Αν υπάρχει κάποιο Mazda που πραγματικά θα θέλαμε να δούμε πίσω στην παραγωγή, θα ήταν η σειρά RX και ο περίφημος περιστροφικός κινητήρας. Είναι πιο πιθανό να επιστρέψει ως RX-9, διάδοχος των RX-7 και RX-8, με το τελευταίο να σταματά την παραγωγή το 2012.

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ ([email protected])

Αν και η μάρκα δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει επισήμως το λογότυπο, δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πιο ενθουσιασμένοι, ειδικά με ένα RX-8 που είδαμε να δοκιμάζεται κοντά στο Νίρμπουργκρινγκ στα τέλη του περασμένου έτους. Αυτό το «δοκιμαστικό μουλάρι» ήταν ένα βήμα πιο κοντά στην επιστροφή του κινητήρα Wankel ως κινητήρας εσωτερικής καύσης (όχι επικουρικά σε μια EV εκδοχή).

Το RX-9 οραματίζεται να είναι μια κατηγορία πάνω από το Miata roadster, το οποίο θα έχει την ίδια διαμόρφωση – κινητήρας εμπρός, κίνηση πίσω. Όπως υποδεικνύει αυτό το render, θα διαθέτει coupe αμάξωμα που θα αντιπροσωπεύει τη γλώσσα σχεδιασμού Kodo της μάρκας, με μακρύ καπό για να φιλοξενήσει τον περιστροφικό κινητήρα, μαζί με τη γρίλια και την υπογραφή της Mazda.
Θα υιοθετεί στοιχεία από το RX-Vision Concept του 2015, αν και λιγότερο επιβλητικό ακόμη πιο μυώδες στα μπροστινά και πίσω φτερά του. Δεν υπάρχουν προς το παρόν συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το εσωτερικό, αλλά πιθανότατα θα υιοθετεί τη φιλοσοφία Jinbai Ittai (η σχέση μεταξύ αλόγου και αναβάτη) και την ερμηνεία της Mazda για την καθαρή χαρά της οδήγησης.

Mazda-rx9-render-tsiro-530

Το σημαντικότερο στοιχείο στο RX-9 είναι ο περιστροφικός του κινητήρας, ο οποίος πιθανότατα θα ονομαστεί SkyActiv-R (που βασίζεται στο RX-Vision Concept). Η Mazda βρίσκεται σήμερα στο στάδιο εξέλιξης του κινητήρα Wankel, με κατατεθειμένη ευρεσιτεχνία που υποδηλώνει ότι θα περιστραφεί κατά 180 μοίρες για καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη αξιοπιστία.
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας προτείνει επίσης ένα τριγωνικό στροφείο και νέα μπεκ ψεκασμού καυσίμου που είναι πιο κοντά στο θάλαμο καύσης, προκειμένου να συγκρατηθεί η κατανάλωση καυσίμου αλλά και οι εκπομπές ρύπων.

 

ΠΗΓΗ