Η Lamborghini Aventador SVJ τελικά έκανε πρεμιέρα στην εβδομάδα αυτοκινήτων Monterey και ναι, δικαιολόγησε στο έπακρο όλα όσα ελπίζαμε και αναμέναμε από αυτή. Το σημαντικότερο απ’ όλα, είναι πως το αυτοκίνητο έθεσε ένα νέο ρεκόρ στο Nurburgring κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ ([email protected])
Κάτω από το δέρμα, η Lamborghini υιοθετεί τον ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 6,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 770 ίππους και ροπή 720 Nm. Συνεπώς, η SVJ επιταχύνει μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 2,8 sec, τα 200 km/h σε 8,6 sec και να συνεχίσει μέχρι την τελική ταχύτητα των 250 km/h. Αν και οι αριθμοί αυτοί δεν είναι καλύτεροι από την «κανονική» Aventador, είναι εντυπωσιακό όταν διακρίνεις τα τρελά φτερά και τους διαχωριστές που ξεπηδούν από το εξωτερικό. Όπως και η Aventador S, η SVJ χρησιμοποιεί την τετραδιεύθυνση της Lamborghini προκειμένου να βελτιώσει την ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες και τη σταθερότητα στις υψηλές. Η ισχύς αποστέλλεται στο έδαφος μέσω του κιβωτίου επτά σχέσεων ISR της μάρκας ενώ τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται είναι Pirelli P Zero Corsa. Τώρα για το πιο προφανές σημείο διαφοράς μεταξύ της SVJ και των άλλων Aventador είναι ξεκάθαρα το εξωτερικό τμήμα.
Η Lamborghini έχει εξοπλίσει το αυτοκίνητο με το πακέτο Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA). Αυτό το προηγμένο ενεργό αεροδυναμικό σύστημα που παρουσίασε στην πρεμιέρα της η Huracan Performante έχει βελτιωθεί περαιτέρω για να αυξήσει την κάθετη δύναμη κατά 40%, μειώνοντας παράλληλα την συνολική οπισθέλκουσα κατά ένα τοις εκατό. Στο μπροστινό μέρος, την Aventador SVJ αγκαλιάζει ένα πτερύγιο που μπορεί να ενεργοποιηθεί σε λιγότερο από 500 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Όταν το σύστημα είναι ενεργοποιημένο και τα πτερύγια ανοίγουν, ο συντελεστής οπισθέλκουσας του οχήματος βελτιώνεται, συμβάλλοντας στην αύξηση της απόδοσης σε ευθεία γραμμή. Στο πίσω μέρος, τα πτερύγια κλείνουν όταν η ALA είναι σβηστή. Ωστόσο, η πραγματική μαγεία στο πίσω μέρος συμβαίνει όταν η ALA είναι ανοιχτή, διοχετεύοντας αέρα μέσα από την πίσω πτέρυγα, ενώ ανάλογα με την κατεύθυνση της στροφής, ανοίγει το δεξί ή το αριστερό πλευρικό πτερύγιο βελτιώνοντας τη δύναμη στην πλευρά όπου χρειάζεται περισσότερο.
Πέρα από αυτά τα ενεργά αεροδυναμικά μέρη, πολλές άλλες αλλαγές κοσμούν το εξωτερικό του supercar. Παραδείγματος χάριν, υπάρχει μια εντελώς νέα οροφή από ανθρακονήματα όπως και το πίσω κάλυμμα που κρύβει το μεγαλύτερο μέρος του κινητήρα. Επιπλέον, η Lamborghini χρησιμοποίησε έναν νέο διαχωριστή στο μπροστινό μέρος, με ειδικές πλευρικές φούστες και εγκατέστησε ένα σύνολο προσαρμοσμένων τροχών. Η SVJ κάνει την Aventador SV να φαίνεται συνηθισμένη.
Στην Pebble Beach, η Lamborghini αποκάλυψε την Aventador SVJ 63 αποδίδοντας φόρο τιμής στην ίδρυση της Lamborghini το 1963, να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη θα περιοριστεί σε μόλις 63 μονάδες παραγωγής. Σε λευκό ή μαύρο χρώμα ενσωματώνει χρυσές λεπτομέρειες και αυτοκόλλητα του 63′. Τώρα, η παραγωγή της κανονικής Lamborghini Aventador SVJ θα περιοριστεί στις 900 μονάδες με τιμές που ξεκινούν από τα 517.700 δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες.