Το περιεχόμενο βίντεο αποτελεί την πιο δημοφιλή αναζήτηση, που πραγματοποιούν τα παιδιά στο Διαδίκτυο. Συγκεκριμένα, το 17% των παιδικών αναζητήσεων στο Internet τους τελευταίους μήνες αφορούσε το βίντεο.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι η κατηγορία βίντεο και ήχος – συμπεριλαμβανομένων των αιτημάτων που σχετίζονται με οποιοδήποτε περιεχόμενο βίντεο, υπηρεσίες streaming, video bloggers, σειρές και ταινίες – είναι αυτά που “γκουγκλάρονται” περισσότερο από παιδιά.

Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι, παρ’ όλο που πολλά βίντεο, τα οποία παρακολουθούνται ως αποτέλεσμα αυτών των αναζητήσεων, μπορεί να είναι ακίνδυνα, εξακολουθεί να είναι πιθανό τα παιδιά να καταλήξουν να παρακολουθούν κατά λάθος βίντεο που περιέχουν ακατάλληλο περιεχόμενο. Τη δεύτερη και την τρίτη θέση καταλαμβάνουν οι ιστοσελίδες μετάφρασης (14%) και επικοινωνίας (10%).

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι ιστοσελίδες παιχνιδιών βρίσκονται στην τέταρτη θέση, αποτελώντας μόλις το 9%. Πρόσφατη έκθεση της Kaspersky Lab σχετικά με τη διαδικτυακή συμπεριφορά των παιδιών αναδεικνύει τις δραστηριότητες των παιδιών στο Διαδίκτυο και τη σημασία της προστασίας τους όταν βρίσκονται online. Για παράδειγμα, η έκθεση παρουσιάζει αποτελέσματα αναζήτησης στις δέκα πιο δημοφιλείς γλώσσες για τους τελευταίους έξι μήνες.

Γλωσσικές διαφορές

Η έρευνα εντοπίζει μια σαφή διαφορά στη γλώσσα που χρησιμοποιείται, ανάλογα με το αίτημα της αναζήτησης: για παράδειγμα, οι ιστοσελίδες βίντεο και μουσικής αναζητούνται συνήθως στα αγγλικά, γεγονός που μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι οι περισσότερες ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και μουσικά συγκροτήματα έχουν αγγλικά ονόματα.

Τα ισπανόφωνα παιδιά αναζητούν περισσότερο ιστοσελίδες μετάφρασης, ενώ οι υπηρεσίες επικοινωνίας αναζητούνται, κυρίως, στα ρωσικά. Περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εθνικότητα, τα κινεζόφωνα παιδιά αναζητούν εκπαιδευτικές υπηρεσίες, ενώ τα γαλλόφωνα παιδιά ενδιαφέρονται περισσότερο για ιστοσελίδες αθλητισμού και παιχνιδιών. Με τη σειρά τους, τα γερμανόφωνα αιτήματα κυριαρχούν στην κατηγορία “αγορές”. Ο μεγαλύτερος αριθμός αναζητήσεων πορνογραφικού περιεχομένου γίνεται στα αραβικά, ενώ αναζητήσεων για anime στα ιαπωνικά.

Social media

Στο μεταξύ, η έρευνα έδειξε ότι οι ιστοσελίδες επικοινωνίας (όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι messengers ή τα email) ήταν οι πιο δημοφιλείς σελίδες που επισκέφτηκαν υπολογιστές με ενεργοποιημένη μονάδα γονικού ελέγχου – με χρήστες να επισκέπτονται αυτούς τους ιστότοπους στο 60% των περιπτώσεων τους τελευταίους 12 μήνες. Ωστόσο, το ποσοστό αυτής της κατηγορίας μειώνεται κάθε χρόνο, καθώς οι φορητές συσκευές συνεχίζουν να διαδραματίζουν μεγαλύτερο ρόλο στις ηλεκτρονικές δραστηριότητες των παιδιών.

Η δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία ιστότοπων, που επισκέπτονται τα παιδιά, είναι η κατηγορία “λογισμικό, ήχος και βίντεο” (22%). Οι ιστότοποι με αυτό το περιεχόμενο έχουν γίνει πολύ πιο δημοφιλείς σε σύγκριση με πέρυσι (ήταν μόλις η πέμπτη πιο δημοφιλής κατηγορία αγγίζοντας το 6%). Τις τρεις κορυφαίες αναζητήσεις συμπληρώνει η κατηγορία “αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ιστοσελίδες σχετικές με ναρκωτικές ουσίες”, η οποία αποτελεί μια νέα προσθήκη σε σύγκριση με αυτήν την περίοδο πέρυσι.

Η τάση των φορητών συσκευών υπογραμμίζεται και πάλι στα αριθμητικά στοιχεία των ιστοτόπων τυχερών παιχνιδιών, οι οποίοι βρίσκονται τώρα μόνο στην τέταρτη θέση στον κατάλογο με 5%. Καθώς τα παιδιά εξακολουθούν να δείχνουν προτίμηση στα παιχνίδια φορητών συσκευών παρά στα παιχνίδια υπολογιστών, αυτή η κατηγορία θα συνεχίσει να μειώνεται μόνο στη δημοτικότητα στους υπολογιστές τους επόμενους μήνες και χρόνια.

Η έρευνα

Η έρευνα της Kaspersky Lab βασίζεται σε στατιστικά στοιχεία, τα οποία προέρχονται από λύσεις και λειτουργίες, που διαθέτουν εργαλεία παιδικής προστασίας. Η έκθεση παρουσιάζει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία από τις κορυφαίες λύσεις καταναλωτών της για υπολογιστές Windows και Mac που έχουν ενεργοποιημένη τη μονάδα γονικού ελέγχου και από τη λύση Kaspersky Safe Kids, μια αυτόνομη υπηρεσία για συσκευές Windows, Mac, iOS και Android.

[sepe.gr]