Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC διαπίστωσε, ότι όλα τα αυτοκίνητα με σύστημα ανοίγματος χωρίς κλειδί, κλέβονται πανεύκολα και προτείνει ως αντίδοτο το αλουμινόχαρτο!
Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC ανακάλυψε τεράστια κενά στα ηλεκτρονικά συστήματα κλειδώματος και ξεκλειδώματος των αυτοκινήτων. Ακόμη και τα εντελώς νέα μοντέλα, που διαθέσουν σύστημα ‘’Keyless’’ και ανοίγουν και κλείνουν χωρίς κλειδί γίνονται εύκολη βορά για τους κλέφτες εξαιτίας του παρωχημένου λογισμικού τους.
Η ADAC είχε αποκαλύψει κενά ασφαλείας στα συγκεκριμένα συστήματα ήδη τον Ιανουάριο του 2016, όμως το πρόβλημα παραμένει και σήμερα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αναβαθμίζουν τις απαραίτητες τεχνολογίες. Αρκεί να διαθέτουν οι επίδοξοι κλέφτες μία απλή συσκευή αξίας κάτω των 100 ευρώ, με την οποία ξεγελούν το λογισμικό στο κλειδί του κατόχου του αυτοκινήτου, για να ανοίξουν τις πόρτες και να μπουν χωρίς πρόβλημα στο εσωτερικό του.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της ADAC, οι κλέφτες εκμεταλλεύονται αυτό το κενό εδώ και χρόνια, ενώ οι εταιρείες αυτοκινήτων δεν παίρνουν τα απαιτούμενα μέτρα, για να εξαλείψουν το πρόβλημα. Αυτό ισχύει μάλιστα για όλους τους αυτοκινητοκατασκευαστές, όπως δείχνει και η ανάλογη έρευνα της γερμανικής λέσχης, που δοκίμασε την αντικλεπτική προστασία των συστημάτων Keyless χωρίς κλειδί σε πάνω από εκατό μοντέλα. Όλα αποδείχθηκαν πολύ ευάλωτα, αν και μιλάμε για αυτοκίνητα νέας γενιάς, όπως την Alfa Romeo Giulia, το Skoda Kodiaq ή το Opel Astra. Να σημειώσουμε, ότι τα παλαιότερα μοντέλα της δοκιμής ήταν το ηλεκτροκίνητο Nissan Leaf και το Audi A6 Allroad του 2012.
Πώς μπορούμε να προστατευθούμε
Οι υποψιασμένοι κάτοχοι τέτοιων μοντέλων μπορούν να τα θωρακίσουν ενάντια στους κλέφτες με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα με συστήματα συναγερμού, που απενεργοποιούνται με ξεχωριστό πομπό ή με τη χρήση μίας εφαρμογής, που ανταλλάσσει έναν επιπρόσθετο κωδικό με το αυτοκίνητο, ώστε να μην διαβάζεται τόσο εύκολα. Πιο απλός τρόπος είναι η απενεργοποίηση του συστήματος ανοίγματος των θυρών χωρίς κλειδί ή η τοποθέτηση του κλειδιού σε ειδική θήκη ή σε αλουμινόχαρτο, που απομονώνει τα ραδιοκύματα.
Ο κατάλογος των ευάλωτων μοντέλων
•Alfa Romeo: Giulia
•Audi: Q2, A3, A4, A4 Avent, A5, A6, A6 allroad, R8, SQ7, TTS
•BMW: 225xe, 318i, 318d, 640d, 730d, 740, 740d, i3, X1, X1 SDrive 18d
•Citroën: DS4 Crossback, C3 PureTech, C4 Picasso, C4 Picasso HDI, Spacetourer
•Fiat: 124 Spider
•Ford: Ecosport, Edge, Focus RS, Galaxy, Mustang, S-Max
•Honda: HR-V
•Hyundai: i10, i30, iX35 Fuel Cell, i40, Santa Fé
•Infiniti: Q30
•Jaguar: F-Pace
•Kia: Niro Hybrid, Optima, Optima Plug-in
•Land Rover: Discovery, Range Rover Evoque
•Lexus: RX 450h
•Mazda: Mazda3 Skyactive, CX-5
•Mercedes: E220d, E220d T-Modell
•Mini: Clubman, Cooper S Cabrio
•Mitsubishi: Outlander, Space Star
•Nissan: Leaf, Navara, Qashqai, Qashqai+2
•Opel: Ampera, Astra
•Peugeot: 508 SW, 3008
•Renault: Captur, Clio, Kadjar, Megane, Megane Grandtour, Scenic, Talisman, Talisman Grandtour, Trafic
•Seat: Ateca
•Skoda: Kodiaq, Octavia, Superb 1,6 TDI
•SsangYong: Tivoli XDi
•Suzuki: SX4 S-Cross, Baleno, Vitara
•Subaru: Levorg
•Tesla: Model S P95
•Toyota: C-HR 1.8 Hybrid, Mirai, Prius, Prius 1.8 Hybrid, RAV4, Verso
•Volvo: V40, S90, S90 D5, V90 D5, XC90 T8
•Volkswagen: Golf 7 TSI, GTD, Passat GTE, Tiguan, Touran
Πηγή: http://www.gazzetta.gr