Kλείσιμο επιχειρήσεων, μείωση της παραγωγής και απολύσεις προσωπικού, λόγω των μειωμένων βαρδιών στα εργοστάσια, είναι μερικά από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της βιομηχανίας πλαστικών λόγω της εφαρμογής από 1η Ιανουαρίου 2018 του περιβαλλοντικού τέλους στη λεπτή σακούλα μεταφοράς, σύμφωνα με εκπροσώπους του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδας (ΣΒΠΕ).

Ο ΣΒΠΕ ιδρύθηκε το 1958 και μέλη του είναι 250 βιομηχανίες πλαστικών που αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% της ελληνικής παραγωγής πλαστικών. Ο ετήσιος όγκος παραγωγής είναι της τάξεως των 750.000 τόνων. Ο αριθμός των απασχολουμένων άμεσα ή έμμεσα εκτιμάται στις 20.000. Ο ετήσιος κύκλος εργασιών είναι της τάξεως των 2 δισ. ευρώ.

Εκπρόσωποι του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδας, στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, ανέφεραν ότι, από την αρχή του έτους έως και τον Μάιο, η χρήση της πλαστικής σακούλας συνολικά μειώθηκε κατά περίπου 80%, ποσοστό που φανερώνει ότι η Ελλάδα έχει ήδη πετύχει τους στόχους του 2025 καθώς τον στόχο του 2019 που ήταν 90 σακούλες ανά κάτοικο και έτος η χώρα τον έχει ξεπεράσει.

Όπως προβλέπεται από την υφιστάμενη νομοθεσία, το τέλος το οποίο ανέρχεται σε 0,04 ευρώ/σακούλα, θα αυξηθεί από αρχές Ιανουαρίου 2019 σε 0,09 ευρώ/σακούλα, γεγονός που σύμφωνα με τον ΣΒΠΕ θα οδηγήσει σε «ξαφνικό θάνατο» δεκάδες επιχειρήσεις του κλάδου.

Ο Σύνδεσμος ζητά να μην αυξηθεί το τέλος και έχει υποβάλει σχετικό αίτημα στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στον Εθνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ).

Παράλληλα, επισημαίνει ότι οι βιομηχανίες πλαστικών θα δεχθούν ισχυρό πλήγμα από τη νέα πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για περιορισμό ή ακόμα και κατάργηση πλαστικών μια χρήσης (καλαμάκια, ποτήρια κ.ά) καθώς οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν εξαγωγική δραστηριότητα κυρίως στις χώρες της ΕΕ.

Ισχυρό πλήγμα, πάντως, εκτιμάται ότι θα δεχθούν οι βιομηχανίες πλαστικών και από τη νέα πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για περιορισμό ή ακόμη και κατάργηση πλαστικών μιας χρήσης (καλαμάκια, ποτήρια κ.ά.), καθώς, πέραν της εγχώριας αγοράς, οι ελληνικές εταιρείες έχουν και πλούσια εξαγωγική δραστηριότητα, κυρίως στις χώρες της Ε.Ε.

ΠΗΓΗ