Ο πρόεδρος της “Εγνατία οδός Α.Ε.” Απόστολος Αντωνούδης υπογράμμισε ότι: “πέρα από τους δέκα σταθμούς που έχουμε προκηρύξει, το ΤΑΙΠΕΔ έχει θέσει ως προαπαιτούμενα, άλλους είκοσι πλευρικούς σταθμούς διοδίων.
Sτο σύνολο θα είναι τριάντα οκτώ. Η χρέωση στην Εγνατία είναι τώρα 3 λεπτά στο χιλιόμετρο και θα φτάσει στα 7 λεπτά”.
“Η καινούργια απαίτηση του ΤΑΙΠΕΔ, είναι για να μην υπάρχουν διαφυγές, δηλαδή να μην μπορεί κάποιος να μπαίνει στο δρόμο να κάνει κάποια χιλιόμετρα και να βγαίνει δίχως να πληρώσει κάποιο τίμημα. Στο σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ είναι να βγει η προκήρυξη του διαγωνισμού στο τέλος Απριλίου και μέχρι το Δεκέμβριο να πάμε σε δεσμευτικές προσφορές” διευκρίνισε ο κ. Αντωνούδης.
Ο πρόεδρος της “Εγνατία οδός Α.Ε.” αναφέρθηκε και στα έργα που είναι σε εξέλιξη και είπε ότι: “στο νoμό Θεσσαλονίκης αυτή τη στιγμή μελετάμε και ολοκληρώνουμε το δρόμο μεταξύ της 3ης προβλήτας και του ΠΑΘΕ, επίσης υπάρχει ομαλή χρηματοδοτική ροή και για τα έργα στη δυτική εσωτερική Περιφερειακή”.
“Πολλά πρέπει να αποσαφηνιστούν για το ζήτημα της παραχώρησης”
Η διοίκηση της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” θέλει να δει τους όρους της παραχώρησης και ποιο θα είναι “το μεγαλύτερο δυνατόν όφελος για το ελληνικό δημόσιο αν αυτή προχωρήσει”, όπως δήλωσε στο www.praktoreio-macedonia.gr, ο πρόεδρός της, Απόστολος Αντωνούδης. “Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην παραχώρηση αφού υποστηρίζουν ότι θα ζημιωθεί το ελληνικό δημόσιο” ανέφερε ο πρόεδρος της “Εγνατίας Οδού Α.Ε.” και σχολίασε χαρακτηριστικά: “πολλά πρέπει να αποσαφηνιστούν για το ζήτημα της παραχώρησης όπως ο χρόνος αλλά και βασικοί τομείς που θεωρούμε ότι εμείς πρέπει να κρατήσουμε εκτός παραχώρησης, και να διαχειριστούμε όπως θέματα ενεργειακής αξιοποίησης (ενεργειακά δίκτυα) και τη δημιουργία κι εκμετάλλευση υποδομών Logistics κατά μήκος του οδικού άξονα”.
Ο κ. Αντωνούδης υπογράμμισε ότι ο τομέας της βαριάς συντήρησης είναι προνομιακός χώρος των ανθρώπων στην “Εγνατία Οδό Α.Ε.” και επανέλαβε ότι πρέπει να παραμείνει στην δικαιοδοσία της εταιρείας “είναι κάτι που γνωρίζουμε πολύ καλά και ξέρουμε πως να παρέχουμε άριστες υπηρεσίες.”.
Ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού επισήμενε ότι ο χρόνος παραχώρησης πρέπει να μειωθεί, να γίνονται συχνές ανανεώσεις με μοναδικό σκοπό το όφελος του ελληνικού δημοσίου. “Διαφωνώ με τα 35 χρόνια παραχώρησης. Πρέπει να παραχωρηθεί, αν παραχωρηθεί για πολύ λιγότερα χρόνια και να πηγαίνει σε ανανεώσεις. Αυτό μπορεί να ωφελήσει το ελληνικό δημόσιο” σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Αντωνούδης.
Απεργούν οι εργαζόμενοι
Εικοσιτετράωρη απεργία πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού Α.Ε., προκειμένου να μην πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός κατασκευής Σταθμού Διοδίων Θεσσαλονίκης επί της Εγνατίας Οδού, στο ύψος του Ωραιοκάστρου. Οι εργαζόμενοι είναι αντίθετοι στην παραχώρηση του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού και στην κατασκευή επιπλέον δέκα σταθμών διοδίων.
“Είμαστε σε απεργία με αφορμή τον διαγωνισμό κατασκευής διοδίων Ωραιοκάστρου. Εμείς οι εργαζόμενοι είμαστε αντίθετοι στην παραχώρηση λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου. Πιστεύουμε ότι η διαχείρηση του αυτοκινητόδρομου από την εταιρεία “Εγνατία Οδός Α.Ε.” όπως συμβαίνει και τώρα μπορεί να είναι περισσότερο επωφελής για το ελληνικό κράτος από την σχεδιαζόμενη παραχώρηση” ανέφερε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ – ΜΠΕ “Πρακτορείο 104,9 fm”, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στην Εγνατία Οδό Α.Ε., Αθανάσιος Τενεκές υπογραμμίζοντας ότι “τη συντήρηση του αυτοκινητόδρομου την ξέρουμε πιο καλά από οποιονδήποτε”.
“Μέσα στο δίμηνο θα μάθουμε από το ΤΑΙΠΕΔ τους ακριβείς όρους της παραχώρησης. Μας προβληματίζουν πολλά θέματα. Ένας κατασκευαμένος δρόμος θα δοθεί σε έναν επενδυτή. Το σύστημα διοδίων, τα συμβατικά διόδια, θεωρούμε ότι δεν είναι σύστημα δίκαιο, χρειάζεται ένα πιο αναλογικό σύστημα χρέωσης. Οι εργαζόμενοι θεωρούμε ότι η κατασκευή διοδίων είναι σπατάλη χρημάτων” συμπλήρωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων.