Ανησυχία αλλά και πολλά ερωτήματα για τις συνθήκες υπό τις οποίες έγινε, έχει προκαλέσει η πρώτη επιτυχημένη επιχείρηση κατάληψης τάνκερ ανοιχτά της Σομαλίας από πειρατές εδώ και περίπου 5 χρόνια.
Το πλοίο που κατέλαβαν είναι το Aris 13 ιδιοκτησίας Armi Shipping με έδρα τον Παναμά και σημαία Κομόρος, το οποίο διαχειρίζεται η Aurora Ship Management με έδρα τα ΗΑΕ. Διαχειριστής της συγκεκριμένης εταιρείας εμφανίζεται το γαλλικό υπουργείο Mεταφορών, όμως ιδιοκτήτης της εμφανίζεται η Flair Shipping Trading FZE, γενικός διευθυντής της οποίας είναι ο Αργύρης Καραγιάννης.
Το τάνκερ κατελήφθη ενώ έπλεε κοντά στις ακτές, κάτι που από το 2012 αποφεύγεται. Επιπλέον, όπως έγινε γνωστό το πλοίο πήγαινε από το Τζιμπουτί στο Μογκαντίσου, όμως έκανε μια περίεργη στροφή λίγο μετά το καβατζάρισμα του Κέρατος της Αφρικής. Εκεί έκλεισε τα όργανα γεωεντοπισμού και επικοινωνίας και κατευθύνθηκε από τους πειρατές κοντά στο λιμάνι Αλούλα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το πλήρωμα αποτελείται από 8 ναύτες από τη Σρι Λάνκα. Οι πειρατές που κάναν το ρεσάλτο ήταν περισσότεροι από 20, όμως στην Αλούλα, σύμφωνα με μαρτυρίες, επιβιβάστηκαν κι άλλοι ένοπλοι.
Οπως αναφέρουν διεθνή πρακτορεία, η ομάδα που κατέλαβε το πλοίο είχε βγει στα ανοιχτά εδώ και αρκετές ημέρες ψάχνοντας τον κατάλληλο στόχο και όταν είδαν το συγκεκριμένο πλοίο να πλέει κοντά σχετικά στις ακτές κατευθύνθηκαν προς αυτό. Με το που έγινε γνωστή η είδηση και το πλοίο έκλεισε τα συστήματα γεωεντοπισμού του ξεκίνησε επιχείρηση της δύναμης Navfor της ΕΕ για τον εντοπισμό του και την παρακολούθηση της κατάστασης που επικρατεί σε αυτό. Αρκετοί ειδικοί εκφράζουν ανησυχία ότι οι πειρατές μπορεί να μετατρέψουν το πλοίο αυτό σε ναυαρχίδα τους χρησιμοποιώντας το για να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και τις επιθέσεις τους.
Οι επιθέσεις των Σομαλών πειρατών έχουν μειωθεί δραματικά από το 2012, όταν συμφωνήθηκε η ανάληψη δράσης από το ΝΑΤΟ, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και την Κίνα. Το 2011, που ήταν η χρονιά με τις περισσότερες πειρατείες στη Σομαλία, σημειώθηκαν συνολικά 237 επιθέσεις.
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