Από τα υψηλότερα στην Ευρώπη παρέμεινε το 2017 το ποσοστό του εισοδήματος, που δαπανήθηκε στην Ελλάδα για αγορές στην κατηγορία της ένδυσης.
Αυτό επισημαίνει σε σημερινή ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ), με έδρα τη Θεσσαλονίκη, με αφορμή την ετήσια έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ.
Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, το ποσοστό δαπανών για ρούχα και παπούτσια στην Ελλάδα ανήλθε πέρυσι στο 5,8%, ενώ το αντίστοιχο στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Αγγλία και η Ιταλία, κυμαίνεται μεταξύ 4% και 5,1% (σ.σ. αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στις χώρες αυτές είναι παραδοσιακά υψηλότερες οι δαπάνες για στέγαση, μετακινήσεις κτλ).
Η συνολική δε δαπάνη ανά νοικοκυριό -ως ποσοστό του εισοδήματος- διαφοροποιείται ανάλογα με την ηλικία των μελών της οικογένειας. Για παράδειγμα, τα νοικοκυριά με δύο παιδιά κάτω των 16 ετών κατανάλωσαν σε ενδύματα το 7,4% του εισοδήματός τους, σε αντίθεση με την κατηγορία των μεμονωμένων ατόμων άνω των 65 ετών, όπου το αντίστοιχο ποσοστό πέφτει στο 3,5%.
Στο μεταξύ, μικρή αύξηση, κατά 0,2% σε σχέση με το 2016, σημείωσαν πέρυσι οι δαπάνες για ένδυση και υπόδηση των ελληνικών νοικοκυριών. Η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο στην Ελλάδα το 2017 για την κατηγορία ένδυση – υπόδηση ανήλθε σε 382 ευρώ. Η συνολική ετήσια κατανάλωση ενδυμάτων – υποδημάτων στην Ελλάδα το 2017 ανήλθε περίπου σε 4 δισ. ευρώ.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός διευθυντής του ΣΕΠΕΕ, Θεόφιλος Ασλανίδης, έκανε λόγο για ραγδαία υποχώρηση της κατανάλωσης ενδύματος-υποδήματος στα χρόνια της κρίσης, η οποία άρχισε ξανά να αυξάνεται μετά το 2015. “Εν έτει 2008, οι ‘Ελληνες είχαν συνολικά δαπανήσει για ένδυση και υπόδηση περί τα 8,5 δισ. ευρώ, με την κατανάλωση να μεταφράζεται στο 8,2% του εισοδήματός τους.
Το 2009 ξεκίνησε η υποχώρηση και το χειρότερο έτος ήταν το 2013, όταν η κατανάλωση υποχώρησε γύρω στο 5%. Δειλά-δειλά από το 2014 και το 2015 άρχισε ξανά να αυξάνεται, μέχρι που φτάσαμε στο αποτέλεσμα του 2017” εξήγησε.