Περαιτέρω τόνωση των ανέπαφων πληρωμών φέρνει η σταδιακή διείσδυση των συναλλαγών με κάρτες και των ψηφιακών πορτοφολιών και κυρίως, η παγκόσμια εξοικείωση καταναλωτών – εμπόρων με τη χρήση τους. Ως αποτέλεσμα, οι ανέπαφες πληρωμές αυξάνουν τη δημοτικότητά τους, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι το 2020 θα ανέρχονται – σε αξία – σε $2 τρις, αντιπροσωπεύοντας το 15% της συνολικής αξίας των συναλλαγών που διενεργούνται μέσω ΡΟS.
Νέα έρευνα της Juniper Research, από την οποία προέρχονται τα παραπάνω στοιχεία δείχνει, εξάλλου, ότι οι ανέπαφες πληρωμές θα αντιπροσωπεύσουν μίας στις τρεις συναλλαγές, που θα πραγματοποιούνται εντός των φυσικών καταστημάτων, παγκοσμίως, έως το 2020. Ήδη, σύμφωνα με τις υφιστάμενες προβλέψεις, η αξία των ανέπαφων συναλλαγών θα υπερβεί το όριο του $1 τρις – για πρώτη φορά – από το 2018.
Εντούτοις, οι ανέπαφες συναλλαγές θα συνεχίσουν να υπολείπονται των πληρωμών μέσω καρτών – χρεωστικών και πιστωτικών – λόγω της υψηλής διείσδυσης των τελευταίων. Η ευρύτερη υιοθέτηση των contactless πληρωμών αναμένεται να πραγματοποιηθεί από τις αγορές της Ευρώπης, της Άπω Ανατολής και της Κίνας.
Ήδη, οι ανέπαφες πληρωμές είναι οι ισχυρότερες σε όλη την Άπω Ανατολή, την Κίνα, αλλά και τις άλλες περιοχές της Ασίας-Ειρηνικού, οι οποίες μαζί αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 55% των συνολικών της αξίας των συναλλαγών με ανέπαφες πληρωμές.
Οι πάροχοι
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Juniper Research (Contactless Payments: Payment Cards, OEM Pay & Mobile Wallets 2018-2023), στην αγορά των ανέπαφων συναλλαγών θα κυριαρχήσουν οι λύσεις Apple Pay, Samsung Pay, Google Pay και άλλα αντίστοιχα ψηφιακά πορτοφόλια. Οι συντάκτες της μελέτης εκτιμούν ότι η μεγάλη ανάπτυξη των ανέπαφων συναλλαγών, κατά τα επόμενα πέντε χρόνια, θα προέλθει από τους συγκεκριμένους μεγάλους παίκτες της αγοράς, ενώ σταδιακά και νέοι μικρότεροι, όπως το Huawei Pay και Fitbit Pay, θα αρχίσουν να κερδίζουν έδαφος.
Χρήσεις
Σύμφωνα με την ανάλυση της Juniper Research, μεγάλη συμμετοχή στη σταδιακή διείσδυση των ανέπαφων συναλλαγών θα έχει ο τομέας της έκδοσης εισιτηρίων, ιδίως στις αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, όπου έχουν αναπτυχθεί τα ψηφιακά πορτοφόλια. Η εταιρεία προβλέπει ότι το 2022 θα πραγματοποιούνται σχεδόν 10 δισεκατομμύρια κινητές συναλλαγές για την έκδοση εισιτηρίων, με τη Βόρεια Αμερική να κυριαρχεί στον τομέα, ακολουθούμενη από την Άπω Ανατολή και την Κίνα.
Από την ανάλυση της Juniper Research προκύπτει ότι μέχρι το 2020, πάνω από 1,8 δισεκατομμύρια άτομα θα χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά εισιτήρια με περίπου 215 εκατ. να εμπιστεύονται τις ανέπαφες συναλλαγές μέσω NFC για την online έκδοση των εισιτηρίων.