ΑΥΤΟ ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ Η ΕΚΘΕΣΗ ΑΝΕΡΑΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΣ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ

Πως μεθοδεύθηκε η υπαγωγή της χώρας στα μνημόνια.

Του Πάρι Κουρτζίδη

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, από την αλλοίωση του ελλείμματος του 2009, η βλάβη του Δημοσίου έφτασε τα 210 δις ευρώ(!) και προκλήθηκε ο αποκλεισμός από τις διεθνείς αγορές, η αύξηση των επιτοκίων δανεισμού της χώρας, νέα φορολογικά μέτρα και ο εξαναγκασμός της χώρας να υπογράψει το δεύτερο Μνημόνιο.

Τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην έκθεση αναίρεσης της αντιεισαγγελέως του Αρείου Πάγου Ξένης Δημητρίου-Βασιλοπούλου (Η έκθεση της κας Δημητρίου δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο του 2015 και ακολούθησε η απόφαση 1331/2016 του Αρείου Πάγου για την ΕΛΣΤΑΤ και τον Ανδρέα Γεωργίου), αναφέρουν ότι οι μαρτυρικές καταθέσεις φωτιά πρώην στελεχών της ΕΛ.ΣΤΑΤ. δεν ελήφθησαν καν υπ’ όψιν, από το Τριμελές Συμβούλιο Εφετών, το οποίο αποφάσισε την καταρχήν απαλλαγή του κατηγορούμενου Ανδρέα Γεωργίου!

Οι μεθοδεύσεις που ακολούθησαν ο Ανδρέας Γεωργίου και οι συγκατηγορούμενοί του Αθανασία Ξενάκη και Ανδρέας Μολφέτας, προκειμένου να αλλοιωθεί το έλλειμμα σε 15,4%, από 13,6%, όπως αυτές περιγράφονται στην έκθεση αναίρεσης, είναι συγκλονιστικές και φωτίζουν άγνωστες πτυχές του παρασκηνίου που οδήγησε στη διεθνή επιτροπεία της χώρας και την περιπέτεια των Μνημονίων.

Μένει ακόμη να διερευνηθεί δικαστικά:

  1. Η σύνδεση της αλλοίωσης – αναθεώρησης του ελλείμματος του 2009 με το Μνημόνιο 2, τα πρόσθετα χρεολύσια συνολικού ύψους 210 δισ. ευρώ και οι ζημιές των ασφαλιστικών ταμείων από το PSI.
  2. Η διόγκωση του χρέους του 2009 με 27,9 δισ. ευρώ με αμφισβητούμενης αξιοπιστίας αλλοιώσεις μεγεθών που φέρεται ότι έκαναν.
  3. Η πρόσθεση -με πρωτοβουλία τους- στο χρέος του 2009, κατά παράβαση των κοινοτικών κανονισμών, των περίφημων swaps της Goldman Sachs, που υπεγράφησαν επί κυβερνήσεως Σημίτη!
  4. H απόκρυψη και ο μη υπολογισμός στο έλλειμμα του 2009 των μεγάλων πλεονασμάτων 500 Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου, πράγμα που, αν συνέβαινε εξαρχής -τα πλεονάσματα αποκαλύφθηκαν το 2013-, θα μείωνε και δεν θα αύξανε το έλλειμμα του 2009.
  5. Η ένταξη στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου όπως το Μέγαρο Μουσικής, αν και, με βάση αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας, αυτά δεν λογίζονται ως στενός δημόσιος τομέας.
  6. Ο υπολογισμός στο έλλειμμα του 2009 των δημοσιονομικών μεγεθών 17 ΔΕΚΟ, τις οποίες ενέταξαν στη Γενική Κυβέρνηση χωρίς να έχει προηγηθεί η αναγκαία από τους κοινοτικούς κανονισμούς εκπόνηση μελέτης.
  7. Η πρόσθεση στο έλλειμμα του 2009 δαπανών προμηθειών των νοσοκομείων με βάση τα τιμολόγια και όχι την εκκαθάριση, από την οποία έπρεπε να αφαιρεθεί μεγάλο ποσό που είχαν προεισπράξει οι προμηθευτές με ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου.

H αντιεισαγγελέας κάνει ρητή αναφορά σε βούλευμα του 2014, το οποίο αποδίδει στους κατηγορουμένους «σκοπό να βλάψουν παράνομα το Δημόσιο, η δε ζημία ορίζεται σε 171.348.000.000 ευρώ» (χωρίς το PSI, με το PSI 210 δισ. ευρώ).

Επίσης, αναφέρεται σε μαρτυρική κατάθεση με την οποία καταγγέλλεται ότι «χρησιμοποιήθηκαν εν γνώσει των κατηγορουμένων λανθασμένα στοιχεία για την αναταξινόμηση των 17 ΔΕΚΟ από τον τομέα των μη χρηματοπιστωτικών οργανισμών στον τομέα της Γενικής Κυβέρνησης.

«Χαρακτηριστική είναι η απόφαση 2497/2013 του ΣτΕ, σύμφωνα με την οποία έχει γίνει λανθασμένη ταξινόμηση από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. του Μεγάρου Μουσικής», τονίζεται χαρακτηριστικά.