Γράφει ο Πάνος Ν. Αβραμόπουλος
Η έκτη ανακοίνωση μέσα σε τρία χρόνια, για το σύστημα εισαγωγής στις Ανώτατες Σχολές, από την κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, καταδεικνύει οδυνηρά, ότι ο χώρος της παιδείας αποτελεί για την κυβέρνηση «Του κασίδα το κεφάλι» ! Αν μάλιστα καταγράψει και την σωρεία των αλλαγών των προηγούμενων κυβερνήσεων, θα διαπιστώσει με πόνο ψυχής, ότι στην Ελλάδα, περισσότερα χρήματα ξοδεύονται για την εκτύπωση νομοσχεδίων και υπουργικών αποφάσεων, παρά για την εκτύπωση σχολικών βιβλίων ! Ενώ και περισσότερη προσπάθεια θα πρέπει να καταβάλλουν οι μαθητές για να κατανοήσουν την θεωρία του Maxwell στη Φυσική, παρά για να εμπεδώσουν τις μετατροπές των «δεσμών» σε «κατευθύνσεις» και «κύκλους μαθημάτων», από τον κ-ο Γαβρόγλου και τους συνεργάτες του !
Εφέτος το ευφυές σχέδιο του κ-ου Γαβρόγλου για την παιδεία, είχε ένα μόνον καινοφανές στοιχείο. Το διάγραμμα ροής, με τις αντίστοιχες επιλογές των υποψηφίων, στο «μηχανογραφικό δελτίο περιορισμένων επιλογών» πάντα κατά το υπουργείο. Όπου μόνον οι μαθητές Β΄ και Γ΄ Λυκείου, μπορούν να κάνουν με ένα «ναι» ή «όχι» την επιλογή τους. Ωστόσο τι γίνεται με έναν απόφοιτο που έχει τελειώσει εδώ και χρόνια το Λύκειο και επιθυμεί μετά να εισαχθεί, σε μια ανώτατη σχολή και σε «Τμήμα Ελεύθερης Πρόσβασης», (Τ.Ε.Π.) όπως ονοματοδοτήθηκαν από το υπουργείο; Όμως δεν πρέπει να στεναχωριόμα-στε, διότι σε τέτοιου είδους αφελή ερωτήματα, το υπουργείο παιδείας, όπως και άλλα, απαντούν με την βιομηχανία των υπουργικών αποφάσεων, για τις οποίες πρέπει να καταναλίσκεται περισσότερο χαρτί, από ότι καταναλώνουν οι εκδοτικοί μας οίκοι, για το ισχνό και ολιγάριθμο αναγνωστικό κοινό της χώρας …
Θα μπορούσε να αναρωτηθεί κανείς και αποτιμώντας τις επιδόσεις των υπουργών μας σε κυβερνητικό έργο, πως και δεν έτυχε αυτά τα χρόνια, να περάσει ένας αδιάφορος υπου-ργός, που να πεί σιωπηρά «δεν βαριέσαι τώρα, ας τις κάνουν άλλοι, αργότερα τις μεταρρυ-θμίσεις» ! και «να αράξει» στην λογική της απλής διαχείρισης του χαρτοφυλακίου του. Έλα όμως που έχει αδήριτα ανάγκη ο Αλέξης Τσίπρας, σε αυτή – κατά πως δείχνουν οι βουλές του ελληνικού λαού στις δημοσκοπήσεις – την ακροτελεύτια παρουσία του ως πρωθυπου-ργός στην Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, από ένα επίσης «Πρόγραμμα Παιδείας στην ΔΕΘ» ; Και βεβαίως, ο υπάκουος προς την ανωτάτη αρχή υπουργός κ-ος Γαβρόγλου, συνέ-θεσε από παλαιότερες «πρωτοπόρες προτάσεις», ένα τάχατες «Πρόγραμμα Παιδείας», για να δουλέψει ο Αλέξης Τσίπας τον κόσμο στην ΔΕΘ, ότι πρωτοπορώντας «καταργεί τις Πανελλαδικές Εξετάσεις».
Με επιμύθιο, το «μότο» του ΣΥΡΙΖΑ, «ήταν δίκαιο και έγινε πράξη» ! Αλλά σαφώς, ούτε πράξη ποτέ θα γίνει, μήτε και δίκαιο είναι για τους δυστυχείς μαθητές και τους γονείς τους, που προσπαθούν να λύσουν τα σταυρόλεξα του ΣΥΡΙΖΑ στην παιδεία, για να κατανοήσουν τι επιτέλους ισχύει και που πλέον θα διαγωνισθούν. Λεπτομέρειες θα πεί κάποιος αυτά για την κυβέρνηση ! Και θα είναι αληθινός, αφού δυστυχώς η εθνική παιδεία, έχει μπει στις συμπληγάδες, των μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων. Που μετά από χρόνια θα φανούν, τα ολέθρια για τους νέους και τον τόπο, αποτελέσματά τους !
*Ο συγγραφέας Πάνος Ν. Αβραμόπουλος, είναι Α΄ Αναπληρωματικός Δημοτικός Σύμβουλος Αθηναίων www.panosavramopoulos.blogspot.gr