Τι έκανε τη διαφορά στην αλυσίδα που σύστησε το burger στους Έλληνες
Tα Goody’s, είναι η εταιρεία που ομολογουμένως σύστησε στο ελληνικό κοινό τον όρο burger. Δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά πάνω από 40 χρόνια και συγκεκριμένα από το 1975 όταν άνοιξε και το πρώτο κατάστημα στην Θεσσαλονίκη. Σήμερα αποτελούν τη μεγαλύτερη αλυσίδα εστίασης με πανελλαδικό δίκτυο 114 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα αν και τα τελευταία χρόνια η κρίση επηρέασε την εταιρεία που έβλεπε τις πωλήσεις να πέφτουν.
Πριν περάσουμε στο σήμερα και στην κίνηση που άλλαξε τα δεδομένα της εταιρείας, είναι αναγκαία μια μικρή ιστορική αναδρομή… Η πορεία ξεκινάει στις αρχές του 1975. Η δε ιδέα της δημιουργίας της επιχείρησης ανήκει στον Γιάννη Διονυσιάδη.
Την αρχική ιδρυτική ομάδα την απετέλεσαν επίσης ο Νίκος Παππάς, ο Δημήτρης Παρίσης, ο Τάσος Λασκαρίδης, ο Φώτης Κορκόβελος, ο Ξενοφών Διονυσιάδης, τα αδέλφια Μάρκος και Βαγγέλης Μαργαρίτης και ο Αχιλλέας Φώλιας.
Νονός της Goody’s είναι ο Χρήστος Φώλιας. Εκτός από εμπνευστής του ονόματος διετέλεσε ευρωβουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία, υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών από τον Μάρτιο του 2004 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2007, και υπουργός Ανάπτυξης από τον Σεπτέμβριο του 2007 μέχρι τον Ιανουάριο του 2009. «Και δεν το λέμε Goody’s; Αφού όλοι θα έρχονται και θα λένε πάμε στο… καλό», φέρεται να είπε ο επιχειρηματίας και πολιτικός στο τραπέζι των ιδεών.
Τον Μάρτιο λοιπόν του 1975 ανοίγουν τα δύο πρώτα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη, στην Κούσκουρα και στην Τσιμισκή με σήμα, για όσους το θυμούνται, το γνωστό ανθρωπάκι.
Το 1977 λειτουργεί το τέταρτο κατάστημα επί της οδού Αγίου Δημητρίου, το οποίο ουσιαστικά είναι το πρώτο κατάστημα με σύστημα Franchise.
Η Goody ‘s άλλωστε είναι η πρώτη Ελληνική επιχείρηση που εφάρμοσε το σύστημα Franchising για την ανάπτυξη της αλυσίδας.
Στη συνέχεια ανοίγουν καταστήματα franchise στην πλατεία Αγίας Σοφίας, Λάουρα, Μαρτίου.
Τον Οκτώβριο του 1981 ανοίγει το πρώτο κατάστημα στην Αθήνα, επί της οδού Σόλωνος, με πρωτοφανή επιτυχία.
Ακολουθούν το 1982 στην Καλλιθέα και το 1983 στη Φωκ. Νέγρη και στο Πασαλιμάνι. Το 1984 ανοίγει στο Περιστέρι και βέβαια έπεται συνέχεια με πολύ σημαντικούς συνεργάτες και καταστήματα, που έγραψαν τη δική τους ιστορία.
Μάλιστα όπως είναι γνωστό η πολυθενική εταιρεία fast food McDonald’s δεν άντεξε τον ανταγωνισμό από τον ελληνικό όμιλο με αποτέλεσμα μετά από 20 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, να πουλήσει τα ιδιόκτητά καταστήματά της σε επιχειρηματία ο οποίος λειτουργεί όλα τα καταστήματα McDonald’s σε Μάλτα, Εσθονία, Λετονία και Λιθουανία.
Σήμερα η Goody’s έχει εξαγοραστεί από την Vivartia.
Τα τελευταία χρόνια τα Goody’s προχωράνε ήδη στο επόμενό βήμα λανσάροντας το νέο concept Goody’s Burger House.
