Παιδείας.
Πηγή: http://www.kathimerini.gr