Αρχική Κοινωνία Πάτρα: Οι λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων ζητούν να… γίνουμε Ευρώπη! (pics)

Πάτρα: Οι λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων ζητούν να… γίνουμε Ευρώπη! (pics)

1 χρόνος από την απαγόρευση της ελεύθερης κυκλοφορίας τους – Ο αντιπρόεδρος της ΕΛΙΑ Σπήλιος Λαλιώτης μιλά στο patrasevents.gr

Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην απαγόρευση της κυκλοφορίας των ιστορικών αυτοκινήτων στους δρόμους έχει ξεσηκώσει τους κατόχους τους.

Οι τελευταίοι είναι λάτρεις των κλασικών αμαξιών, οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν ξοδέψει σημαντικά χρηματικά ποσά για να δώσουν και πάλι ζωή σε αυτά τα οχήματα, ενώ εκτός των άλλων κατέχουν νόμιμες πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας.

Η απόφαση αυτή δεν είναι τωρινή. Ισχύει εδώ και ένα χρόνο από τις 16 Οκτωβρίου του 2017. Συμπληρώθηκαν, δηλαδή, 12 μήνες από αυτή την απόφαση που έχει χαρακτηριστεί από πολλούς αυταρχική και ολοκληρωτικού χαρακτήρα, όμως παρόλο που οι επιπτώσεις της είναι αρνητικές έχοντας “παγώσει” την αγορά σε ένα ευρύ κλάδο επαγγελμάτων (συνεργεία, επιχειρήσεις ανταλλακτικών, μονάδες ανακατασκευής κτλ) που σχετίζονται γύρω από το ιστορικό αυτοκίνητο, η κυβέρνηση δεν λέει να παραδεχθεί το λάθος της και να την πάρει πίσω.

Έτσι, οι κάτοχοι των ιστορικών αυτοκινήτων είναι αναγκασμένοι και περιορισμένοι να βγάζουν τα αμάξια τους από το γκαράζ μοναχά σε εκδηλώσεις που γίνονται από τις τρεις αναγνωρισμένες λέσχες που υπάρχουν (ΣΙΣΑ, ΕΟΟΕ και ΕΛΙΑ), σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο νόμος της κυβέρνησης. Ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Ιστορικού Αυτοκινήτου που εδρεύει στην Πάτρα, Σπήλιος Λαλιώτης, μιλώντας στο patrasevents.gr, για την συμπλήρωση ενός χρόνου από την απαγόρευση αυτή τονίζει:

“Εμείς ζητάμε να εναρμονιστεί η Ελλάδα στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή νομοθεσία”. Τι ορίζει ο νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης της οποίας η Ελλάδα είναι μέλος; Ελεύθερη κυκλοφορία για τα ιστορικά αυτοκίνητα, κρατικές πινακίδες με το διακριτικό “H” (Historical), άρση κυκλοφοριακών τελών και φόρων που ισχύουν για τα συμβατικά οχήματα, χωρίς να υπάρχει καμία οικονομική επιβάρυνση.

Πάτρα: Οι λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων ζητούν να... γίνουμε Ευρώπη! (pics)

Βλέπετε, στην Ευρώπη και στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι κάτοχοι ιστορικών αυτοκινήτων θεωρούνται ως συνεχιστές μιας μακριάς παράδοσης που είναι ανάγκη για παραμείνει ζωντανή. “Το Ιστορικό Αυτοκίνητο σε όλη την Ευρώπη είναι πολιτιστική και βιομηχανική κληρονομιά, όμως εδώ στην Ελλάδα από ότι φαίνεται το έχουμε για πέταμα” τονίζει ο Σπήλιος Λαλιώτης.

Άλλωστε, το ιστορικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα, σε μία χώρα του πολιτισμού και των αρχαιολογιών χώρων μπορεί να λειτουργήσει και ως ένας εναλλακτικός πόλος έλξης για τους τουρίστες αφού διαθέτει την δυναμική για να δέσει αρμονικά με αξιοθέατα, μνημεία, αλλά και με τα ιστορικά κέντρα μικρών και μεγάλων πόλεων, συμπληρώνοντας έτσι την “βιομηχανία” του ελληνικού τουρισμού.

“Να σας πω μόνο τούτο: Στην Ρώμη, στην πρωτεύουσα της Ιταλίας, τα ιστορικά αυτοκίνητα όχι μόνο έχουν άδεια κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης, αλλά έχουν ελεύθερη πρόσβαση ακόμα και στον κεντρικό κυκλοφοριακό δάκτυλο της πόλης, όλες τις ημέρες” τονίζει πάνω σε αυτό ο Σπήλιος Λαλιώτης.

Στην Ελλάδα όμως διαφέρουμε. Και ας μην έχει καταλάβει κανείς την συλλογιστική αυτής της απαγόρευσης και ποιους εξυπηρετεί. Πάντως την χώρα, την οικονομία της και τον τουρισμό της, όχι.

Πάτρα: Οι λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων ζητούν να... γίνουμε Ευρώπη! (pics)

(Τις φωτογραφίες μας παραχώρησε ο Σπήλιος Λαλιώτης).

 

ΠΗΓΗ