Από το συνολικό δίκτυο Goody’s που απαριθμεί 114 καταστήματα σε high street σημεία και σε κλειστές αγορές όπως οι αυτοκινητόδρομοι και τα πλοία, τα 90 σημεία είναι νέα καταστήματα Goody’s Burger House .
Επίσης, τα Goody’s και Goody’s Burger House έχουν δυναμική παρουσία και ανάπτυξη εκτός συνόρων, σε χώρες όπως η Αυστραλία, η Αλβανία, τα Σκόπια και το Kόσοβο.
Βέβαια τα χρόνια της κρίσης, των αυξημένων φόρων και των μειωμένων εισοδημάτων η επιχείρηση επηρεάστηκε.
Αυτό που φαίνεται από τα οικονομικά στοιχεία του 2017 όμως είναι μία κίνηση που τελικά κατάφερε να αλλάξει την εικόνα.
Το 2017 ο Όµιλος Goody’s κατέγραψε αύξηση πωλήσεων της τάξης του 2,1%, διατηρώντας τη λειτουργική του κερδοφορία παρά την αντιµετώπιση σηµαντικών προκλήσεων στον τοµέα της εστίασης όπως η διατήρηση του συντελεστή ΦΠΑ της εστίασης στο 24%.
Το 2016 είχε καταγράψει ήπια πτώση πωλήσεων της τάξης του 2,6%. Βέβαια για το 2017 παρουσιάζει αρνητικό κεφάλαιο κίνησης, καθώς οι βραχυπρόθεσµες
υποχρεώσεις του υπερβαίνουν τα κυκλοφορούντα στοιχεία του ενεργητικού κατά 265,8 εκατ. ευρώ. Στις βραχυπρόθεσµες υποχρεώσεις του Οµίλου περιλαµβάνονται δανειακές υποχρεώσεις κεφαλαίου και τόκων ποσού 230,3 εκατ. ευρώ.
Η κίνηση που έκανε τη διαφορά είναι απλή και ήρθε από το marketing. Συγκεκριμένα η στρατηγική για το 2017 στηρίχθηκε στους παρακάτω άξονες:
- Ανάπτυξη value for money επιλογών (Combo Meals)
- Ενίσχυση της υπηρεσίας Delivery και ενίσχυση του on-line καναλιού πωλήσεων (goodysdelivery.gr και Goody’s Mobile App)
- Ανάπτυξη καινοτόµων υπηρεσιών (Goody’s Loyalty Club) και εξέλιξη του concept Goody’s Burger
House - Ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών –RockWave, BurgerFest, Cosmote
Παράλληλα, συνεχίστηκε το πλάνο επικοινωνίας της υπηρεσίας Delivery η οποία είχε σαν αποτέλεσµα την ανάπτυξη του συγκεκριµένου καναλιού κατά 11,7% σε όγκο και κατά 9,7% σε αξία σε σχέση µε το 2016.
Όπως φαίνεται τη διαφορά την έκανε το Delivery. Η προβολή της υπηρεσίας Delivery περιλάµβανε τόσο τις σηµαντικότερες αθλητικές διοργανώσεις της χρονιάς (Europa League, Champions League, Super League, Basketball Euroleague, Basket League Play-offs, EuroBasket) που συγκέντρωσαν τα υψηλότερα ποσοστά τηλεθέασης όσο και προβολή στην εκποµπή µε τα μεγαλύτερα ποσοστά τηλεθέασης (Survivor), όπου πραγµατοποιήθηκε τοποθέτηση προϊόντος και εκτενής επικοινωνία της υπηρεσίας delivery.
Βασική προτεραιότητα για τον όµιλο εστίασης αποτελεί η απρόσκοπτη ανάπτυξη και ενδυνάµωση των δικτύων του, δίνοντας έµφαση σε αγορές τουριστικού ενδιαφέροντος ενώ παράλληλα εστιάζει στη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών εντός και εκτός Ελλάδας . Η εν λόγω ανάπτυξη θα επιτευχθεί µε ίδιες επενδύσεις αλλά και µέσω συνεργασιών µε υφιστάµενους και νέους στρατηγικούς εταίρους. Στρατηγικό πυλώνα ανάπτυξης όλων των σηµάτων εστίασης του Οµίλου αποτελεί για το 2018 και τα επόµενα χρόνια η ψηφιακή καινοτοµία.